حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حمله مردم سلیمانیه به دفاتر حزب بارزانی

مردم خشمگین سلیمانیه که از سیاست‌های ناکارآمد و فساد گسترده خانواده بارزانی در اربیل به ستوه آمده‌اند، به دفاتر حزب وی در سلیمانیه حمله کردند.



چرا عربستان مهمترین بازنده تصمیم جدید ترامپ است؟

ترامپ و سلمان

افکار عمومی جهان اسلام به عنوان یک بازیگر جدید وارد میدان شده در حالی که تحولات اخیر، عربستان و اسرائیل را در یک جبهه و روبروی ملل عرب قرار داده است.

 مقامات سعودی به ترامپ اطمینان داده‌اند که در صورت تغییر محل سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس، اجازه نخواهند داد تظاهرات و اعتراض‌ها در منطقه به جایی برسد و به زودی سر و ته آن را هم می‌آورند، غافل از اینکه مهمترین بازنده تصمیم متهورانه ترامپ در شرایط کنونی، ریاض خواهد بود.



ناوگان بالگردی افغانستان؛

بالگرد افغانی

 ، یکی از جملات کلیدی و مهمی که رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در سالجاری بیان کردند، عبارت "برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ بله، اما سازش هم هزینه دارد"، است که با نگاهی به اتفاقات و رخدادهای منطقه، مصادیق آن روز به روز بیشتر مشخص می شود. یکی از جدیدترین مصادیق جالب و تاسف انگیز این موضوع را می توان در نحوه برخورد دولت و ارتش آمریکا با نیروهای مسلح کشوری گرفتار و مملو از مشکل افغانستان دانست.




دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

عمل به قرآن تنها راه مقابله با اقدامات دشمن است/ دشمنان امروز جنگ نرم را آغاز کرده‌اند تا بر ذهن جونان تسلط پیدا کنند

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی‌وهفتمین دروه مسابقات قرآنی آجا که صبح امروز دوشنبه بیست‌وهفتم آذر در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب پیروز شد دشمن علیه کشور ما اقدام کرده، چرا که مسیر نظام اسلامی خلاف مسیر آنها است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به این موضوع که ما با استکبار جهانی هیچ وجه مشترکی نداریم، ادامه داد: استکبار به دنبال سلطه است و ما به دنبال راه خدا هستیم؛ از سوی دیگر چون منافع دشمنان با پیروزی انقلاب در ایران از بین رفت دشمنی را برای شکست انقلاب آغاز کردند.



ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

ارجاع شکایت ایران به سازمان ملل متحد

 امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض، گفت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصارالله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.

وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.

حاتمی ادامه داد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.



شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر را رد کرد

شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر را رد کرد

 عباسعلی کدخدایی شامگاه دوشنبه طی مطلبی که در کانال فضای مجازی شخصی وی منتشر شد با اعلام این مطلب و انتشار رونوشت نظر شورای نگهبان درباره طرح دو فوریت اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، که به امضای محمدرضا علیزاده قائم مقام دبیر ورای نگهبان رسیده، آورده است: در جلسه مصوب 22 آذرماه سال 1396 مجلس شورای اسلامی و در جلسه همان روز شورای نگهبان، این موضوع بررسی شد و نظر شورا به شرح زیر اعلام شد:

1- نظر به اینکه طبق اصل 13 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقلیت های دینی در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزاد هستند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند و نیز به تجویز فراز دوم اصل 64 قانون اساسی نمایندگان را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می نمایند، لذا با توجه به اصول مذکور و نیز با عنایت به مفاد اصول 100 و 105 و مفهوم اصل 12قانون اساسی، تبصره 1 ماده 1 مغایر قانون اساسی شناخته شد.



فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

فرمانده ارتش با رئیس مجلس دیدار کرد

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این دیدار موضوعاتی از قبیل لایحه بودجه سال 97، چگونگی محقق شدن حکم فرماندهی معظم کل قوا در بودجه سال 97 در محورهای ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی و رفع نیازهای معیشتی و نیز چگونگی اقدامات لازم برای بهبود وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

افشای جزئیات جدیدی از تبانی آمریکا با داعش در سوریه

 ، یک مقام سابق نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در گفتگو با رویترز فاش کرد که پیش از آزادی رقه در سوریه، هزاران تروریست داعشی در یک معامله محرمانه با آمریکا به سلامت از این شهر خارج شدند.

