حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره نماز جماعت

هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره نماز جماعتبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 

پیامبر اعظم (ص) فرمودند:

من صلی اربعین یوما جماعة یدرک التکبیرة الاولی، کتب له برائتان برائة من النار و برائة من النفاق

کسی که نماز خود را با جماعت و با درک تکبیر اول نماز، چهل روز انجام دهد، خداوند دو برائت را برای او مقرر می‌سازد: ۱- برائت از آتش دوزخ.۲- برائت از نفاق

(بحار الانوار، ج.،۸۸ ج. ۴)
 
 
انتهای پیام/

تصاویر دیدنی از دو پراید متفاوت

تصویری از نسل اول پراید در ایران و نسل آخر این محصول در کره جنوبی را ببینید.

تصاویر دیدنی از پراید ایرانی و پراید کره ایبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آغاز تولید خودروی پراید  در کره جنوبی بود و سپس  از سال ۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد.

 به تازگی تصویری دیدنی  از نسل اول اتومبیل های پراید که همچنان در ایران  و نسل آخر پراید در کره جنوبی در فضای مجازی منتشر شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

گفتنی است؛ اولین نسل اتومبیل های  پراید در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.

در ادامه با ما همراه باشید تا تصاویری از خودروی پراید در ایران و کره  جنوبی را ببینید.

 تصاویر دیدنی از پراید ایرانی و پراید کره ای

 

انتهای پیام/

یکی از عجیب‌ترین سنت‌های سوئیس را ببینید +عکس

در زیر می توانید عکس روز پایگاه نشنال جئوگرافیک را مشاهده نمایید.

یکی از عجیب ترین سنت های سوئیس را ببینید+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه نشنال جئوگرافیک یکی از مشهورترین وب سایت های منتشر کننده عکس و فیلم در حوزه طبیعت، حیات وحش و محیط زیست به شمار می رود که هر روز تصویری را به عنوان عکس روز در فضای مجازی به اشتراک می گذارد.

این بار عکس روز نشنال جئوگرافیک به تصویری از یک مراسم  با سنتی عجیب در شهر لستل واقع در کشور سوئیس اختصاص یافت.

 در این مراسم  عده ای از مردم با آتش زدن دسته ای از تکه چوب های درخت کاج معروف به "چین بیس" و گرفتن آن در دستشان در طول شهر قدم می زنند.  

در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری از این مراسم عجیب را مشاهده نمایید.

 یکی از عجیب ترین سنت های سوئیس را ببینید+عکس

 انتهای پیام/

مارماهی‌ها یک بزرگراه را به هم ریختند +عکس

مارماهی‌های لجن ساز هنگامی که احساس خطر کنند، ازخود مایعی چسبناک ترشح کرده که ترکیبی از گل و لجن است.

مارماهی یک بزرگ راه را به هم ریختند+فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،کامیونی که حامل 3400 کیلوگرم مارماهی لجن ساز بود دربزرگراهی تحت عنوان اورگن واقع در آمریکا واژگون شد اما ماجرا به اینجا ختم نشد و دردسری غیر منتظره بوجود آمد.

ازآنجا که مارماهی های لجن ساز به هنگام استرس واکنش عجیبی از خود نشان می دهند، همین موضوع باعث بند آمدن بزرگراه شد زیرا آنها در زمانی که خطری حس کنند از خود مایعی چسبناک متشکل از لجن و گل تولید می کنند که بسیار مشمئز کننده است.

از مسدود شدن بزرگراه ها که بگذریم ،خوشبختانه در این حادثه کسی کوچکترین آسیبی ندید و فقط صدماتی به خودرو ها وارد شده بود،‌ضمن اینکه به مایعات چسبناک لجنی آغشته شدند و پس از حادثه عملیات پاکسازی بزرگراه آغاز شد.

   ادامه مطلب ...

تنبل‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟!+ نقشه

پژوهشگران آمریکایی با بررسی تلفن‌های هوشمند مردم در مناطق مختلف جهان، به میزان فعالیت آن‌ها در طول روز پی برده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، پژوهشگران دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی تلفن‌های هوشمند مردم کشورهای مختلف و شمارش تعداد گام‌هایی که آنها در طول یک روز بر می دارند، به نتایج جالبی دست یافتند. بر اساس این پژوهش، به طور میانگین یک نفر در طول روز 4961 گام برمی‌دارد.

بر طبق نتایج این پژوهش، مردم منطقه خودمختار هنگ‌کنگ با برداشتن 6880 گام در روز،  از فعال ترین مردم جهان و ساکنان  اندونزی با برداشتن تعداد 3513 گام در روز، از جمله تنبل‌ترین مردم جهان معرفی شده‌اند.

  ادامه مطلب ...

وقتی یک دندان درد ساده به سرطان تبدیل می‌شود!+ تصاویر

یک زن تایلندی که گمان می‌کرد دندان دردی ساده دارد، پس از مراجعه به پزشک متوجه شد که به سرطان فک مبتلا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی‌میل، یک زن 28 ساله تایلندی که فکر می‌کرد درد فکش به دلیل عفونت دندان است، پس از مراجعه به پزشک متوجه شد سرطان فک دارد و زمان زیادی برای زندگی کردن ندارد.

این زن در نوامبر 2015 متوجه بیماری خود شد و شیمی درمانی را آغاز کرد. پس از مدتی، بیماری او مهار شد، اما این بیماری ماه گذشته  بار دیگر عود کرد و به گونه‌ راست وی گسترش یافت.

 پس از رشد تومور در دهان این زن، دندان‌هایش افتاد و وی مدام به خونریزی بینی مبتلا می‌شد. این زن تایلندی -که در بانکوک زندگی می‌کند- دیگر نمی تواند غذا بخورد یا حرف بزند.

 

وقتی درد دندان به یک سرطان لاعلاج تبدیل می‌شود+ تصاویر

  ادامه مطلب ...

حقایقی عجیب از زندگی عروس‌های داعشی در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها از زبان خودشان

بیوه‌ها و زنان عضو داعش که از چنگ تروریست‌ها گریخته‌اند، به توصیف وضع اسف‌بار خود در مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی پرداختند.

عروس‌های داعشی واقعیت زندگی تحت خلافت داعش را برملا می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، عروس‌های داعش که از چنگال این گروه تروریستی گریخته‌اند واقعیت زندگی تحت خلافت خودخوانده داعش را به زبان آوردند.

این زنان زمانیکه داعش قلمروش را در سوریه و عراق از دست داد به قاچاقچیان پول دادند تا آنها را فراری دهند. گفته می‌شود شماری از عروس‌های داعش در یک اردوگاه در 30 مایلی شمال رقه در سوریه حبس هستند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان یکی از این زنان -که از فرانسه برای پیوستن به داعش به سوریه آمده بود- گفت از بازگشت به اروپا به همراه پسر 14 ماهه‌اش ناامید شده بود. او می‌گوید داعش وعده‌ یک زندگی جدید و یک همسر وفادار به او داده بود؛ اما با داعشی‌هایی مواجه شد که غرق در «ارتباطات جنسی» بودند. او می‌گوید زن‌ها در جلسه‌های دوست‌یابی 20 دقیقه‌ای شرکت می‌کردند تا به عنوان همسر عناصر داعش انتخاب شوند.

  ادامه مطلب ...

