حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حرف حق همیشه تلخ خواهد بود...

افسران - حرف حق همیشه تلخ خواهد بود...
ferdoos313حرف حق همیشه تلخ خواهد بود و خیلی ها جرئت گفتن حرف حق رو نداشته اند و خیلی ها هم پذیرش تلخی حوف حق رو نداشته اند....

این قلب شکسته هیچ، آقا زاده! افلاک شده دخیل گهوارهٔ تو

افسران - این قلب شکسته هیچ، آقا زاده!  افلاک شده دخیل گهوارهٔ تو
a66666سلام علیکم جمیعا
هر بار سروده ایم دربارهٔ تو
عشاق جهان شدند آوارهٔ تو
این قلب شکسته هیچ، آقا زاده!
افلاک شده دخیل گهوارهٔ تو
شاعر: یوسف رحیمی
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْن
در پناه حق محفوظ باشید.
ان شاءالله، ان شاءالله، ان شاءالله.

«تقریباً هیچ‌ چیز» از برجام‌ عاید ایران‌ نشده است!

افسران - «تقریباً هیچ‌ چیز» از برجام‌ عاید ایران‌ نشده است!
mahan777رئیس‌کل بانک مرکزی در مصاحبه با بلومبرگ: «تقریباً هیچ‌ چیز» از برجام‌ عاید ایران‌ نشده است!

ملخ شاخک‌دراز گلسنگ

افسران - ملخ شاخک‌دراز  گلسنگ

 mahan777ملخ شاخک‌دراز گلسنگ برای استتار، ظاهری برگ مانند را تقلید می‌کند. این حشره‌ی شگفت‌انگیز در کوینزلند استرالیا یافته شده است. ملخ شاخک‌دراز گلسنگ با نام علمی Lichenagraecia cataphracta یک سرده‌ی جدید از ملخ‌های شاخک‌دراز است.

ملخ‌های شاخک‌دراز
ملخ‌های شاخک‌دراز که با نام جیرجیرک‌های بوته‌ای نیز شناخته می‌شوند یک تیره از راسته‌ی راست‌بالان هستند. ملخ‌های شاخک‌دراز استاد تغییر قیافه هستند و تاکنون بیش از ۶۴۰۰ گونه‌ی مختلف از آن‌ها شناسایی شده است.
برخی سرده‌ها و گونه‌های این حشره عبارتند از:
جیرجیرک ماکروکسیفوس (سرده)
جیرجیرک بزرگ بوته‌ای سبز (گونه)
محدوده‌ی زمانی زندگی این ملخ‌ها از دوران کربونیفر تا به امروز می‌باشد.
منبع:
https://www.theguardian.com/science/2013/aug/18/australia-katydid-new-to-nature
https://en.wikipedia.org/wiki/Tettigoniidae

آهسته گویمت نکند بشنود رباب ازعمراصغرش فقط شش ماه مانده استashura

افسران - آهسته گویمت نکند بشنود رباب ازعمراصغرش فقط شش ماه مانده استashura
f1212آمده طفل حسین تا در جهان کاری کند

عشق خود بر خشکزار هر دلی جاری کند

آمده اصغر که با قنداقه و خون گلو

در جهاد کربلا ، بابای خود یاری کند

شمخانی مقابله اروپا با کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام را خواستار شد

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, شمخانی
فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر شنبه با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون اجرای برجام، تحولات منطقه و توسعه همکاری با اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، شمخانی در این دیدار با اشاره به نقش محوری اتحادیه اروپا در به ثمر رساندن برجام بر لزوم حفظ این دستاورد و نظارت و مراقبت بر اجرای صحیح آن با تداوم همکاری اتحادیه اروپا و ایفای نقش فعال کمیسیون مشترک تاکید کرد.

  ادامه مطلب ...