'طلال سیلو' که پس از آزادی رقه به دلیل ترکمن بودن از نیروهای دموکراتیک سوریه (از گروههای معارض سوری و تحت حمایت آمریکا) جدا شد و به ترکیه رفت، تعداد تروریست‌های تخلیه شده را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد. این در حالیست که برخی منابع غیررسمی پیش از این، تعداد داعشی های فراری داده شده از رقه را کمتر از ۳۰۰ نفر برآورد کرده بودند.

ادامه مطلب



بازگشت پیکر پاک ۵۵ شهید دفاع مقدس به کشور

 پیکر گلگون کفن ۵۵ شهید ایران دوران دفاع مقدس که روزهای اخیر در خاک کشور عراق تفحص شده اند، صبح امروز از طریق مرز شلمچه تحویل مقامات کشورمان شد.

آئین ورود این شهدا با حضور گسترده جوانان، بسیجیان، خانواده معزز شهدا واقشار مختلف مردم خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان برگزار شد.


سردار سید محمد باقرزاده مسؤول کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم حضور پیدا کرد.

همچنین مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا ساعت۲۰ امروز در معراج شهدای اهواز (پادگان شهید محمودوند) واقع در اهواز سه‌راهی خرمشهر برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام صادق امینی، امام جمعه مسجد سلیمان و مداحی حجت الاسلام سعید شحیطاط همراه خواهد بود. 



خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی» تایید شد

 به نقل از بغداد نیوز، «هیثم ابوسعید»، دبیرکل سازمان امنیت و اطلاعات اروپا و کمیسر خاورمیانه‌ای کمیته بین‌المللی حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای خبر بازداشت «ابوبکر البغدادی»، خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به دست نیروهای آمریکایی را تایید کرد.

وی در بیانیه خود اعلام کرد ابوبکر البغدادی طی عملیات ویژه هلی برن کوماندوهای آمریکایی در تاریخ 2017/04/18 دستگیر شده است.



وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

اتونشر/// وضعیت بودجه دفاعی در سال ۹۷ مناسب نیست/ دولت به تکالیف قانونی‌اش عمل کند

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی   درباره وضعیت بودجه دفاعی و امنیتی کشور در سال ۹۷ گفت: وضعیت بودجه دفاعی در لایحه بودجه سال ۹۷ مناسب نیست، در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش می‌کنیم نواقص آن جبران شود  و بودجه بخش دفاعی کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب کرد که سالانه پنج درصد از بودجه عمومی کشور باید به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند، ادامه داد: مجلس قانون بی‌جهت و بدون فلسفه تصویب نمی‌کند، ما حرفی ورای  قانون نمی‌زنیم و از دولت انتظار داریم به تکالیف قانونی‌اش عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌ای که دولت برای بخش دفاعی کشور در نظر گرفته است با میزانی که در برنامه ششم توسعه تصویب شده، فاصله چند ده هزار میلیاردی دارد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نسبت به بودجه دفاعی کشور دغدغه دارد، اظهار کرد: امنیت اولویت اول ماست چرا که به صورت علنی از سوی دشمنان تهدید می‌شویم و باید در حوزه دفاعی کاملا آماده باشیم.

وی افزود: کسانی که در مرز‌های کشور از امنیت‌مان دفاع می‌کنند و شبانه روز  با گروه‌های تروریستی و خرابکار در حال مبارزه هستند، نباید دغدغه معیشت خانواده‌هایشان را داشته باشند لذا با توجه به این مسائل، بودجه دفاعی کشور باید افزایش یابد.



هسته‌ای شدن عربستان؛ رویای بی‌تعبیر آل سعود

 برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که دولت دونالد ترامپ برخلاف سیاست چند دهه گذشته آمریکا در حال گفتگو برای ارزیابی امکان انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان است؛ اقدامی که می‌توان آن را آغازی بر عدم تعادل در  سیستم بازدارندگی منطقه خاورمیانه دانست.