دوستی غیرمنتظره حیوانات با یکدیگر! +تصاویر

رویترز تصاویری جالب از دوستی غیرمنتظره بین حیوانات مختلف را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز تصاویری از دوستی غیرمنتظره حیوانات را منتشر کرد. در ادامه این تصاویر زیبا را می‌بینید:

دوستی غیرمنتظره حیوانات با یکدیگر! +تصاویر

شیر دادن یک شیر ماده به یک توله پلنگ در تانزانیا


  ادامه مطلب ...

طلاب و روحانیان ، مدافعان واقعی حریم ولایت فقیه

تبریز؛

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طلاب حوزه علمیه را مدافعان واقعی حریم ولایت فقیه دانست.

طلاب و روحانیان ، مدافعان واقعی حریم ولایت فقیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم در دیدار طلاب حوزه های علمیه ولی عصر تبریز با وی گفت: سربازان امام زمان(عج) همواره برای بسط و گسترش اسلام ناب محمدی در جامعه تلاش می کنند و رسالت اصلی آنها دفاع از حریم ولایت است.
وی با اشاره به اینکه خدمت به اسلام و ایران اسلامی از افتخارات طلاب علوم دینی است گفت : کسانی که در این مسیر گام برمی دارند باید اخلاص ، تواضع و دقت در تحصیل علم را در اولویت کاری خود قرار دهند تا کلام آنان تاثیر گذار باشد.
امام جمعه تبریز ایجاد اختلاف بین مذاهب و اقوام را از اهداف اصلی دشمنان اسلام بیان کرد و افزود : تجهیز طلاب علوم دینی به علوم و فنون روز می تواند در مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و مبارزه با القاء شبهات در جامعه موثر باشد.
حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره دنیای اسلام را به وحدت و همدلی دعوت کرده اند چرا که تنها راه نجات جهان اسلام و مقابله با اهداف شوم دشمنان اسلام اتحاد مسلمانان است.
در ابتدای این دیدارحجه الاسلام ناصری مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز گزارشی از روند آموزشی طلاب این حوزه ارائه کرد.

انتهای پیام/خ

اصلی‌ترین اثر تبریز ۲۰۱۸ ایجاد هویت و برند اجتماعی است

تبریز؛

رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: اصلی‌ترین اثر تبریز ۲۰۱۸ ایجاد هویت و برند اجتماعی است تا مردم با احساس تعلق به پیشواز رویداد بزرگ و تاریخی بروند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داوود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه آذربایجان‌شرقی گفت: منابع اعتبارات پروژه‌های تبریز ۲۰۱۸ از چند محل اعتبارات استانی، شهرداری ، ۱۰ درصد ردیف‌های متمرکز سال‎های ۹۶ و ۹۷ و ردیف اختصاصی سال ۹۷ تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از ۱۰ درصد ردیف‌های متمرکز در ستاد مرکزی تصویب شده تا هر دستگاه سهمی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ از اعتبارات خود اختصاص دهند، گفت: پیگیری این موضوع به عهده استان بوده و هر دستگاهی باید پیگیر اعتبار مربوطه باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان با تاکید به اینکه هرقدر بتوانیم از چنین محل‌هایی اعتبار جذب کنیم به نفع شهر تبریز و استان آذربایجان‌شرقی خواهد بود،اظهار کرد:البته وقتی تبریز ۲۰۱۸ می‌گوییم فقط مسائل عمرانی نیست بلکه منظور بیشتر مسائل فرهنگی با حضور خود مردم است.

وی اذعان داشت: اصلی‌ترین اثر تبریز ۲۰۱۸ ایجاد هویت و برند اجتماعی است تا مردم با احساس تعلق به پیشواز رویداد بزرگ و تاریخی بروند.

بهبودی با تاکید به نقش مؤثر آموزش و پرورش در راستای آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به تبریز ۲۰۱۸ بیان کرد: سه ماهه تابستان بهترین فرصت برای برپایی کارگاه آموزشی فشرده برای توجیه معلمان و مدیران است که بتوانند اطلاعات درست از تبریز ۲۰۱۸ به دانش‌آموزان انتقال دهند و فرهنگ‌سازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تبریز ۲۰۱۸ به این معنا نیست که شهرداری و دستگاه‌های اجرایی کار عمرانی در شهر انجام دهند بلکه باید در کنار زیرساخت‌ها، همت مردمی برای پای کار آمدن را ایجاد کرد.

انتهای پیام/ش

 

اعصابتان را با این عرقیجات تقویت کنید

کافی شاپ در خانه؛

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به آرامش اعصاب و روان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند شوند، اما غالباً به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند؛ دارو‌هایی که عوارض جانبی داروها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ لذا در این مواقع گیاهان دارویی به کمک ما می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

نمره اعصابتان با این عرقیجات، بیست می‌شود!

  ادامه مطلب ...

آمپول‌های تقلبی بوتاکس در بازار/ مراقب مواد بوتاکس غیرمجاز باشید

هشدار سازمان غذا و دارو؛

رئیس سازمان غذا و دارو، آمپول‌های بوتاکس با مارک متفرقه را به عنوان کالای قاچاق اعلام کرد و گفت: این محصولات مورد تایید این سازمان نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: آمپول‌های بوتاکس با مارک‌های متفرقه از آنجا که قاچاقی وارد کشور می‌شود، بدون اخذ مجوز و تاییدیه مجاز، بفروش می‌رسد، بنابراین به متقاضیان استفاده از بوتاکس توصیه می‌شود که حتی المقدور از مارک‌های معتبر و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو استفاده کنند.

وی تاکید کرد: بدون شک قیمت بوتاکس با مارک معتبر، بالاست که با مارک‌های متفرقه قابل قیاس نیست و متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

دیناروند یادآور شد: تزریق بوتاکس‌هایی با مارک‌های متفرقه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود حتی اگر توسط پزشک آن را انجام دهد.

گفتنی است؛ درحال حاضر آمپول‌های بوتاکس با مارک‌های متفرقه با تبلیغی وسیع و نرخی بسیار ارزان (کمتر از ۱۰۰ هزار تومان) در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و برای رفع چین و چروک صورت و زیبایی پوست تزریق می‌شود؛ در حالی که بوتاکس‌های با مارک‌های معتبر دارای قیمتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

عرق کاسنی را کِی بخوریم؟/طریقه مصرف عرق کاسنی

یکی از مفید ترین عرقیجات گیاهی، عرق کاسنی است که سبب بهبود وجلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می شود ودر طب باستانی به عنوان یک گیاه دارویی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عرق کاسنی از گیاه کاسنی بدست می آید و دارای خواص مختلف از جمله درمان مشکلات گوارشی، جلوگیری از سوزش سردل، کاهش درد آرتروز مفاصل، سم زدایی از کبد و کیسه صفرا، جلوگیری از عفونت های باکتریایی، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت قلب است. این گیاه همچنین یک داروی طبیعی آرام بخش و تقویت کننده اعصاب است و می تواند مانع از ابتلای افراد به بیماری سنگ کلیه شود.

پژوهشگران از ریشه، برگ و ساقه این گیاه در تهیه انواع داروها استفاده می کنند، براساس تحقیقات دراین گیاه ویتامین ها و املاح معدنی چون روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E و ویتامین K وجود دارد که همگی برای بدن ضروری و مفید هستند.

بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است که نوشیدن آنها به همراه آب می تواند سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود.

عرق کاسنی را کی بخوریم  ادامه مطلب ...