اکنون که S300 تحویل ایران شده، چه اتفاقی می افتد؟ / از این پس پایگاه نظامی آمریکا در بحرین زیر ذره بین تهران است

 اکنون که S300 تحویل ایران شده، چه اتفاقی می افتد؟ / از این پس پایگاه نظامی آمریکا در بحرین زیر ذره بین تهران است
 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی , سامانه اس 300
اگر ایران یک سامانه اس 300 را در ساحل جنوب شرقی خود قرار دهد، می تواند به سرعت هواپیماهای آمریکایی یا متحدان آن ها را که از پایگاه های محلی خود بلند می شوند ردیابی کند. نه تنها اکثر جنگنده ها پیش از رسیدن به سواحل ایران برابر ردیابی و رویارویی آسیب پذیر می شوند، اس 300 به ایران قابلیت های تهاجمی در بیرون مرزهای هوایی خود را می دهد که تهدید هواپیماهای غیر متخاصمی که بر فراز کشورهای همسایه پرواز می کنند را نیز در بر می گیرد.
ادامه مطلب ...

جان کری از سفر سردار سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرد

علی رغم تکذیب از سوی مقامات؛
وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با همتای روس خود نسبت به سفر سردار سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ادعای برخی رسانه های غربی از جمله فاکس نیوز و رویترز درباره سفر سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، به مسکو جنجال زیادی به پا کرده تا حدی که پای "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، نیز به این ماجرا باز شده است. این درحالیست که خبر سفر سردار سلیمانی به روسیه پیش‌تر تکذیب شده بود.
 
 فاکس نیوز در این باره نوشت: کری از روسیه درباره سفر سردار سلیمانی به مسکو پرسیده و مدعی شده است این سفر قطعنامه سازمان ملل را نقض می کند.

  ادامه مطلب ...

این نمک تمامی دردها را از بین می برد!

از نمک اپسوم به عنوان لایه بردار ملایم برای پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و پاک کننده صورت می توان استفاده کرد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منیزیم سولفات یا همان نمک اپسوم دارای مزایای بسیاری برای سلامتی و زیبایی است. شما می‌توانید از این نمک برای کمک به مبارزه با مشکلات سلامتی و زیبایی خود استفاده کنید. نمک اپسوم ترکیبی از دو ماده معدنی است : منیزیم و سولفات. این نمک از ۱۵۰۰ سال قبل برای حل مشکلات سلامتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای غیر منتظره نمک اپسوم را بیان کنیم.

 این نمک لایه بردار ملایمی برای پوست است
مردم معمولا از نمک اپسوم به عنوان لایه بردار ملایم برای پوست، کاهش جوش‌های سرسیاه و پاک کننده صورت استفاده می‌کنند. برخلاف سایر لایه بردارهایی که در بازار وجود دارد، نمک اپسوم از پلاستیک ساخته نشده است بنابراین می‌تواند سایش ملایمی را برای پوست فراهم کند که با دوش گرفتن می‌توانید پوست مرده را بردارید.

  ادامه مطلب ...

موگرینى: آزمایش‌هاى موشکى ناقض برجام نیست

نشت خبری وزیر خارجه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.
ظریف: زمینه همکاری‌های مشترک ایران و اتحادیه اروپا فراهم شده است/ موگرینى: آزمایش‌هاى موشکى ناقض برجام نیستبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان امروز (شنبه٢٨ فروردین) در محل وزارت خارجه با (فدریکا موگرینى) مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این نشست اظهار داشت: این سفر در چهارچوب همکاری‌های بین ایران و اتحادیه پس از توافق برجام صورت گرفته است و در زمینه حل مسائل پیشرو در جهت اجراى برجام به توافقاتى دست یافتیم.

  ادامه مطلب ...

روحانی در فرودگاه استانبول (عکس)

  حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان چهارشنبه شب برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، وارد استانبول شد و مورد استقبال گرم مقامات ترکیه در فرودگاه آتاترک استانبول قرار گرفت.

  ادامه مطلب ...

دارایی‌ های پنهان؛ عامل اصلی بالا بودن عجیب قیمت یاهو است

اخبار فناوری
دارایی‌ های پنهان؛ عامل اصلی بالا بودن عجیب قیمت یاهو است

مدت‌ها است که یاهو به دنبال خریداری خوب برای فروش کسب و کار خود است. یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی SunTrust مدعی شده است که یاهو سه دارایی پنهان دارد که می‌توانند باعث بالا رفتن عجیب قیمت این شرکت شوند.

هفته‌ها است که یاهو قصد فروش کسب و کار خود را دارد حتی در این بین از گوگل نیز به عنوان خریداران احتمالی نام برده شده است. حالا یک تحلیل‌گر مدعی شده است یاهو دارایی‌های پنهانی دارد که ممکن است روی قیمت و ارزش آن تاثیر زیادی بگذارد.