هسته‌ای شدن عربستان رویای بی‌تعبیر است



مجموع دریافتی نمایندگان مجلس چقدر است؟

جمع تمامی دریافت‌های نمایندگان مجلس به ۲۰ میلیون می‌رسد

محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا  در واکنش به ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مبنی بر اینکه نمایندگان در ماه 32 میلیون تومان دریافتی از مجلس دارند، گفت: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: نمایندگان پیش از این حدود ۴ میلیون تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کردند که اکنون با مقداری افزایش به بالای ۶ میلیون تومان رسیده است.

ادامه مطلب



آخرین آرزو‌ی یوز ایرانی !!!

صدور مجوز معدنکاوی در زیستکاه "یوزپلنگ" شاهکاری از دولت دوازدهم / باور داشتیم رویه آقای روحانی جلوگیری از تخریب محیط زیست است اما با آغاز دولت دوازدهم مجوز معدنکاوی در زیستگاه یوز صادر شد. ای کاش متولیان امر، صادقانه تکلیف را روشن کنند و بگویند اولویت‌شان حفظ محیط زیست و سرمایه‌های ملی است یا جلب رضایت صنعتگران.

کاریکاتور/ آخرین آرزو‌ی یوز ایرانی !!!


سخنان تاثیرگذار همسر فرمانده شهید محسن حججی

همسر شهید حسین پور فرمانده شهید حججی از همسر شهیدش می‌گوید + فیلم

 شهید مرتضی حسین‌پور شلمانیحسین قمی )، شهید سرافراز مدافع حرم استان گیلان است که نام و یاد او در کنار شهید بی‌سر، محسن حججی همچون ستاره‌ای در آسمان درخشان شهدای مدافع حرم درخشان است.

این شهید بزرگوار از سال 83 با عضویت در سپاه پاسداران، به حفاظت از آب و خاک خود مشغول شد و سرانجام مرداد ماه سال جاری در سن 32 سالگی در خاک سوریه به دست تکفیر‌های داعش به شهادت رسید.

حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید اسلام پس از شنیدن خبر  شهادت او گفت: خسارت بزرگی وارد شد کاش به جای او من شهید شده بودم، شهید حسین پور مایه افتخار همه ایران است، در شب شهادتش مدیریت او جان 100 نفر را نجات داد و پس از 4 مرتبه جراحت به مقام شهادت نائل آمد، این تابلوی زیبای معرفی جوان ایرانی است و افتخار همه است.



چرا سلمان بن عبدالعزیز در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شرکت نکرد؟

رأی الیوم نوشت: عدم مشارکت سران برخی کشورهای عربی در کنفرانس همکاری اسلامی استانبول که به منظور اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار شد، نقاب را از چهره‌ها کنار زد و مواضع واقعی را بر ملا کرد که این بزرگترین دستاورد این کنفرانس بود.

عبد الباری عطوان سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم که در لندن بروز رسانی می شود، در یادداشت امروز خود در این روزنامه نوشت: شرکت نکردن اکثر سران کشورهای عربی در کنفرانس استانبول به شدت زشت و ننگین بود، کنفرانسی که به منظور بررسی مواضع جانبدارانه مقامات آمریکا در خصوص اقدام اسرائیل به یهودی سازی قدس اشغالی و از بین بردن هویت اسلامی و عربی آن، برگزار شد.

چرا سلمان بن عبدالعزیز در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس شرکت نکرد؟



دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است

دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل رو شده است/ اقتدار امروز جمهوری اسلامی حاصل رعایت اصل استکبار ستیزی است

  سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) در همایش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی که در مسجد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله اعظم برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک همه دانشگاه‌های سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: تربیت یک پاسدار در تراز انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، موضوعی مهم و اصلی است که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو بعد داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: بعد خارجی انقلاب در مقاومت اسلامی خلاصه می‌شود که خوشبختانه امروز در سطح منطقه و جهان در حال گسترش است و جبهه مقاومت پیروزی‌های پی‌درپی را بدست آورده که به دلیل رشادت جمعی از مجاهدان انقلاب است.