داغ‌ترین نقطه دنیا در قلب ایران؛

داغ‌ترین نقطه دنیا در قلب ایران؛

مردم و مسئولان محلی می‌گویند که در برخی روزهای سال حتی دمای بالای 75 درجه را نیز در دشت گندم بریان ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران، تاکنون مناطقی در صحرای نوادا، کالیفرنیا، لیبی و الجزایر به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان با دمای حداکثر 58 درجه سانتی‌گراد، در کتاب‌ها و مقالات علمی و سفرنامه‌های گردشگران ثبت شده؛ اما به راستی گرم‌ترین نقطه جهان کجاست.

شاید اگر روزی این سوال برایمان پیش بیاید که گرم‌ترین نقطه زمین کجاست؟ ناخودآگاه ذهنمان به سمت ‌آفریقا یا صحرای نوادا و یا نقاطی در دوردست‌ها خواهد رفت. در این میان حتی اگر بگویند منطقه‌ای در شمال آلاسکا گرم‌ترین نقطه زمین شناخته شده؛ بدون کوچکترین زحمتی به ذهنمان، آن را پذیرفته و باور می‌کنیم اما اگر اثبات شود،  شاید گرم‌ترین نقطه زمین در ایران و در 83 کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد، برای باور آن کمی تردید خواهیم کرد، تردیدی که تاکنون باعث شده تا "دشت گندم بریان" به عنوان گرم‌ترین نقطه دنیا از ثبت در فهرست جهانی جاماند و همچنان بلاتکلیف باشد.

  ادامه مطلب ...

هدیه‌ای که به پسر شاه داده شده بود +تصاویر

سه کمپانی خودروسازی آلمانی هدیه‌ای نفیس به پسر محمدرضا پهلوی داده بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری که می‌بینید مربوط به هدیه‌ای است که سه کمپانی خودروسازی آلمان، بنز، پورشه و فولکس با همکاری یکدیگر ساخته بودند و به پسر محمدرضا پهلوی تقدیم کرده بودند. این خودرو دو سوئیپ طلایی و نقره‌ای داشت که با کلید نقره‌ای فقط دو دنده آن کار می‌کرد.

هدیه‌ای که پسر شاه داده شده بود +تصاویر

انتهای پیام/

توسعه‌یافته ترین شهر ایران کدام است؟ +تصاویر

سازمان ملل در سال 2015 توسعه‌یافته ترین شهر ایران را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد در سال 2015 شهر تبریز در آذربایجان شرقی را به دلیل داشتن خطوط هوایی پیشرفته، طبیعت زیبا و غذاهای لذیذ به عنوان زیباترین و توسعه‌یافته ترین شهر ایران معرفی کرد.

توسعه‌یافته ترین شهر ایران کدام است؟ +تصاویر

توسعه‌یافته ترین شهر ایران کدام است؟ +تصاویر

انتهای پیام/

ساحلی باب میل خانم‌ها +عکس

همیشه خانم‌ها به دنبال لباس‌ها و یا وسایلی با رنگ‌های شاد می‌گردند. این ساحل هم درست باب میل آن‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، خانم‌ها بیشتر مواقع به دنبال لباس‌ها، وسایل و لوازمی هستند با رنگ‌های شاد تا هم اطراف آن وسیله را زیبا کنند و زیبایی بیشتری به محیط اطراف بدهند. این ساحل هم می‌تواند باب سلیقه خانم‌ها باشد. دریاچه شگفت انگیز "هیلیر" در استرالیا با رنگ صورتی خود در این قاره بسیار مشهور است. دانشمندان هنوز علت مشخصى براى رنگ صورتی این دریاچه نیافته اند. اما حدس می‌زنند ترکیب نمک و باکتری‌های قرمز دلیل آن  باشد.

ساحلی باب میل خانم‌ها +عکس

انتهای پیام/

تصویری خاص از آرامش این روزهای ضریح حضرت زینب (س)

این روزها زائران حضرت زینب (س) با آرامش خاطر به زیارت ایشان می‌روند؛ آرامشی که مرهون تلاش ارتش سوریه و مدافعان حرم حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مقاومت مردم سوریه و تلاش‌های ارتش این کشور و مدافعان حرم، آرامش در حرم حضرت زینب کبری (س)، حکمفرما است. این روزها زائران حضرت زینب (س) با آرامش خاطر به زیارت ایشان می‌روند؛ با پیشروی‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور از جمله دمشق، پایتخت سوریه، حالا زینبیه روی آرامش را دیده است.

تروریست‌های تکفیری که زمانی بر مناطق زیادی از استان‌های سوریه تسلط داشتند، امروز با شکست های پی در پی مقابل جبهه مقاومت سوریه، مناطق تحت کنترلشان کاهش یافته است.

 زینبیه در هفت کیلومتری شرق دمشق و در راه فرودگاه این شهر واقع شده است؛ تیرماه سال 1392 در حمله خمپاره‌ای که تروریست‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (س) داشتند بخش‌های کوچکی از حرم ایشان تخریب شد. قسمت های آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) در همان زمان بازسازی و مرمت شد.

 

انتهای پیام/

عکس ضریح حضرت زینب (س)

جدیدترین عکس از ساختمان جدید شرکت اپل

اپل پارک/جدیدترین فیلم از محل استقرار نیروی های شرکت اپلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اپل پارک، نام محلی است که قرار است مقر اصلی شرکت اپل باشد؛ ساختمانی عظیم که به پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز مجهز است و به گفته کارشناسان استانداردهای معماری را زیر و رو خواهد کرد.

احداث ساختمان جدید اپل در زمینی با مساحت تقریبی 710 هزار متر مربع آغاز شد. هدف اولیه آن تجمیع بخش‌های مختلف شرکت اپل از جمله بخش اداری و ایجاد فضایی راحت و شاد برای خانواده‌ها بود. حدود 260 هزار متر مربع از این زمین به بخش اداری اختصاص یافته و گفته می‌شود گنجایش پذیرش 13000 کارمند را دارد. معماری این ساختمان مشابه طراحی مک‌بوک ایر اپل است به‌نحوی که سیم‌ها به طور ماهرانه بین دیوارهای شیشه‌ای آن پنهان شده‌اند.

هنوز اپل درباره زمان نهایی ساخت اپل پارک رسما بیانیه ای صادر نکرده اما برخی منابع می گویند شرکت اپل قرار است آیفون 8 خود را در این محل معرفی کند. اگر اینگونه باشد، باید تا دو ماه آینده ساخت این مجموعه به پایان برسد. حدود 5 میلیارد دلار برای احداث این ساختمان هزینه صرف شده است.


گورستان تازه کشف شده فلاورجان قابلیت سایت موزه دارد

گورستان تازه کشف شده در فلاورجان که متعلق به دوره اشکانی است قابلیت سایت موزه دارد اما تعداد زیادی از قبور تخریب شده و قبر سالم در آن انگشت شمار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگیُ صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: گورستان تازه کشف شده در فلاورجان به صورت بالقوه قابلیت سایت موزه دارد و این امکان را فراهم  می‌کند که گردشگر را برای بازدید سوق دهد و این بستگی به تصمیم و سیاست مسئولان دارد به شرطی که سیاست مسئولان استان و کشور بر این باشد.

 علمدار علیان گفت: شناسایی اولیه این گورستان انجام شده است اما باید مطالعات دقیق هم انجام شود که نیازمند برنامه باستان‌شناسی و اعتبار است که مکاتبات آن انجام شده است همچنین  براساس پیمایشی که انجام داده‌ایم به صورت تقریبی تخمین زده شده که این گورستان 160 هکتا وسعت دارد اما هنوز قطعی نیست .