این سه مورد شامل حق امتیاز یاهو ژاپن، پتنت‌ها و دارایی‌های ملکی یاهو است که به نظر می‌رسد کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

یاهو در حال حاضر به دنبال خریدارانی برای فروش بخش‌های مختلف کسب و کار خود است که شامل دارایی‌های اصلی اینترنتی و سهام خود در یاهو ژاپن نیز می‌شود. این تحلیل‌گر که رابرات پک نام دارد هفته گذشته ارزش یاهو را بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار اعلام کرده بود اما با توجه به دارایی‌های پنهان این شرکت ممکن است این مبلغ بسیار بالاتر نیز برود.

حق امتیاز یاهو ژاپن: طبق قرارداد بین یاهو و یاهو ژاپن این شرکت سه درصد از سود ژاپنی‌ها را دریافت می‌کند، پک می‌گوید بسیاری از خریداران در مورد عاقبت و سرانجام این قرارداد پس از خریداری یاهو شک دارند چرا که جزئیات قرارداد خصوصی بوده و علنی نشده‌اند. پک مدعی است این قرارداد می‌تواند تا یک میلیارد دلار به ارزش یاهو اضافه کند.

مالکیت‌های معنوی: پک مدعی است بسیاری از سرمایه‌گذاران در جریان نیستند که ۲ هزار عدد از ۶ هزار عدد پتنت ثبت شده‌ی یاهو در ژاپن در وبسایت پتنت آمریکا نیز ثبت شده است. یاهو در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که بین یک تا سه میلیارد دلار از طریق فروش دارایی‌های غیراستراتژیک خود بدست خواهد آورد.

دارایی‌های ملکی: یاهو بیش از یک میلیون فوت مربع زمین در کالیفرنیا و آمریکا دارد که می‌توان با اجاره دادن آن‌ها به صورت سالانه ۶۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. این ملک‌ها می‌توانند در حدود یک میلیارد دلار به ارزش یاهو اضافه کنند.

با توجه به این دارایی‌ها از نظر پک ارزش یاهو بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شده است و حالا به نظر می‌رسد ۴۰ خریدار احتمالی باید به فکر بالا بردن پیشنهادهای خود باشند. البته یاهو با توجه به فشارهای زیاد از سوی سرمایه‌‌گذاران اعلام کرده که تنها بخشی از کسب و کار خود را خواهد فروخت.

چه چیزی "پادشاه خون" را از تخت پادشاهی پایین کشید؟

 پادشاه خون این روزها در خاورمیانه مشغول به سفرهای منطقه ای است و این سوال مطرح می شود هدف اصلی وی از این سفرها چیست.

به گزارش شریان نیوز،سفر مقامات کشورها به کشورهای دیگر همواره به منظور انجام اقدامات دیپلماتیک و عقد قرار داد و یا گسترش ارتباطات است اما در منطقه غرب آسیا فردی را میشناسیم که با هر سفر خود قرار داد های نا نوشته و پشته پرده ای را به انعفاد می رساند که جوهر ان بی شک خون تعداد انسانی بی گناه است و پس از هر سفرش باید منتظر باشیم و ببینیم چه توطئه ای در کار است.

لذتلذ


ادامه مطلب ...

کوهی عجیب در ایران+ تصاویر

اتاق خبر 24

در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسیر خیجه و ماماتین بعد از روستای گنبد لران، کوهی آتشین وجود دارد که از گذشته‌های دور تا کنون شبانه روز درحال سوختن است. مردم محلی به این کوه «تشکوه» می‌گویند. به گفته کار‌شناسان زمین‌شناسی دلیل شعله ور شدن آتش کوه گوگرد موجود در زمین و متصاعد شدن گاز طبیعی از عمق زمین به سطح است. گازهای هیدرکربوری از لایه‌های مختلف زمین عبور می‌کنند و از هر درز و شکافی در سطح زمین به بیرون شعله ور می‌شوند به طوری که در شب نور سوختن این گاز بیشتر دیده می‌شود. روشنی آتش این کوه در تاریکی شب جلوه زیبایی به منطقه می‌دهد به گونه‌ای که تا به حال توانسته گردشگران زیادی را در ساعات شب به سوی خود بکشاند.

