حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

گورستان تازه کشف شده فلاورجان قابلیت سایت موزه دارد

گورستان تازه کشف شده در فلاورجان که متعلق به دوره اشکانی است قابلیت سایت موزه دارد اما تعداد زیادی از قبور تخریب شده و قبر سالم در آن انگشت شمار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگیُ صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: گورستان تازه کشف شده در فلاورجان به صورت بالقوه قابلیت سایت موزه دارد و این امکان را فراهم  می‌کند که گردشگر را برای بازدید سوق دهد و این بستگی به تصمیم و سیاست مسئولان دارد به شرطی که سیاست مسئولان استان و کشور بر این باشد.

 علمدار علیان گفت: شناسایی اولیه این گورستان انجام شده است اما باید مطالعات دقیق هم انجام شود که نیازمند برنامه باستان‌شناسی و اعتبار است که مکاتبات آن انجام شده است همچنین  براساس پیمایشی که انجام داده‌ایم به صورت تقریبی تخمین زده شده که این گورستان 160 هکتا وسعت دارد اما هنوز قطعی نیست .

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد دانستیم این یک قبرستان پیش از اسلام و به احتمال زیاد مربوط به دوره اشکانی است که متاسفانه تعداد زیادی از قبور تخریب شده و قبر سالم انگشت‌شمار است. همچنین  نوع معماری آن خاص است که در فلات مرکزی در استان اصفهان تاکنون شناسایی نشده و در این مورد باید مطالعه جامع داشته باشیم.

مسئول گروه باستان‌شناسی میراث فرهنگیُ صنایع دستی و گردشگری اصفهان در خصوص شناسایی این گورستان گفت:این مکان در مرکزیت نیست که ساخت و ساز صورت بگیرد، مسئولان شهرستان در گشت‌زنی دوره‌ای آن را نخست شناسایی کرده و هم‌چنین گزارش‌های محلی سبب می‌شود به منطقه رفته و این قبرستان را شناسایی کنند.

 انتهای پیام/م

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.