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد دانستیم این یک قبرستان پیش از اسلام و به احتمال زیاد مربوط به دوره اشکانی است که متاسفانه تعداد زیادی از قبور تخریب شده و قبر سالم انگشت‌شمار است. همچنین  نوع معماری آن خاص است که در فلات مرکزی در استان اصفهان تاکنون شناسایی نشده و در این مورد باید مطالعه جامع داشته باشیم.

مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگیُ صنایع دستی و گردشگری اصفهان در خصوص شناسایی این گورستان گفت:این مکان در مرکزیت نیست که ساخت و ساز صورت بگیرد، مسئولان شهرستان در گشت‌زنی دوره‌ای آن را نخست شناسایی کرده و هم‌چنین گزارش‌های محلی سبب می‌شود به منطقه رفته و این قبرستان را شناسایی کنند.

 انتهای پیام/م

شهر تاریخی یزد ثبت جهانی شد+تصاویر

شهر تاریخی یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، پس از گذشت ۹ سال از قرار گرفتن پرونده‌ی این شهر تاریخی در فهرست میراث موقت جهانی، امروز یکشنبه (18 تیر ) شهر تاریخی یزد به عنوان یکی از نخستین شهر‌های خشتی دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.

«شهر یزد» ثبت جهانی یونسکو شد

هرچند پیش از آغاز این اجلاس محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نگرانی‌هایی درباره ایراداتی داشت که یونسکو نسبت به برخی ساخت‌وساز‌ها در بافت تاریخی یزد گرفته بود.

احتمالاتی که یونسکو برای رد شدن این پرونده مطرح کرد، به سال‌های گذشته و ساخت‌وساز‌های غیراصولی برمی‌گشت که به معضلی جدی برای ثبت جهانی یزد تبدیل شده بودند و این شهر تاریخی را نیازمند مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی گسترده شهری، رعایت اصول معماری و تجدیدنظر در ضوابط نظام مهندسی و ساخت و ساز می‌کرد.

شهر تاریخی یزد ثبت جهانی شد

چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که از یکشنبه گذشته ( 11 تیر) به میزبانی شهر کراکوف لهستان آغاز شده است.

انتهای پیام/ف

زلزله ۴.۶ ریشتری شوش را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر حوالی شهرستان شوش در خوزستان را لرزاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور بامداد امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۰۱:۳۴:۳۳ زلزله ای به قدرت ۴.۶ ریشتر حوالی شهرستان شوش در خوزستان را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داده است.

انتهای پیام/ب

تاکنون زمین را از فضا دیده‌اید؟ +تصاویر

تصاویری ماهواره‌ای از برخی نقاط دورافتاده در برخی کشورهای دنیا از کیلومترها فراتر از زمین تهیه شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فضا همیشه جذاب بوده است. تصاویری که گه‌گاه از از فضای لایتناهی و اجرام موجود در آن منتشر می‌شود همواره تحسین‌برانگیز بوده است. اما این بار تصاویری از نقاط مختلف جهان از کیلومترها دورتر از زمین و توسط ماهواره‌ها تهیه شده است که نمایی کاملا متفاوت و هیجان ‌انگیز را در ذهن و دیده تداعی می‌کند.

تصاویری از روستایی دورافتاده در عربستان و آتشفشانی در ژاپن تا معبدی در کامبوج، فرودگاهی در آمریکا و ... همه و همه توسط ماهواره‌های فضایی گرفته شده‌اند که بسیار چشم‌نواز و در عین حال شگفت‌انگیز هستند.

تا کنون زمین را از فضا دیده‌اید؟ +تصاویر

باغ درختان زیتون، کوردوبا، اسپانیا

  ادامه مطلب ...

معجزه چربی سوزی فوری با نوشیدنی خنک تابستانی +دستورالعمل

اگر به دنبال یک راهکار سریع و ارزان و بدون ععوارض برای لاغری و چربی سوزی هستید به کمک این نوشیدنی تابستانی و مفید به سرعت وزن کم کرده و سراغ قرص های لاغری نمی روید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اضافه وزن و چاقی امروزه به یک معضل جهانی تبدیل شده و بسیاری از افراد در دنیا وحتی کشور ما ایران از این عارضه در زندگی مدرن رنج می‌برند.

یکی از مشکلات بسیاری از افراد این استکخه فرصت کافی برای ورزش یا تحرک برای چربی سوزی و لاغری ندارند، برای این افراد مصرف موادغذایی چربی سوز به عنوان یکی از بهترین راهکار‌ها است.

در اینجا به شما یک نوشیدنی مفید معرفی می‌کنیم که به لاغری، چربی سوزی و پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و دارای خواص فراوانی برای سلامتی است.

این نوشیدنی حاوی آی نارگیل، سرکه سیب، شربت افرا، زنجبیل و فلفل هندی است که به اختصار فواید آن‌ها در زیر ذکر شده است.

  ادامه مطلب ...

جنایت‌های هولناک داعش از زبان سردار سلیمانی + فیلم

فرمانده سپاه قدس: داعشی‌ها کودکی را گرفتند روی آتش سرخ کردند، لای پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس از جنایت‌های هولناک داعش نمونه‌ای را تعریف کرد که داعشی‌ها کودکی را گرفتند روی آتش سرخ کردند، لای پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند.

 

 

 

 

 

 

 

00:00 02:22

انتهای پیام/

بدشانس‌ها گرفتار چه سرطان‌هایی می شوند؟/ اینفوگرافیک

نتایج محققان نشان می دهد که از هر ۶ مورد ابتلا به بیماری سرطان یک مورد ناشی از عفونت هایی است که قابل پیشگیری و درمان بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرطان به عنوان یکی از بیماری های مزمن و شایع در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است. محققان می گویند عوامل بسیاری در شیوع این بیماری نقش دارد که رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، نداشتن تحرک و افزایش آلاینده ها بخشی از آن است.

محققان و دانشمندان حوزه سرطان بر این نکته تاکید می کنند که می توان از بروز بسیاری از سرطان ها پیشگیری کرد و عامل اصلی زمینه ساز بروز آن را از بین برد، علاوه بر اطلاع رسانی درباره عواملی که در طول زمان و طی سالیان متمادی به بروز سرطان منجر می شود، ضروری است.

محققان معتقدند عفونت نیز یکی از علل اصلی ابتلا به سرطان شناخته شده است نتایج بررسی ها نشان می دهد که از هر ۶ مورد ابتلا به بیماری سرطان یک مورد ناشی از عفونت هایی است که قابل پیشگیری و درمان بوده است.

طبق تحقیقات ابتلا به عفونت ویروسی باکتریایی و انگلی یکی از عمده ترین دلایل بروز سرطان در دنیا است، شایع ترین نوع سرطان ناشی از بیماری های عفونی در زنان، سرطان دهانه رحم و در مردان، سرطان های کبد و روده است.

بدشانس ها گرفتار کدام سرطان می شوند؟/اینفوگرافیک

انتهای پیام/

زنبور جواهر سوسک‌ها را زامبی می‌کند +عکس

زنبور جواهر نوعی زنبور خاص است که سوسک‌ها را تبدیل به زامبی می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، در میان همه حشراتی که تا به حال کسی در عمر خود ندیده است، زنبور خاصی به نام زنبور جواهر وجود دارد که رفتارش با سایر زنبورها فرق دارد. این زنبور با گاز گرفتن سر سوسک‌ها به مغزشان ماده‌ای منتقل کرده و آنها را تبدیل به زامبی می‌کند و سپس مانند اسب، سوار سوسک شده و آن را به لانه خود هدایت می‌کند تا لاروهایش از سوسک تغذیه کنند.