ادعای آمریکا در ارائه شواهدی از نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ایران!

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت دیپلماتیک آمریکا در بیانیه ای مدعی شد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل امروز، پنج شنبه، اسناد غیرقابل انکاری را ارائه خواهد داد که نشان می دهد ایران بطور عمد پایبندی های بین المللی خود را نقض کرده و تلاش کرده است بر روی نقض تعهدات بین المللی خود سرپوش بگذارد(!).

هیئت دیپلماتیک آمریکا همچنین در این بیانیه اعلام کرده است: ایران در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقض تعهدات بین المللی خود (!) شکست خورده است.

قرار است نیکی هیلی امروز، پنج شنبه، نشستی مطبوعاتی در خصوص این ادعا که ایران فعالیت های بی ثبات کننده خود را در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان ادامه می دهد (!)، برگزار کند.

 

ادامه مطلب

لباسی که عربستان بر تن داعش کرد

یک کارگاه دوخت لباس در بوکمال کشف شده است که بسته‌های پارچه تولید عربستان در آن دیده می‌شود.                                                          تامین پوشاک تروریست‌های داعش از سوی سعودی‌ها نشانه دیگری از حمایت این رژیم از ماشین آدم کشی غرب در منطقه است. در مناطق آزاد شده بوکمال کارگاه‌های دوخت لباسی کشف شد که روی مشخصات مواد اولیه و پارچه‌های آن، نام ریاض آورده شده است.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!

فرار ۵۹۰۰ عضو داعش از سوریه و احتمال عزیمت به افغانستان / داعش در افغانستان تحرکاتی دارد. ما به‌عنوان کشورهای منطقه، وقتی از شکست داعش در سوریه و عراق ابراز خرسندی می‌کنیم باید مراقب باشیم و بررسی کنیم که داعشی‌های که زنده مانده کجا فرار کرده‌اند؛ این ۵۹۰۰ داعشی که از رقه فرار کرده‌اند الان کجا هستند؟ بدون شک یکی از جاهایی که داعشی‌ها تمایل دارند حضور داشته باشند افغانستان است؛ همین اخیراً نیروهای امنیتی ما موفق شدند درلوگر ۱۱ داعشی را دستگیر کنند.

کاریکاتور/ داعش به کدام کشور عزیمت خواهد کرد!


به دنبال میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی هستیم

رسول خادم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سعی داریم جدای میزبانی از جام‌های جهانی کشتی با تعامل با سایر کشورها میزبان مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و امید باشیم.



حاجی بابایی: بودجه ۹۷ یارانه بگیران را قلع و قمع و فقرا را نابود می‎کند

حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به شدت مخالفم که افراد جامعه برای دریافت یارانه به سازمان های حمایتی مراجعه کنند. این نوعی زورگویی به مردم است.
وی در گفتگوی ویژه خبری گفت: بر اساس لایحه بودجه پنج دهک جامعه از دریافت یارانه ها حذف می شوند و این مسئله نه تنها فقر را در کشور بر نمی دارد بلکه فقیر را نابود می کند.
حاجی بابایی افزود: دولت به مجلس شورای اسلامی اعلام کند پولی که از حذف یارانه ها به دست می آورد کجا می خواهد خرج کند؟ 



اصلاح‌طلبان از روحانی سرخورده هستند

کواکبیان

کواکبیان گفت: اصلاح طلبان از دولت روحانی سر خورده اند و اگر اصلاح طلبان پای کار نباشند مشارکت پایین می‌آید.



انتقال 5900 داعشی به افغانستان توسط آمریکا

پرچم داعش

  یک مسئول ارشد افغانستان از فرار بیش از 5900 تروریست تکفیری گروه داعش از عراق و سوریه و انتقال قریب الوقوع آنها به کشورش خبر داد. بنابر این گزارش، فیض محمد عثمان وزیر حج و اوقاف در کابینه افغانستان با ابراز نگرانی از انتقال این تروریست‌ها به کشورش خواستار حفظ هوشیاری نهادهای امنیتی افغانستان شد.

