حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

رژه تانک های سوری برای مقابله با داعش

حکایت این روزهای داعش، بار دیگر مصداق آیه کریمه جاء الحق و ذهق الباطل راروشن می‌کند.

تانک‌های سوری باقی مانده داعش را هدف گرفتند + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور عراق و سوریه، از دیرباز جایگاه استراتژیک خاصی در منطقه غرب آسیا داشته‌اند، موقعیتی ویژه‌ که باعث شده چشم‌های طمع بسیاری از مستکبران به سمت این کشورها باشد و هر روز نقشه‌ای جدید برای تصرف در سر بپرورانند، حکومت و مردم عراق و سوریه اما در طول این سالها، با مقاومتی دلیرانه  نشان دادند که قوی‌تر از این نقشه‌ها هستند.

گروهک تروریستی داعش، یکی از این متجاوزین بوده است؛ گروهکی ستیزه جو که از 3 سال پیش با ادعای واهی خلافت جهانی، نامش را به خونخواری و کشتار بی‌گناهان پیچاند. این گروهک در خلال جنگ داخلی سوریه، خودنمایی کرد و با وجود چندین شکست در برابر همکیشان خود ( جبهه النصره )، قسمت‌هایی از شمال غربی سوریه را به تصرف درآورد و در سال 2014، موصل، دومین شهر عراق را در دست گرفت.

اما از آنجا که بنا بر آیه قران کریم، حق ماندنی  و باطل رفتنی است، پس از مجاهدت‌های نیروهای نظامی و مردمی، حالا دیگر نفس‌های داعش به شماره افتاده است، خبر بازپسگیری موصل  از چنگ داعشیان، در چند روز اخیر دلیلی بر این سخن است.

حالا داعش که دیگر در عراق جایگاهی ندارد، به تکاپوی تلاش برای حفظ قسمت‌های کوچکی از سوریه که هنوز تحت اشغال دارد، افتاده، اما ارتش سوریه نیز مانند عراقی‌ها، اجازه ادامه جنایت‌ به تروریست‌ها نمی‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.