زنبور جواهر سوسک‌ها را زامبی می‌کند +عکس

انتهای پیام/

عکسی دلخراش از قحطی در بنگال ببینید که جهان را بحط زده کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، تصویری که در پایین می‌بینید، عکسی دردناک است که عــمق فاجـعه در قحطی بزرگ 1943 بنگال ( بنگلادش و قسمتی از هند ) را به تصویر کشیده است.

این عکس واقعی است!

انتهای پیام/

طلای سرخ ایرانی ارزان می شود/واردات زعفران با تعرفه 55 درصدی توجیه ندارد

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو شورای ملی زعفران گفت:اخذ تعرفه 55 درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

طلای سرخ ایرانی ارزان می شود/واردات زعفران با تعرفه 55 درصدی توجیه نداردعلی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت نرخ زعفران در بازار اظهار داشت: با توجه به فصل گرما ، نزدیک شدن به دوران برداشت و حجم رسوب زعفران نرخ این محصول روبه کاهش است.

به گفته وی حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 4 میلیون تومان و حداکثر 5 میلیون و 200 هزار تومان است.

حسینی از کاهش حداقل 500 هزار تومانی زعفران در بازار خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حداقل نرخ هر کیلو زعفران به 3 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 4 میلیون و 500 هزار تومان برسد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: در دهه 60 تا 70 اسپانیا به عنوان بزرگترین تولیدکننده زعفران هر کیلو محصول را با نرخ 600 دلار و کشور ما با نرخ 350 دلار به بازارهای هدف صادر کرد که این امر درنهایت موجب شد اسپانیایی ها از تولید دست بکشند.

وی افزایش تولید در هکتار و کیفیت را امری ضروری دانست و افزود: بنابراین باید قادر به عرضه زعفران با نرخ پایین در بازارهای هدف باشیم تا رقبا نتوانند میدان را از ما بگیرند.

حسینی در خصوص پیش بینی وضعیت تولید زعفران بیان کرد:در سال جاری به نظر می رسد که تولید زعفران با افزایش 20 درصدی به 400 تن برسد.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به واردات زعفران تصریح کرد: اخذ تعرفه 55 درصدی واردات زعفران برای هیچ کشوری امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/


پراید در اواخر عمر تولید خود، باز هم گران شد

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

عضو ناظر شورای رقابت از افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر داد، این در حالی است که برخی از آنها تا سال آینده تولید نخواهند شد.

پراید در اواخر عمر تولید خود بازهم گران شد به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اینکه شش سال پیش  غضنفری وزیر صنعت وقت با هرگونه افزایش قیمت کالای صنعتی به‌ویژه خودرو مخالفت کرد و این امر را بر خلاف حقوق مصرف کنندگان دانست، اما قیمت این کالای پرمصرف بارها افزایش یافته است.

این در حالی است که دو روز پیش نعمت زاده وزیر صنعت در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پایان عمر تولید پراید، اظهار داشت؛اواخر سال 97 هیچ پرایدی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم  تولید نخواهد شد، اما امروز خبر از افزایش قیمت آن غیر معقول به نظر می‌رسد.

بر این اساس طی دو سال گذشته قیمت برخی خودروهای داخلی با وجود کیفیت پایین آن چندین مرتبه افزایش را تجربه کرده است. 

افزایش قیمت خودرو با تصویب شورای رقابت

ولی ملکی عضو ناظر شورای رقابت عنوان کرد: شورای رقابت با توجه به تقاضای ایران خودرو و سایپا مبنی بر افزایش قیمت برخی از محصولاتشان در نهایت با افزایش قیمت مدل های پر تیراژ این دو شرکت خودروسازی موافقت کرد.

وی ادامه داد:‌ بر این اساس حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا یک تا 1.5 درصد و در مورد سمند و پژو 2.5 درصد به تصویب شورای رقابت رسید.

ملکی با بیان اینکه این مصوبه شورای رقابت بر اساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو و با توجه به معیارهایی همچون کیفیت خودرو، بهره‌وری و قیمت تمام شده و نرخ تورم بخشی صادر شده است، گفت: مصوبه شورای رقابت برای اجرا به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، طبق مصوبه امروز شورای رقابت قیمت پژو و سمند حدود 400 هزار و پراید و تیبا حدود 150 هزار تومان با افزایش همراه شد.

وی در پایان یادآور شد: شرکت‌های خودروساز بر اساس دستورالعمل شورای رقابت، قیمت جدید محصولاتشان را به مردم اعلام خواهند کرد.

بر اساس این گزارش از آخرین افزایش قیمت خودروهای مذکور کمتر از 15 ماه گذشته است. نکته قابل تأمل این است که طی این مدت نه تنها هیچ‌گونه به روزآوری در ظاهر و باطن این خودروها حاصل نشده، بلکه به لحاظ ایمنی و استاندارد های بین المللی نیز فاصله معناداری وجود دارد.

به نظر می رسد این افزایش قیمت برای دوری از هجمه های رسانه ای و افکار عمومی در غوغای فروش و پیش فروش محصولات جدید این دو خودروسازی صورت گرفته  و مادامی که انحصار صنعت خودورسازی در دست این دو شرکت باشد، سریال افزایش قیمت خودروهای داخلی قسمت آخر نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

چگونه آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟

با وجود اینکه آیفون ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کنند، اما راهی برای سریع تر شارژ کردن آن ها وجود دارد.

چگونه آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنیم؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان‌طور که می دانید گوشی های آیفون باتری های ضعیف تری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارند و علاوه بر آن آیفون ها از تکنولوژی شارژ سریع تر نیز پشتیبانی نمی کنند.

کمبود شارژ و ضعف آن، یکی از مشکلاتی است که حدودا همه کاربران آیفون با آن روبرو هستند و از آن گلایه دارند.

برخی معتقدند که آیفون در سری جدید گوشی های خود این مشکل را حل خواهد کرد که برای فهمیدن آن باید تا زمان عرضه عرضه آیفون 8 صبر کرد.

با وجود مشکلاتی که در بالا گفته شد یک راه حل برای شارژ سریع تر آیفون وجود دارد. شارژر های آیفون 2.1 آمپری هستند ر حالی که شارژر های آیپد 2.1 آمپری است و سریع تر شارژ می کنند. شما نیز می توانید با استفاده از شارژر های آیپد گوشی خود را سریع تر شارژ کنید.

بلندترین برج جهان سوژه روز نشنال جئوگرافیک

بلندترین برج جهان سوژه روز نشنال جئوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه نشنال جئوگرافیک یکی از مشهورترین وب سایت های منتشر کننده عکس و فیلم در حوزه طبیعت، حیات وحش و محیط زیست به شمار می رود که هر روز تصویری را به عنوان عکس روز در فضای مجازی به اشتراک می گذارد.

این بار عکس روز نشنال جئوگرافیک به  تصویری از برج خلیفه دبی که تا بالای ابرها قد کشیده اختصاص یافت.

 لازم به ذکر است؛ این برج که 830 متر ارتفاع دارد از سال ۲۰۰۸ به عنوان بلندترین ساختار جهان شناخته می شود.

