حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

دیدار خانواده‌های دو شهید نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

دیدار خانواده‌های دو شهید نیروی انتظامی با رهبر انقلاب

خانواده‌های شهیدان رضا مرادی و رضا امامی از شهدای ناجا در اغتشاشات بهمن سال گذشته در تهران، ظهر روز (یکشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

در این دیدار که همراه با اقامه‌ی نماز ظهر و عصر برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد این دو شهید عزیز، به هر یک از این خانواده‌ها یک جلد کلام‌الله مجید اهدا کردند.

سرباز وظیفه شهید رضا مرادی عملدار و گروهبان یکم شهید رضا امامی قانلو بلاغ، از مأموران نیروی انتظامی بودند که ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته در شب شهادت حضرت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به دست اغتشاشگران در خیابان پاسداران تهران به شهادت رسیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از این در اسفندماه سال گذشته در منازل شهید محمدعلی بایرامی (از مأموران نیروی انتظامی) و بسیجی شهید محمدحسین حدادیان که در اغتشاشات خیابان پاسداران تهران به شهادت رسیدند، حضور یافته بودند.

انتهای پیام/

محرمانه نداریم ولی همینی که هست! +عکس

یک کاربر فضای مجازی تصویری از یک بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی توسط جهانگیری را به اشتراک گذاشت و نوشت:



برگزاری رزمایش مشترک ایران و عمان با مشارکت‌ شناورهای ارتش و سپاه

   سرتیپ راشد بن سعید البلوشی معاون عملیات و برنامه ریزی رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان در صدر یک هیئت نظامی برای شرکت در چهار دهمین کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان وارد تهران شد.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



چرا رئیس جمهور مخفیانه با فیلترینگ تلگرام موافقت کرده است؟

نماینده تهران گفت: اگر رئیس جمهور مخالف فیلترینگ تلگرام است، چرا مخفیانه با آن موافقت کرده و اگر موافق است، چرا اظهار مخالفت می‌کند؟

رئیس جمهور برای توضیح فیلترینگ تلگرام در مجلس حضور یابد/ اگر مخالف است چرا مخفیانه با آن موافقت کرده؟

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر طی تذکری در صحن علنی امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت‌) با استناد به بند 11 ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: این ماده بر شأن و اقتدار مجلس و حفظ حقوق نمایندگان تأکید می‌کند.

وی ادامه داد: امروز یک اتفاق عجیب افتاد، آقای لاریجانی به دلیل آنکه دوست نداشت وزارت میراث فرهنگی تشکیل شود، ابتدا گفت این طرح را به کمیسیون مشترک می‌فرستیم که رأی نیاورد.

کواکبیان تصریح کرد: بعد از آن اخطار هفتاد و پنجی را به رأی گذاشت که آن هم تأئید نشد؛  بعد از آن رئیس مجلس اعلام کرد تصویب این طرح دو سوم آراء را نیاز دارد چون مخالف برنامه ششم است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



دستور حمله عراق به مواضع داعش در سوریه صادر شد

دستور حمله عراق به مواضع داعش در سوریه صادر شد

 شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: حیدر عبادی، نخست وزیر و فرمانده نیرو‌های مسلح عراق، دستور داد مواضع داعش در سوریه هدف قرار بگیرد. 

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد هواپیما‌های عراقی، مواضع داعش  در داخل سوریه را بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوایی عراق به دستور عبادی  مواضع فرماندهان گروه تروریستی داعش را در جنوب منطقه «دشیشه» در سوریه هدف حمله قرار داد.

 ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



شکل‌گیری جنگ علیه ایران امکان‌ناپذیر است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، امکان شکل‌گیری هیچ جنگی علیه ایران متصور نیست.

شکل‌گیری جنگ علیه ایران امکان‌ناپذیر است

  دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیّت ملّی در گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی که بعداز ظهر امروز شنبه 15 اردیبهشت در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد طی سخنانی از نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از مهمترین نهادهای کشور یاد کرد که در شئون مختلف انتظامی، امنیّتی و اجتماعی، دارای کارکردهای راهبردی و تعیین‌کننده است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



الحاق ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های جدید در آینده‌ای نزدیک/ امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود تا امنیتی عاریه ای را شاهد باشیم.