 

ادامه مطلب ...

استفاده پنتاگون از بمب سایبری علیه داعش

رابرت ورک، معاون پنتاگون روز سه‌شنبه مدعی شد ارتش آمریکا از بمب سایبری علیه گروه تروریستی داعش استفاده کرده است. 
استفاده پنتاگون از بمب سایبری علیه داعش اتاق خبر 24

این مقام آمریکایی، طبق گزارش رویترز، مدعی شده این اقدام در راستای اعمال فشار بیشتر بر گروه تروریستی داعش انجام شده است. 

«ورک» که در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «این افراد (اعضای داعش) تحت فشار فراوان قرار دارند. در 6 ماه گذشته هر بار که ما یکی از مواضع دفاعی‌شان را رصد کرده‌ایم، شکستشان داده‌ایم. آنها محل را ترک کرده و عقب‌نشینی کرده‌اند.»

معاون پنتاگون به علاوه مدعی شده ائتلاف تحت رهبری آمریکا از تمامی توانمندی‌های نظامی از جمله حملات سایبری برای حمله به داعش استفاده می‌کند. 

هنوز به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نشده است.

استفاده پنتاگون از بمب سایبری علیه داعش

رابرت ورک، معاون پنتاگون روز سه‌شنبه مدعی شد ارتش آمریکا از بمب سایبری علیه گروه تروریستی داعش استفاده کرده است. 
استفاده پنتاگون از بمب سایبری علیه داعش اتاق خبر 24

این مقام آمریکایی، طبق گزارش رویترز، مدعی شده این اقدام در راستای اعمال فشار بیشتر بر گروه تروریستی داعش انجام شده است. 

«ورک» که در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «این افراد (اعضای داعش) تحت فشار فراوان قرار دارند. در 6 ماه گذشته هر بار که ما یکی از مواضع دفاعی‌شان را رصد کرده‌ایم، شکستشان داده‌ایم. آنها محل را ترک کرده و عقب‌نشینی کرده‌اند.»

معاون پنتاگون به علاوه مدعی شده ائتلاف تحت رهبری آمریکا از تمامی توانمندی‌های نظامی از جمله حملات سایبری برای حمله به داعش استفاده می‌کند. 

هنوز به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره نشده است.

داعش به دنبال این خواننده زن ایرانی است!+تصاویر

وی پس از ترک ایران، به عنوان پناهجو مدتی را در ترکیه و سپس در فنلاند زندگی کرده و هم‌اکنون مقیم لس آنجلس در آمریکا است.

  ادامه مطلب ...

وزارت خارجه انگلیس برای مقابله با موش‌ها، گربه استخدام کرد (+تصویر)

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,گرفتن موش
وزارت امور خارجه انگلیس برای مقابله با تعداد زیاد موش‌ها در ساختمان این وزارتخانه، گربه‌ای را استخدام کرده است.

این گربه که قبلا یک گربه خیابانی بود، پالمرستون نام گرفته که برگرفته از نام لرد پالمرستون، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سابق انگلیس در قرن نوزدهم میلادی است.

لرد پالمرستون در ۷۱ سالگی نخست‌وزیر انگلیس شد. او پیشتر به مدت ۱۵ سال وزیر امور خارجه این کشور بود.

وزارت امور خارجه انگلیس گفته است این گربه هزینه‌ای برای مردم نخواهد داشت.

پالمرستون دو سال دارد. یک مرکز نگهداری از سگ و گربه در لندن او را در یکی از خیابان‌های لندن یافت، در حالی که کمبود وزن داشت و گرسنه بود. هیچ اطلاعی از صاحبان احتمالی قبلی او در دست نیست.

 

اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,گرفتن موش

 

شماری از ساختمان‌های مهم دولتی در لندن قدیمی و پر از موش هستند. برای رفع این مشکل از گربه استفاده می‌شود.

گربه خانه شماره ده داونینگ استریت، مقر نخست‌وزیری انگلیس لری نام دارد. او از سال ۲۰۱۱ در خانه جدیدش زندگی می‌کند. لری هم مانند پالمرستون یک گربه خیابانی بود.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس گفته است لری چندان به مردان علاقه‌ای ندارد اما با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری رفتار دوستانه‌ای داشت.