بلندترین برج جهان سوژه روز نشنال جئوگرافیک

 

انتهای پیام/

تاثیرات مخرب تکنولوژی بر کودکان+ اینفوگرافی

اینفوگرافی زیر تاثیرات مخرب تکنولوژی بر کودکان را بازگو می کند.

تاثیرات مخرب تکنولوژی بر کودکان+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر هر ابزار و یا علمی به درستی و در چارچوب اصولی مورد استفاده قرار گیرد قطعا فرد استفاده کننده از مزایای آن بیشتر بهره خواهد برد و کمتر در معرض مضرات آن قرار خواهد داشت.

فناوری‌های جدید نیز همیشه فرصت و تهدید را با هم به جوامع هدیه داده ‌‎اند اما بهره مندی از فرصت‌ها نیازمند شناخت کامل آن ابزار و استفاده صحیح از آن است.

کودکان و نوجوانان که در سن رشد قرار دارند اگر درمعرض تهدیدها قرار گیرند بیش از بقیه مورد آسیب خواهند بود، استفاده از گوشی های هوشمند برای کودکان کم سن و سال و نوجوانان در حال رشد تاثیرات مخربی بر آنها خواهد داشت.

تغییر در روابط، خداحافظی با خلاقیت، افسردگی وچاقی، آمار نگران کننده حضور این گروه در شبکه های اجتماعی، تاثیرات مخرب بر مغز و ... بخشی از اختلالاتی است که با استفاده ناصحیح از گوشی هوشمند و تبلت برای این گروه به وجود می آید.

در ادامه اینفوگرافی از تاثیرات مخرب تکنولوژی بر کودکان ببینید.

تاثیرات مخرب تکنولوژی بر کودکان+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

مشاهده یک شی پرنده دنباله دار در آسمان کالیفرنیا + تصاویر

تصاویر این شی پرنده دنباله دار سبزرنگ که بصورت عمودی در آسمان حرکت می کرد تصادفا و توسط یک راننده شکار شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصاویری که به تازگی و بصورت تصادفی توسط یک راننده تهیه شده است یک شی  پرنده عجیب دنباله دار درخشان را در آسمان ایالت کالیفرنیای آمریکا نشان می دهد. این شی درخشان که به رنگ سبز بود به صورت عمودی در حال حرکت در آسمان بود. یک راننده که متوجه این صحنه شد بلافاصله با تلفن همراه خود تصاویری از آن را شکار کرد.

مشاهده یک شی پرنده عجیب در آسمان کالیفرنیا + تصاویر

وی در این خصوص گفت: " در ابتدا بخاطر تاریکی هوا، تصورم این بود که شاید یک بالن هواشناسی باشد اما خیلی زود متوجه حدسم شدم. این شی عجیب دائما تغییر شکل می داد و رنگ های حیرت انگیزی از خود ساطع می کرد.

به دنبال انتشار فیلم و تصاویر مربوط به این شی ناشناس عجیب، نظریه پردازان توطئه آن را یک شی پرنده پیشرفته فرازمینی دانستند. همچنین انتشار این عکس ها با واکنش کاربران نیز همراه بود. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: " خدای من، واقعا نمی دانم چه بگویم. بالون هواشناسی؟ شوخی می کنید...این مطمئنا یک شی پرنده ماورایی است."

مشاهده یک شی پرنده عجیب در آسمان کالیفرنیا + تصاویر

انتهای پیام/

رژه تانک های سوری برای مقابله با داعش

حکایت این روزهای داعش، بار دیگر مصداق آیه کریمه جاء الحق و ذهق الباطل راروشن می‌کند.

تانک‌های سوری باقی مانده داعش را هدف گرفتند + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور عراق و سوریه، از دیرباز جایگاه استراتژیک خاصی در منطقه غرب آسیا داشته‌اند، موقعیتی ویژه‌ که باعث شده چشم‌های طمع بسیاری از مستکبران به سمت این کشورها باشد و هر روز نقشه‌ای جدید برای تصرف در سر بپرورانند، حکومت و مردم عراق و سوریه اما در طول این سالها، با مقاومتی دلیرانه  نشان دادند که قوی‌تر از این نقشه‌ها هستند.

گروهک تروریستی داعش، یکی از این متجاوزین بوده است؛ گروهکی ستیزه جو که از 3 سال پیش با ادعای واهی خلافت جهانی، نامش را به خونخواری و کشتار بی‌گناهان پیچاند. این گروهک در خلال جنگ داخلی سوریه، خودنمایی کرد و با وجود چندین شکست در برابر همکیشان خود ( جبهه النصره )، قسمت‌هایی از شمال غربی سوریه را به تصرف درآورد و در سال 2014، موصل، دومین شهر عراق را در دست گرفت.

اما از آنجا که بنا بر آیه قران کریم، حق ماندنی  و باطل رفتنی است، پس از مجاهدت‌های نیروهای نظامی و مردمی، حالا دیگر نفس‌های داعش به شماره افتاده است، خبر بازپسگیری موصل  از چنگ داعشیان، در چند روز اخیر دلیلی بر این سخن است.

حالا داعش که دیگر در عراق جایگاهی ندارد، به تکاپوی تلاش برای حفظ قسمت‌های کوچکی از سوریه که هنوز تحت اشغال دارد، افتاده، اما ارتش سوریه نیز مانند عراقی‌ها، اجازه ادامه جنایت‌ به تروریست‌ها نمی‌دهد.

عاقبت عبور از سرعت‌گیر با سرعت زیاد +فیلم

فیلمی با یک میلیون بازدید؛

عبور از سرعت‌گیر با سرعت زیاد می‌تواند صدمه زیادی به اتومبیل وارد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خواسته یا ناخواسته، بارها اتفاق افتاده که با سرعت زیاد از روی سرعت‌گیرهای خیابان عبور کنیم اما اگر شانس با ما یار نباشد و چند سرعت‌گیر پشت سرهم در خیابان قرار بگیرند صدمه زیادی به اتومبیل وارد می‌کنند.

عبور از سرعت‌گیر با سرعت زیاد قربانیان زیادی گرفته، تا جایی که کاربران شبکه های اجتماعی به این اتفاق واکنش های طنز نشان می‌دهند؛ کاربری با انتشار عکسی از یک سرعت‌گیر عجیب نوشت: "مادر همه سرعت‌گیرها... حتی فکر گذشتن از این هم سخته!"

 

فیلم عاقبت یکی از بدشانس های عبور از سرعت‌گیر با سرعت زیاد در شبکه های اجتماعی بیش از یک میلیون بازدید داشته است.

00:49 00:49
 

انتهای پیام/

استرس چه تأثیر مخربی بر روی بدن می گذارد؟اینفوگرافیک

در زیر با مواردی که استرس بر روی بدن می گذارد آشنا شوید.

استرس چه تأثیر مخربی بر روی بدن می گذارد؟اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک فشار روانی و احساسی بیش از حد تحمل فرد استرس نامیده  شده و زمانی ایجاد می شود که فرد قادر به کنار آمدن با فشارهای  کوچک نباشد.

استرس در بدن هر فرد به شکل های متفاوتی بروز می کند مثلا ممکن است عاملی که برای یک فرد ایجاد استرس می کند غذایش زیاد و کم و یا رنگش سرخ  یا رنگ پریده شود.

 اما ممکن است در فردی دیگر استرس ایجاد نشود.