وی این سوال را مطرح کرد که در خبرها انتقال 5900 داعشی به همراه اعضای خانواده هایشان از شهر رقه در شمال سوریه مطرح ششده این افراد الان کجا هستند؟مقصد بعدی آنها کجاست؟ بدون شک مهمترین مقصد این تروریستهای وهابی افغانستان خواهد بود و اخیرا شنیده ایم که 11 تروریست را اخیرا نیروهای امنیتی افغانستان در ایالت لوگر دستگیر کرده اند.



سرلشکر جعفری: پیروزی یمن نزدیک است

سرلشکر جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در آینده‌ای نزدیک در یمن شاهد پیروزی خواهیم بود.



بتن‌ریزی فضایی

ماهواره

به گفته رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم که از باسابقه ترین افراد در صنعت موشکی و فضایی کشور محسوب می شود، تا آبان ۱۳۹۵ کمتر از ۱۰ درصد اهداف سند جامع توسعه هوفضای کشور محقق شده است.

 



ادامه مطلب

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!

جهان اسلام یکپارچه علیه صهیونیست‌ها/ ملت ایران: "رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد" / پرچم اسرائیل در برنامه زنده کشور ترکیه به آتش کشیده شد / پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی دراندونزی به آتش کشیده شد / خشم آلمانی ها از رژیم صهیونیستی/ آتش زدن پرچم اسرائیل در کلن / خشم سفیر اسرائیل در برلین

کاریکاتور/ پرچم برافراشته، پرچم برافروخته!!!


پیش‌بینی متحد بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا: ترامپ سقوط می‌کند

 به نقل از نیوزویک، یکی از متحدان دیرینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دردسرهایی را که دولت وی به زودی با آن‌ها روبرو خواهد شد، پیش‌بینی کرده است.

راجر استون، استراتژیست سیاسی و متحد بزرگ ترامپ گفت مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده احتمال تبانی ترامپ و روسیه، و نیز اتهامات آزار جنسی به رئیس جمهور آمریکا، گریبانگیر وی شود.

وی در گفتگو با مجله «ونیتی فر» گفت: «اینکه مولر اتهاماتی را به ترامپ وارد خواهد کرد، به صورت آزاردهنده‌ای آشکار است.» او افزود: «نظریه اصلی این است که مولر وی را متهم می‌کند و به نظر می‌رسد تنها افرادی که از این مسئله آگاهی ندارند، وکلای ترامپ و شخص رئیس جمهور هستند.»



دستمزدهای ۶۶ میلیونی برای پروژه‌های مشاوره‌ای دفتر جهانگیری

جهانگیری

دولت در لایحه بودجه سال آینده برای اجرای هر پروژه در زمینه خدمات مشاوره، مطالعه و ارزیابی برای دفتر معاون اول رئیس‌جمهور بیش از ۶۶ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته است.



در ماجرای همه‌پرسی اشتباه کردیم

نیچروان بارزانی

یک مقام مسئول در کردستان عراق گفت: اقلیم پس از بحران همه‌پرسی دو دیدار با هیئت‌های ایرانی داشته و امیدواریم که صفحه جدیدی از روابط با جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

 

ادامه مطلب

پیروزی بر داعش عامل تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران

شکست داعش - نمایه

کارشناسان آمریکایی با اذعان به موفقیت ایران در شکست داعش و تقویت نفوذ منطقه‌ایش به صورت هم‌زمان، از تشکیل گروه‌هایی به سبک حزب‌الله لبنان در سراسر خاورمیانه ابراز نگرانی می‌کنند.



کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها

گمانه‌زنی‌ها حاکی‌ست که ولیعهد سعودی شاهزاده‌های بازداشت‌شده را مشروط و با محدودیت‌هایی آزاد می‌کند و بعد از نشستن بر تخت پادشاهی در اواخر ماه آینده یا اوایل سال جاری، آنها را در اقامت اجباری قرار می‌دهد. همین امر هرگونه مخالف در میان خاندان سلطنتی را علیه بن‌سلمان از میان برمی‌دارد.