 

پادشاه عربستان ملک سلمان، جنون و آلزایمر دارد و بعلاوه یکبار هم سکته کرده ...

افسران - پادشاه عربستان ملک سلمان، جنون و آلزایمر دارد و بعلاوه یکبار هم سکته کرده ...
bachemosbatروزنامه دیلی میل در گزارشی از جزئیات زندگی پادشاه جدید عربستان پرده برداشت و گفت که وی از جنون و آلزایمر رنج می‌برد.
وی سابقا دست کم یکبار سکته کرده است و به همین دلیل دست چپش کارایی چندانی ندارد.
منبع:
www.isna.ir/fa/news/ 

#پادشاه #عربستان #ملک_سلمان #جنون #آلزایمر #سکته_کرده #آینده #منطقه #چه_خواهد_شد #مرگ #جانی #مجنون #کاتور #کاریکاتور #خنده_دار
#تحقق_روایت_ظهور #آل_سعود #مرگ_عبدالله #فاجعه_منا #کشتار

زنان باید در صحنه باشند

افسران - زنان باید در صحنه باشند
ilammehranبرای عفت و پاکدامنی زنان جامعه دعا کنیم.
حجاب اسلامی وسیله حفظ وصیانت عفاف انسانی است.
#جوانان-عاشورایی
#جوان-عاشورایی
#عاشورایی-باشید

شوخی‌های مدافعان حرم

شوخی‌های مدافعان حرم / موشک کورنتی که ۱۱ نفر را آسمانی کرد

افسران - شوخی‌های مدافعان حرم / موشک کورنتی که ۱۱ نفر را آسمانی کرد
mohammadgh1371تصاویر و جزئیات بیشتر در لینک زیر
atraknews.com/new.as 

دروغ ...

افسران - دروغ ...
sajjadmoazeni امام سجاد (علیه السّلام) فرمودند:
إتَّقُوا الکَذِبَ الصّغیرَ مِنهَ و الکَبیرَ فِی کُلِّ جِدٍّ وَ هَزلٍ، فَإنَّ الرَّجُلَ إذا کَذِبَ فِی الصَّغیرِ إجتَرَئَ عَلَی الکبیرِ؛

از دروغ بپرهیزید، چه کوچک باشد، چه بزرگ، چه جدّی باشد و چه شوخی؛ چرا که انسان اگر دروغ کوچک بگوید، بر دروغ بزرگ هم جرأت پیدا می کند.
کافی، ج 2، ص 338
sajjad-m.blog.ir/ 

روز پدر نزدیکه

افسران - روز پدر نزدیکه
nasghariبرای سلامتی پدرهایی که یه لنگه جوراب هم کارشون رو راه می اندازه صلوات

شهادت...

افسران - شهادت...
chirik313الهم الرزقنا

هر دستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود قطع می‌کنیم

  واکنش سردار جزایری به اظهارات وزیر خارجه آمریکا: هر دستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود قطع می‌کنیم
افسران - واکنش سردار جزایری به اظهارات وزیر خارجه آمریکا: هر دستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود قطع می‌کنیم
ghtajبه گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر آمادگی برای همکاری با ایران در حل و فصل موضوع آزمایش‌های موشکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دکترین و راهبردهای دفاعی بازدارنده و امنیت ساز خود را مستقل از خواست و نیت قدرت‌های مستکبر و بیگانگان طراحی و دنبال می‌کند و اجازه دخالت به احدی در این زمینه را نخواهد داد.

ادامه مطلب ...

نامه محرمانه رهبر انقلاب به علی لاریجانی و "درخواست‌های

افسران - نامه محرمانه رهبر انقلاب به علی لاریجانی و
mohammadgh1371 علی لاریجانی در گفتگوی رسانه‌ای‌اش در زمانی که ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت، به نامه محرمانه‌ای از رهبر انقلاب اشاره می‌کند؛ نامه‌ای که به اذعان لاریجانی، عمق و میزان آشنایی رهبر انقلاب با حوزه فرهنگ و هنر را نشان می‌دهد. جزئیات بیشتر در لینک زیر
atraknews.com/new.as 
/telegram.me/atrakne