استرس بر روی سر، پوست، قلب، معده، پانکراس،تناسلی، سیستم ایمنی و ماهیچه ها اثر می گذارد  که ما سعی کرده ایم با گذاشتن تصویری از یک اینفوگرافیک این موارد را به شما عزیزان نشان دهیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا پی ببرید که استرس با بدنتان چه می کند 

 

استرس چه تأثیر مخربی بر روی می گذارد؟اینفوگرافیک

انتهای پیام/

زندگی‌نامه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای+اینفوگرافی

اینستاگردی؛

صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با تصویری از پدر بزرگوار ایشان به روزرسانی شد.

زندگی‌نامه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه اینستاگرام منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله سید علی خامنه ای به  مناسبت سالگرد وفات آیت‌الله سید جواد حسینی خامنه‌ای پدر گرامی رهبر معظم انقلاب با پوستری از تصویر و وقایع مهم زندگی پدر  ایشان به روزرسانی شد.

گفتنی است؛  آیت‏ اللَّه سیدجواد حسینی خامنه ‏ای، از علمای بزرگ، مجتهدان پرهیزگار و روحانیون زاهد روزگار، در حدود سال 1274ش (1313ق) در شهرستان خامنه در نزدیکی تبریز در آذربایجان شرقی زاده شد و تحت تربیت پدری فقیه و عالم رشد کرد.

این فقیه فرزانه سرانجام پس از سال‏ها تدریس و زندگی فقیرانه و در کمال زهد و قناعت در پانزدهم تیر 1365 ش برابر با 27 شوال 1406ق در 91 سالگی وفات یافت و در جوار مرقد مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد. در هنگام فوت این عالم بزرگوار، فرزند برومند آن بزرگوار، حضرت آیت‏ اللَّه "خامنه ‏ای" مدظله، دوران ریاست جمهوری خود را می‏ گذراندند.

 زندگی‌نامه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

دانلود Reminder Pro 1.10.4؛ نرم افزار یادآوری کارهای روزانه

این نرم افزار تمام برنامه ریزی هایتان را به شما یاداوری می کند و دیگر نباید ترس از فراموشی کاری را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرم افزار Reminder Pro یکی از برترین برنامه های شناخته شده در زمینه یادآوری است. با استفاده از این نرم افزار می توانید در تقویمی که در اختیار شما قرار می دهد، برای هر روز خود برنامه ریزی کنید. این نرم افزار برنامه شما را راس زمان معین شده به شما یاد آوری می کند.

Reminder Pro


ویژگی های نرم افزار Reminder Pro :

  • وجود مجموعه ای از ویجت های زیبا برای دسترسی سریع و مشاهده یادآوری ها
  • سیستم هوشمند یاد آور روزانه برای تنظیم و برنامه ریزی کار ها
  • وجود رنگ های مختلف برای نشان دادن میزان اهمیت یادآور ها
  • سازماندهی و تقسیم بندی آسان یادآوری ها
  • ایجاد یادآوری های سالانه و ماهانه
  • دارای حالت ویژه not disturb
تصاویری از  محیط برنامه
 

Reminder Pro  Reminder Pro Reminder Pro

 

 • دانلود و مشخصات فایل
دانلود Reminder Pro 1.10.4؛ نرم افزار یادآوری کارهای روزانه
قبل از رفتن به نمایشگاه کتاب این نرم افزار را دانلود کنید.
حجم: 5 مگابایت
نسخه: 1.10.4
نوع فایل: apk برای آندروید
 
 

انتهای پیام/

جلوگیری از قتل توسط اسپیکر هوشمند

یک اسپیکر هوشمند، تصادفا جان یک انسان را نجات داد.

جلوگیری از قتل توسط اسپیکر هوشمندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسپیکرهای هوشمند که با وجود هوش مصنوعی و برنامه ریزی های انجام شده در آن ها به عنوان یک دستیار صوتی تمام عیار عمل میکنند به جز پاسخ به سوالات و  پخش موسیقی دلخواه و اطلاعات آب و هوا و خواندن اخبار و مانند این اقدامات بعضا کار های جالبی هم ممکن است انجام دهند.

در ایالت نیومکزیکوی آمریکا  یک  اسپیکرهوشمند(بر اساس برخی شایعات از نوع گوگل هوم ) به صورت کاملا تصادفی پیغام کمک برای پلیس میفرستد و موجب نجات جان یک زن و یک کودک می شود.

بر اساس گزارش ها مردی پس از درگیری لفظی با همسر خود ، به رویش اسلحه کشیده و او را تهدید به مرگ میکند . در خلال این مشاجره اسپیکر هوشمند  به اشتباه سخنان رد و بدل شده را به صورت دستور فرض میکند و از پلیس درخواست کمک  میکند.

با حضور پلیس ، زن و فرزندش از مرگ احتمالی نجات پیدا میکنند و مرد پس از مقاومت مسلحانه در برابر پلیس دستگیر میشود.

البته در این مورد شاید این پیام اشتباه دستیار صوتی هوشمند موجب خیر شد. اما در مواد دیگر و با گسترش روز افزون این گجت ها در منازل میتواند موجب مشکلات فراوان برای  مراکز پلیس و امدادی شود.

 

انتهای پیام/

فرودگاه خاص دوبی در وسط خلیج+ عکس

دوبی اقدام به ساخت فرودگاهی خاص کرده است که گفته میشود تا پایان 2017 به بهره برداری می رسد.

فرودگاه خاص دوبی در وسط خلیج+ عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساخت فرودگاه ها چه در اشل کوچک و چه در اشل بین المللی به دلیل تعبیه قسمت های مختلف و امکاناتی استانداردی که باید این میدان هوایی داشته باشند علاوه بر هزینه بر بودن زمانبر نیز هست و گاهی سالها طول می کشد تا عملیات ساخت یک فرودگاه به پایان برسد و مسافرگیری یا بارگیری را آغاز کند.

فرودگاه ها علاوه بر استفاده برای گردشگری، مناطق ویژه اقتصادی نیز هستند، فرودگاه های کوچکی که تنها برای بارگیری و حمل و نقل محصولات و صادرات و واردات مورد استفاده قرا می گیرند، اما فرودگاه های مسافربری به دلیل مختلف از امکان ویژه ای برای مسافران برخوردارند و سازندگان و طراحان برای ساخت یک میدان هوایی از آخرین متدهای روز بهره میگیرند.

علاوه بر باند فرودگاه و برج مراقبت، سوخت گیری هواپیما، محل نگهداری و تعمیر این پرنده های غول پیکر، برخی ار امکانت به روز تفریحی و گردشگری نیز بهره برده اند و تبدیل به یک مکان مناسب برای گذارندن اوقات قبل و پس از سفر شده اند.

یکی از این فرودگاه ها که مورد توجه قرار گرفته است فرودگاه بین المللی دوبی است، این کشور علاوه بر این فرودگاه بین المللی مکان خاص برای فرود هواپیماهای غول پیکر طراحی کرده است که ویژگی های خاصی دارد.

تصاویر هوایی از این فرودگاه، زمینی به شکل یک هواپیمای غول پیکر را نشان می دهد که با فاصله زیاد از ساحل قرار داشته و آنطور که دیده می شود محل تفریحی مناسبی نیز دارد.

تصاویر زیر  نمایی هوایی از فرودگاه خاص در دوبی است که گفته می شود پایان سال 2017 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.


 

فرودگاه خاص دوبی در وسط خلیج+ عکس

انتهای پیام/

با مصرف این 15 میوه براحتی از بدنتان سم زدایی کنید + اینفوگرافی

با مصرف این چند میوه، مانند یک پزشک برای خود نسخه سلامتی بپیچید.