کاریکاتور/ شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌‌ها


گرانی بنزین چه بر سر اقتصاد کشور می آورد؟

زمزمه‌های گرانی قیمت بنزین و گمانه زنی‌های حاکی از افزایش این محصول، از یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان به گوش می‌رسد.

گرانی بنزین چه بر سر اقتصاد کشور می آورد؟/ دغدغه مردم صرفا به نرخ حمل و نقل خلاصه نمی شود  طی روزهای گذشته، اخباری از رسانه ها مبنی بر احتمال افزایش قیمت بنزین تا 1700 تومان  منتشر شد.

پیش از این هم بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ، خواستار گرانی قیمت بنزینشده و طی روزهای گذشته نیز به موضوع پیگیری دولت برای دریافت مجوز افزایش قیمت بنزین اشاراتی داشته است.

در ظاهر دولت، در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 ،با پیش بینی درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی از محل افزایش قیمت حامل های انرژی،کلید گرانی قیمت بنزین را زده است.

ادامه مطلب



مصوبه جدید کنگره فروش هواپیما به ایران را دشوار می‌کند

المانیتور: مصوبه جدید کنگره فروش هواپیما به ایران را دشوار می‌کند

  وبگاه آمریکایی المانیتور گزارش داد طرحی که شب گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید مستقیما فروش هواپیما‌های مسافربری به ایران را ممنوع نمی‌کند، اما به صورت بالقوه می‌تواند تمایل وزارت خزانه‌داری برای اعطای مجوز فروش هواپیما به ایرانرا کاهش دهد.

در واقع، طرح موسوم به «افزایش نظارت بر فروش هواپیما به ایران» هیچکس را از فروش کالایی به ایران منع نمی‌کند، اما به جهت مسئولیتی که بر دوش وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار می‌دهد می‌تواند فرآیند فروش هواپیما به ایران را مختل کند.



خرافاتی که توسط موساد در بین مردم شکل می‌گرفت

اوایل انقلابی صحبتی در بین مردم شکل گرفته بود که عکس امام خمینی (ره) روی ماه دیده می‌شود.

  مشاور امنیتی رئیس ساواکدر کنفرانس مطبوعای در اوایل انقلاب از طرحی به نام ماهان پرده برداشت که از طرف موساد برای تضعیف بنیه اعتقادی مردم به ساواک پیشنهاد و توسط عوامل اطلاعاتی با تعیین بودجه از طرف دولت و با پرداخت پول به برخی روحانی‌نماها خرافاتی در بین مردم ایجاد می‌شد تا اعتقادات آنها را تضعیف کنند. دیده شدن تصویر امام خمینی (ره) در ماه، دیده شدن مو در سوره بقره، دیدن خواب شاه توسط یکی از روحانیون بخشی از اینخرافات و شایعه‌ها بوده است.

http://www.yjc.ir/fa/news/6361644 - 



بهمن 20 هزار نفر از سربازی معاف می‌شوند

سردار ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به پایان زمان ثبت نام کسری خدمت و معافیت سربازی ایثارگری گفت: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در 10 دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد.

آمریکا چگونه دانش‌آموزان افغانستانی و عراقی را مدیریت می‌کند؟

آمریکا چگونه دانش‌آموزان افغانستانی و عراقی را مدیریت می‌کند/ چاپ و نشر کتب مذهبی و افراطی برعهده کیست +تصاویر

پس از حوادث 11 سپتامبر تروریسمی که آمریکا بذرش را کاشته به دستاویزی جهت تغییر نظام های آموزشی کشورهایی چون افغانستان و عراق تبدیل شد.




نظر نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بنزین

شرفی

عضو کمیسیون انرژی نظر نمایندگان و فضای مجلس درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تشریح کرد.

 



ادامه مطلب

رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش

از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی شد

  همزمان با فرارسیدن هفته پژوهش مراسم رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه بیست‌وششم آذرماه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم امیر تورج حسنی‌مقدم جانشین فرمانده نداجا و سردار عباس سدهی رییس دفتر ارتباطات مردمی ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم از کتاب‌های کرانه‌های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند، بایندر (زندگی و عملکرد شهید غلامعلی بایندر)،به سوی قله‌ها ۲، نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی و اطلس حضور فرماندهی معظم کل قوا در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر رونمایی شد.