الحاق ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های جدید در آینده‌ای نزدیک/ امنیت دریا‌های منطقه نباید به دست دیگران برقرار شود

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار   با اشاره به اقتدار ایران در حوزه دریایی اظهار کرد: مهمترین پیام ایران به همه کشور‌های منطقه و جهان این است که ما به عنوان نیروی دریایی ارتش در پرتو برخورداری از نعمت انقلاب، جمهوری اسلامی و حمایت ملت، در حال توسعه و تقویت خود با هدف برقراری امنیت در منطقه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این سخن من بدان معناست که ناوها، تجهیزات و هر آنچه که در دریا از طرف ما وجود دارد, برای حضور مستمر و برقراری امنیت در دریاست؛ مسئولیت ما در قبال ایران, حفظ و حراست کشور و ملت در حوزه دریا است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



عضو گروهک تروریستی منافقین در مشهد دستگیر شد

عضو گروهک تروریستی منافقین در مشهد دستگیر شد

   قاضی حسن حیدری اظهار کرد: فردی ۳۷ ساله از مدتی قبل به دلیل ارتباط‌های گسترده با عوامل گروهک تروریستی منافقین تحت نظر نیروهای اطلاعاتی خراسان رضوی قرار داشت.

وی افزود:  این فرد بهایی بوده و قصد دارد با نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات به حق کانون‌های صنفی مختلف که مورد حمایت نظام هستند، زمینه‌ را برای فعالیت‌های ضدامنیتی در مشهد فراهم کند.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی تصریح کرد: این فرد در آستانه روز کارگر و هفته معلم تلاش داشت اقدامات ضدامنیتی را در مشهد رقم بزند که با تیزهوشی سربازان گمنام امام زمان(عج) به دام افتاد.

حیدری تاکید کرد: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در حال انجام است.



شاگردان کی روش در اندیشه شکست طلسم 44

با نگاهی تحلیلی می توان گفت ایران در یکی از آسان ترین گروه های جام ملتهای آسیا جای گرفته است و به جز عراق که همواره رقابت نزدیکی با ملی پوشان کشورمان داشته است یمن و ویتنام به هیچ وجه حریفان سختی برای تیم اول قاره کهن محسوب نمی شوند.

شاگردان کی روش امیدوارند با این گروه خوب هفدهمین دوره جام ملتها را با اقتدار آغاز کرده و پس از ۴۴ ساله طلسم قهرمان نشدن در این رقابت ها را بشکنند.

شاگردان کی روش در اندیشه شکستن طلسم 44 ساله قهرمانی آسیا در مصاف با رقیبان سنتی و اندیشه طلایی

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیئت دولت پاره می‌کردم +فیلم

رهبر انقلاب در دیدار خود از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) خطاب به وزیر کار سخن مهمی فرمودند.

رهبر انقلاب خطاب به وزیر کار: من اگر جای شما بودم یقه خودم را در هیات دولت پاره میکردم +فیلم

سال 1397 سال حمایت از تولید و کالای داخلی است و در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند.

ایشان در جریان این نمایشگاه خطاب به علی ربیعی وزیر کار، درباره مقابله با واردات کالاهای خارجی اعلام کردند: اگر جای شما بودم در هیئت دولت یقه خودم را پاره می کردم.

در ادامه ویدئوی مربوط به مقام معظم رهبری و سخن ایشان را مشاهده می‌کنید :

مشاهده فیلم: 

http://javaninews.ir/  

پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود

به رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهم دست از رفتارهای خطرناک بردارد/ پاسخ ایران غافلگیرکننده خواهد بود

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع ضمن تبریک اعیاد شعبان، روز کارگر و هفته معلم و با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده دانشگاه صنعتی مالک اشتر در کشور اظهار داشت: ان شاءالله دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر و مجموعه وزارت دفاع بتوانند با انجام وظایف و رسالت خطیر خود زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج)آخرین منجی عالم بشریت باشند.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



نام دانشمند هسته ای ایران که موساد در ترور او ناموفق بود افشا شد!