با این 15 میوه شگفت انگیز بدن را پاکسازی کنید + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبیعت از دیرباز منشا خیرات و برکات برای افراد بوده است. حکما و ادبای قدیم به خوبی به این موضوع واقف بودند و نسخه‌های دارویی خود را از دل این طبیعت خدادی و الهی جمع کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌دادند.

اینفوگرافی جالب زیر، با معرفی تنها 15 میوه طلایی، از دل طبیعت گسترده خدادادی، معجونی طلایی پیش چسم می‌گذارد که با کمک آنها می‌توانید سموم مضر و خطرناک داخلی بدنتان را در کمترین زمان ممکن پاکسازی کنید.

از بین میوه‌های نام برده شده، سیب، خیار، هندوانه، کیوی، لیمو ترش، انجیر، آناناس و توت فرنگی را در هر میوه فروشی می‌ توانید پیدا کنید، برای پیدا کردن موارد دیگر کمی باید حوصله کنید.

با این 15 میوه شگفت انگیز بدن را پاکسازی کنید + اینفوگرافی

 

 

انتهای پیام/

سربازان ارتش تمامی تهدیدهای دشمنان را رصد و خنثی می کنند


امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا گفت: سربازان ارتش شبانه روز با هوشیاری و تیز بینی به پاسداری از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تمامی تحرکات و تهدیدهای دشمن را رصد و خنثی می کنند.


 




ادامه مطلب

گستاخی نیکی هیلی: مانع از روابط عادی تهران با جهان می‌شویم/ ایران عقرب است!


نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد ما از داشتن روابط عادی با ایران و همچنان روابط عادی تهران با جهان جلوگیری می کنیم.

 به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل،  نیکی هیلی -- سفیر آمریکا در سازمان ملل -- گفت: ما از داشتن روابط عادی با ایران و همچنین روابط عادی تهران با جهان جلوگیری می کنیم.
نیکی هیلی با گستاخی ایران را به عقرب تشبیه کرد و مدعی شد: قطعنامه 2231 بارها از سوی ایران نقض شده و شورای امنیت همچنان کاری نکرده است.

وی همچنین به سفرهای سردار قاسم سلیمانی به عراق اعتراض کرد.

به گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل، واشنگتن مشغول بازنگری در برجام است اما تا زمانی که ایران به آن پایبند باشد آمریکا هم به آن پایبند خواهد بود.



سقوط بیرق سیاه داعش در موصل/ مسجد النوری و منارة الحدباء به‌کنترل نیروهای عراقی درآمد


با آزادسازی مسجد النوری و مناره الحدبا به‌دست نیروهای عراقی، به حضور داعش در موصل پایان داده شد.

 لحظاتی قبل و با آزادسازی مسجد جامع الکرار، منطقه السرجخانه، منارة الحدباء و مسجد جامع النوری در موصل قدیم، ساحل چپ موصل، امنیت کامل به موصل بازگشت و این شهر از شر تروریست‌های داعش آزاد شد. هم‌اکنون بقایای این گروه تروریستی تنها در چند محله قدیمی محاصره شده‌اند.

نیروهای عراقی به خیابان مکاوی در موصل قدیم نزدیک شده‌اند و هجوم بقایای داعش را برای رسیدن به مسجد جامع الزیوانی ناکام گذاشتند. آخرین خبرها حاکی از آن است که نیروهای عراقی به پیشروی‌های خود در "باب جدید" و "باب لکش" موصل قدیم ادامه می‌دهند.

*فرمانده پلیس فدرال عراق: صبح امروز توان نظامی داعش در موصل فروپاشید



ادامه مطلب

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای: فتنه‌ جدیدی در راه است


معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته و فکر می‌کنم فتنه جدید در پیش است.

///////




ادامه مطلب

نظر رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولان

 رهبر انقلاب درباره برهم زدن سخنرانی های مسوولان نظام و شعار دادن علیه این و آن در تجمعات مختلف تذکرات و هشدارهایی داده‌اند که مرور آن ها قابل تأمل است.

رهبر انقلاب مکرر درباره برهم زدن سخنرانی‌ها و شعار دادن گروههایی علیه مسوولان کشور تذکراتی داده‌اند که انتظار می‌رود قشرهای مختلف و دغدغه‌مندانی که حتی نسبت برخی عملکردهای دولت محترم گله‌مند هستند، احساسات خود را در مسیرهایی هدایت کنند که به فرموده رهبر انقلاب، «به ضرر کشور» تمام نشود.


نظر رهبر انقلاب درباره شعار دادن علیه مسئولان




ادامه مطلب

چرا روحانی از اسلحه سپاه ،از اقتدار سپاه می ترسد!؟

 مگر جز این است که اسلحه و اقتدار سپاه،در دل داعش و اربابش آمریکا و اسرائیل وحشت انداخته!؟

چگونه کسیکه نتوانست یک اسلحه موجود در خانه اش را کنترل کند و...،به نهادی قانونی که سالهاست اسلحه اش رو به دشمن وحافظ منافع ملت است طعنه می‌زند!؟

همین حالا مگر روحانی زیر سایه امنیت ناشی از اقتدار نیروهای مسلح زندگی نمی کند و از هر خطری با فداکاری همینان در امان نیست!؟

اگر یک هفته این دستان حمایت گر از سر قدرنشناسانِ آرمیده در کاخ ها برداشته شود،ماجرای بازار برده فروشان داعش و زنان ایزدی تکرار نمی شود؟!

پس چرا بر سر شاخ بن می برد!؟
چرا روحانی همزمان با تاریخی ترین تحریم های آمریکا علیه سپاه،به سپاه حمله می کند!؟
آیا نگاه آمریکا و روحانی به سپاه یکسان است؟!

آیا هردوی آنها سپاه را دشمن خود می دانند!؟
آیا هردوی آنها سپاه را مانع پیشبرد اهداف خود می دانند!؟

آیا روحانی هم مانند آمریکایی ها نگران آزادی و تجارت و اقتصاد آزاد در ایران است!؟
اگر بله،چرا دست برادرش حسین فریدون،یا وزرای چند هزار میلیاردی اش را از سر اقتصاد کوتاه نمی کند!؟

 چرا جلوی قاچاق سازمان یافته توسط برخی نور چشمی ها را نمی گیرد!؟
بازنده بازی روحانی معلوم است،قبلا کسیکه فرمانده کل قوا هم بود پا در این میدان گذاشت و فرجامش را دیدیم،او تازه به اندازه روحانی و اطرافیانش  پرونده نداشت.

موج انفجار در تهران!

 

روحانی چگونه موضع اش درباره حمله موشکی را خراب کرد؟!


روحانی چگونه موضع اش درباره حمله موشکی را خراب کرد؟!











به گزارش جهان نیوز؛ عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در کانال تلگرامی خود نوشت:
 رئیس جمهور نیز همانند همه ایرانیان- وحتی اپوزیسیون-از این اقدام حمایت کرد
 اما بی جهت و بدون اینکه نیاز باشد موضع خود را خراب کرد.
او به جای تشکر در صدد "مصادره"و"اثبات خویش"و ارائه تصویر یک"عمله "از سپاه"
و دیده شدن خود"برآمد.












ادامه مطلب

ولیعهد‌جدید سعودی: جنگ‌را به ایران خواهم کشاند


شبکه «الجزیره» در صفحه  توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.

Image result for ‫طنز محمدبن سلمان‬‎