اخراج طارمی از پرسپولیس

اخراج طارمی از پرسپولیس

  مهدی طارمی برای پیگیری وضعیت خود در روز های اخیر به دفتر باشگاه مراجعه کرد و شکل حضور او و نوع لباس پوشیدن این بازیکن به مذاق سرپرست باشگاه پرسپولیس و برخی از مسئولان بادشگاه خوش نیامده و تصمیم گرفته اند این بازیکن را اخراج کنند.

روز گذشته در مراسم ضیافت برانکو در دور همی باز هم طارمی غایب بود تا به نوعی موضوع اخراج او جدی تر شود.

گفته می شود او با لباس فوتبالی و البته با شورت ورزشی در دفتر باشگاه حضور یافته است و این باعث ناراحتی مسئولان باشگاه شده است.

وکیل مهدی طارمی نیز روز گذشته در دفتر باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا با گرشاسبی دیدار کند اما او هم موفق به دیدن آقای سرپرست نشد.

پیشنهادهای اخیر اروپایی نیز مزید بر علت شده تا رفتارهای طارمی کمی شبهه برانگیز باشد.



فوتبال ایران همچنان در رده نخست آسیا و سی و دوم جهان

فوتبال ایران همچنان در رده نخست آسیا و سی و دوم جهان

  طبق روال همیشه فدراسیون جهانی فوتبال رده بندی ماهیانه را به زودی اعلام خواهد کرد اما قبل از آن سایت فوتبال رنکینگ مطابق با فرمول های موجود پیش بینی جایگاه تیم های ملی را منتشر کرده است.

بر اساس این پیش بینی تیم ملی ایران با 798 امتیاز بدون تغییر همچنان جایگاه سی و دوم را در رده بندی جهانی دارد.

در ادامه 10 تیم برتر جهان طبق پیش بینی بدون تغییر و به ترتیب آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، اسپانیا، لهستان، سوئیس، فرانسه و شیلی هستند.

گفتنی است رنکینگ ماهیانه فیفا روز پنجشنبه 30 آذر اعلام خواهد شد.



انیمیشن در برابر انیمیشن/ پاسخ قاطع ایران به انیمیشن مضحک سعودی‌ها + فیلم

  عربستان سعودی آرزوی حمله به ایران را با ساخت یک انیمیشین بی کیفیت به تصویر کشید.

در این انیمیشن که با عنوان قدرت بازدارنده عربستان منتشر شده است نیروهای سعودی به فرماندهی محمد بن سلمان به ایران حمله می‌کنند و سردار قاسم سلیمانی را دستگیر می‌کنند.

در پاسخ به این رویاپردازی مقامات آل سعود، نماهنگی برگرفته از انیمیشن سینمایی نبرد خلیج فارس 2 را مشاهده می‌کنید که این انیمیشن علاوه بر پاسخ قاطع به رژیم سعودی بیانگر تفاوت توانایی ایران با عربستان سعودی در عرصه انیمیشن سازی است.

انیمیشن را در اینجا مشاهده کنید.

 http://www.yjc.ir/fa/news/6363342/    



عربستان برای آرزوی دستگیری سردار سلیمانی انیمیشن ساخت

آل سعود، آرزوی خود برای شکست قاسم سلیمانی را در انیمیشنی به نمایش گذاشت

 با توجه به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهیحاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شکست کامل فتنه داعش و به عبارتی کوتاه شدن دست رژیم آل سعودبرای ادامه جنایت هایش در منطقه، رژیم کودک‌کش آل سعود با ساخت انیمیشنی از آرزوهای واهی خود برای شکست نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگیری سرلشکر قاسم سلیمانی پرده برداشت.