منابع صهیونیستی می‌گویند سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرد یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

وبگاه «واللا نیوز» گزارش داد که اطلاعاتی به‌دست آورده مبنی بر اینکه عوامل موساد پیشتر تلاش کردند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرد تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir   



روایت جدید مشرق از جانور قندهار

آر کیو 170

 ۱۳ آذر ۱۳۹۰ را شاید را بتوان یکی از نقاط عطف در تاریخ نیروهای مسلح کشور و شاید تاریخ پرنده های بدون سرنشین در دنیا دانست. در این روز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین RQ-۱۷۰ در شرق ایران، در تور پدافندی نیروهای مسلح کشورمان گیر کرد و در وضعیت تقریبا سالمی به دست نیروهای سپاه پاسداران افتاد. در این سالها صحبت ها و تحلیل های زیادی درباره آنکه چه بر سر جانور قندهار در آن روز آمد یا این که چه سامانه هایی بر روی این پهپاد نصب شده بود مطرح شده است. نکته جالب اینجاست که این پهپاد از نظر آمریکایی ها هنوز جزو یکی از دارایی های محرمانه تلقی شده و اطلاعات زیادی از آن را مطرح نمی کنند.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir/ 



پلیس ضدشورش فرانسه،سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان را به کما برد/

روزنامه پنج شنبه

حمله وحشیانه پلیس فرانسه به مردم، جایی در صفحات اول روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت. علاوه بر این سلبریتی‌های ایرانی نیز هیچ واکنشی به این موضوع نداشتند!

  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با ما همراه شوید.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir   



قلب تپنده سوریه کجاست و چرا مقصد اصلی موشک‌های صهیونیست‌هاست؟ + عکس و نقشه میدانی

جمرایا سوریه

«جمرایا» در شمال استان دمشق در سال‌های گذشته هدف نخست جنگنده‌ها و موشک‌های رژیم صهیونیستی بوده است؛ اما چرا «جمرایا»...؟ 

رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به تعداد و شدت حملات هوایی خود علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه افزوده و تلاش کرده از وضعیت فعلی به بهترین شکل برای تضعیف دولت مرکزی استفاده کند.

حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تا قبل از شروع بحران برای صهیونیست ها بسیار دشوار و سخت بود اما جنگ سخت و سنگین ۷ ساله با گروه های تروریستی باعث شده زمینه برای حملات هوایی صهیونیست ها فراهم شود.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل

اتهام‌زنی جدید سعودی‌ها به ایران در دو نامه به سازمان ملل

 به نقل از  شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، مدعی شد ایران تعداد زیادی موشک بالستیک در اختیار جنبش انصارالله یمن قرار داده است.

او در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، شلیک موشک‌های بالستیکاز یمن به طرف عربستان را محکوم کرد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این نامه از آنچه که «کوتاهی شورای امنیت در مقابله با نقض آشکار قطعنامه‌هایش» توصیف شد، ابراز تاسف کرد و مدعی شد: این مسئله به ایران اجازه داده است تا تعداد زیادی موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های بدون سرنشین و مین‌های دریایی در اختیار «شبه‌نظامیان» در یمن قرار دهد.



همگروه‌های ایران در جام ملتهای آسیا مشخص شدند/قرعه آسان شاگردان کی‌روش با دستان دایی +عکس

همگروه‌های ایران در جام ملتهای آسیا مشخص شدند/قرعه آسان شاگردان کی‌روش با دستان دایی 

قرعه کشی جام ملتهای آسیا

 درمراسم قرعه کشی هفدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا،تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه D مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن همگروه شد.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir   



تغییر مسیر کشتی فله‌بر کریستال سبب سانحه سانچی شد

بررسی سانحه سانچی اولین تجربه همکاری 4 کشور دنیاستنادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز(شنبه 15اردیبهشت) در نشست خبری بررسی سانحه سانچی، اظهار کرد: بررسی این سانحه بر مبنای فصل هفت آیین‌نامه بین‌المللی بررسی سوانح دریایی آماده شده است. در این فصل به این نکته اشاره می‌شود؛ در جایی که سانحه‌‌ای رخ می‌دهد چندین کشور ذی‌نفع می‌توانند به صورت مشترک به بررسی علل آن بپردازند.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir   



بحث اختلاف میان سپاه و ارتش از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است یا دشمن

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند، که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، اظهار کرد: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود.

ادامه مطلب:

http://javaninews.ir  



افشای برنامه عوامل داعش برای حمله به حرم امام رضا و ساخت بمب در ایران

افشای برنامه عوامل داعش برای حمله به حرم امام رضا و ساخت بمب در ایران

 چهارمین جلسه محاکمه عوامل داعش در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره)، امروز (شنبه) ۱۵ اردیبهشت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکلای متهمان، نماینده دادستان تهران و خانواده تعدادی از شهدای حمله تروریستی به مجلس برگزار شد.

ادامه مطلب»

http://javaninews.ir