در این انیمیشن رژیم سعودی به فرماندهی محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع کنونی این رژیم به کمک ناوها، موشک‌ها، جنگنده‌ها و تانک‌های خود به نقاط مختلف کشورمان حمله می کند، نکته جالب و شاید طنز این انیمیشن اینجاست که در مقابل حملات سعودی ها، ایران هیچ اقدام دفاعی و مقاومتی از خود به نمایش نمی گذارد، آن هم ایرانی  که یکی از قدرت های برتر نظامی جهان است. این در حالی است که رژیم سعودی از جبهه مقاومت اسلامی شکست های زیادی خورده و در باتلاق جنگی که به کمک ائتلاف خود در یمن ایجاد کرده دست و پا می‌زند؛ یمنی که از امکانات نظامی بسیار کمی بهره می برد و طبق گفته آمارهای جهانی از فقیر ترین کشورهای منطقه و جهان است.

رژیم سعودی باید این آرزو و توهمات را  به گور ببرد و تنها دلخوش به ایجاد و انتشار چنین انیمیشن های مضحکی باشد.



هیچ اتفاق نظری میان اعضای ۱+۵ درباره ایران وجود ندارد

  پایگاه اینترنتی آمریکایی هافینگتن پست  در تحلیلی نوشت: در هفته‌ای که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان سنجیده‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران بیان کردند، توصیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این توافق به عنوان «توافق بد» برای جامعه جهانی معنایی ندارد جز این که وی برای درک چگونگی حصول این توافق و محتویات آن هیچ تلاشی نکرده است. سیاست وی بر مبنای خروج از این توافق و امضای یک توافق بهتر است؛ اما هیچ حرفی درباره این که یک توافق جدید چگونه حاصل خواهد شد، به میان نیاورده است.

این مسئله موجب شد تا اتحادیه اروپا از فرصت استفاده کند. اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای کاملا متحد است. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تعهد الزام‌آور و نقطه آغازی برای همه طرف‌ها است تا از آن نقطه پرداختن به مسائل مهم دیگر را آغاز کنند.

هافینگتن‌پست در تحلیلی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکا نوشت میان واشنگتن و اروپایی‌ها درباره نحوه برخورد با تهران هیچ اتفاق نظری وجود ندارد.



مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

مقامات سعودی میلیاردر فلسطینی را آزاد کردند

  به نقل از رویترز، «صبیح المصری» بانفوذترین سرمایه دار در اردن و میلیاردر فلسطینی، که از سوی مقامات  عربستان سعودی بازداشت شده بود، به منزل خود در ریاض بازگشت و به زودی اجازه خروج از کشور را دریافت می‌کند.

بازداشت المصری که پس از بازجویی و بازداشت تعداد زیادی از نخبگان ثروتمند سعودی انجام شد محافل تجاری اردن و فلسطین را به شدت شوکه کرد. این مرد ثروتمند در اردن و مناطق فلسطینی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده است.

این شهروند سعودی که ریشه فلسطینی دارد رئیس بانک «عرب» واقع در شهر امان در اردن نیز هست. این بانک یکی از بزرگترین موسسات مالی خاورمیانه است. او سه‌شنبه گذشته پیش از اینکه جلسات شرکت‌های تحت مالکیتش را ترک کند، بازداشت شد.



آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

روزنامه ترکیه‌ای: آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است

  یک روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی مدعی شد آمریکا ابوبکر بغدادی را بازداشت کرده است.

بر اساس ادعای این روزنامه، سرکرده  گروه وهابی داعش دستگیر شده  است و آمریکایی‌ها بغدادی را از عراق به سوریه انتقال داده‌اند. بغدادی اکنون در یک پایگاه آمریکایی در استان حسکه در شمال شرق سوریه به سر می‌برد. 

سرکرده گروه تکفیری داعش پس از آنکه از طریق منطقه القائم وارد سوریه شد به پایگاه رمیلان حسکه انتقال یافته است.

ینی شفق همچنین نوشت: آمریکا از نیرو‌های گروه داعش ارتشی جدید تشکیل می‌دهد. این کشور شمال سوریه را به پایگاه جدید آموزش سازمان‌های تروریستی بین المللی تبدیل کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت دفاع روسیه به دست آورده است، ۷۵۰ تروریست، که ۴۰۰ تن از آنان از عناصر داعش هستند، در حسکه آموزش می‌بینند.