حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مسئله برجام با اروپا همکاری کند

نمایندگان جمهوری‌خواه: ترامپ باید در مساله برجام با اروپا همکاری کند

  به نقل از خبرگزاری رویترز؛ چند نماینده اصلی جمهوری خواه کنگره از جمله «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا از دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور خواستند در مورد مساله برجام، با اروپا همکاری کند.

چندین نماینده دموکرات نیز روز گذشته درخواست مشابهی را از ترامپ مطرح کردند.



صاعقه غیرت ارتش به غرش درآید، دشمن فرصت پشیمانی هم پیدا نمی‌کند

صاعقه غیرت ارتش به غرش درآید، دشمن فرصت پشیمانی هم پیدا نمی‌کند

 ؛ حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حرم مطهر امام(ره) و در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دلایل تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که وظیفه این سازمان نزدیک کردن دل‌ها به خداست. برای این کار در ابتدا باید دل خودمان به سمت خدا باشد.

وی با اشاره به توهین برخی به سپاه گفت: ارتش حامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ارتش و سپاه با یک فرماندهی و ماموریت که دفاع از کشور است، توهین به سپاه را توهین به خود می‌داند. سپاه و ارتش همانند یک روح در دو بدن هستند و هرکسی به یکی از این ها توهین کند با مقابله هر دو مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش برای حمایت از سپاه منتظر اجازه است و آن روزی که صاعقه آسمان ایمان ارتشیان به غرش در آید حتی اجازه پشیمانی را هم به دشمنان نخواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد: در کشوری که رهبر آن همانند امام راحل عمل می‌کند، دشمن اگر اشتباهی کند سیلی محکمی خواهد خورد.



مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است

  امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران، اظهار کرد: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی‌گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهایی مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.

امیر اسماعیلی ادامه داد: البته اشتباهاتی از سوی خود ما وجود داشته که آن فرد به خود اجازه چنین سخنانی را داده است و شروع به موج سواری بر روی اشتباهات و اختلافات داخلی مسئولان ما کرده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، تصریح کرد: ترامپ باعث همبستگی ما نشده است و نخواهد شد این اشتباه است که در رسانه‌ها این نشر پیدا می‌کند.

وی افزود: ترامپ باعث شد اینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند و غاطبه ملت هم می دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور هم ثابت شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص احتمال یا عدم احتمال حمله آمریکا به ایران اظهار داشت: این سخنان بها دادن به بیگانگان و سخنانی است که در خارج از مرزهای ما مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد این اظهار نظرها درست نیست، نیروهای مسلح ما با اقتدار کامل در محافظت از مرزهای کشور حاضر هستند و اجازه هیچ غلطی را به بیگانگان نخواهند داد و سیاسیون باید در مسایل مربوط به خودشان اظهار نظر کنند و مسایل امنیتی و دفاعی کشور را به نیروهای مسلح بسپارند.



چرا عکاسی شب از برج ایفل ممنوع است؟

هرگز نمی‌توانید در سایت‌های فروش عکس و ویدیو، عکس یا ویدیویی از برج ایفل در شب پیدا کنید. اما دلیل این موضوع چیست؟

چرا عکاسی شب از برج ایفل ممنوع است؟

 

ادامه مطلب

ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟

واکنش تهران به لغو کامل برجام؛ ایران چگونه آمریکا، اسرائیل و عربستان را تنبیه خواهد کرد؟

 ؛ وب‌سایت «نشنال‌اینترست» در گزارشی به این مسئله پرداخته که اگر اعلام پایبندی ایران از سوی ترامپ بهخروج آمریکا از برجام و لغو کامل آن منجر شود، ایران چگونه با این مسئله برخورد خواهد کرد.

به نوشته«نشنال‌اینترست»هم‌ اکنون توپ برجام در زمین کنگره است و اگرچه تمام نشانه‌ها حاکی از این است که نمایندگان کنگره موافق برگشت تحریم‎های هسته‌ای ایران  نیستند اما احتمال رأی آنها به برگشت تحریم‎های هسته‌ای نیز وجود دارد؛ برگشت تحریم‎های هسته‌ای برداشته شده ایران طبق برجام به معنای لغو کامل برجام است. در این صورت شایسته است که رفتار تلافی‌جویانه ایران در برابر این اقدام آمریکا بررسی شود.

ادامه مطلب



رمزگشایی از تماس ملک سلمان با ترامپ

رمزگشایی از تماس ملک سلمان با ترامپ/ عربستان ، عابر بانک آمریکا در منطقه است

 ،اندکی پس از روی پرده رفتن کمدی رییس دولت آمریکا و اعلام مواضع سبک سرانه وی در خصوص مردم ایران و توافق هسته ای، سلمان عبدالعزیز پادشاه سعودی در تماس تلفنی با دونالد ترامپ از رویکرد جدید برای مقابله با ایران استقبال کرد.

گزارش ها حکایت از آن دارد، سلمان در این تماس ضمن استقبال از استراتژی محکم ترامپ علیه ایران، خواستار همکاری جهت مقابله با نفوذ منطقه‌ای تهران شده است.

از قبل هم قابل پیش بینی بود که تنها دو رژیم آدمکش و جنایتکار اسراییل و عربستان سعودی از ادبیات جاهلانه رییس جمهور آمریکا استقبال می کنند. چرا که تنها جمهوری اسلامی و محور مقاومت است که با جولان تروریسم دولتی در منطقه ضدیت دارد.

کارشناس غرب آسیا با اشاره به سابقه ننگین سعودی ها و همکاری آنها با رژیم صهیونیستی در نسل کشی کودکان و مسلمانان، تصریح کرد: حکام سعودی در طول دو سه سال گذشته هزاران زن و کودک یمنی را قتل عام کرده است و چندان نیازی به تکرار ندارد که بگوییم اسباب کشتار مردم مسلمان را چه کسی در منطقه تامین می کند. بنابراین مسلم است، ترامپ- ملک سلمان و نتانیاهو در یک وادی قرار گرفته اند و آنها به ایران نگاهی انتقام جویانه و کینه وزرانه دارند.



چیزهای عجیبی که درباره این آثار معروف نمی‌دانستید

آثار تاریخی و هنری زیادی هستند که شهرت جهانی دارند. اما اگر تاریخچه آن ها را بخوانید به نکات اسرارآمیز زیادی در آن ها پی می برید.

چیزهای عجیبی که درباره این آثار معروف نمی‌دانستید

 


ادامه مطلب

عربستان؛عابر بانک آمریکا در منطقه

کارشناس غرب آسیا تماس تلفنی شاه سعودی با ترامپ و استقبال آن از مواضع ضد ایرانی وی را نشانه‌ای از استراتژی تازه مثلث واشنگتن، ریاض و تل‌آویو با هدف تغییر جغرافیای سیاسی داعش در منطقه دانست.

رمزگشایی از تماس ملک سلمان با ترامپ/ عربستان ، عابر بانک آمریکا در منطقه است

ادامه مطلب



هیچ کاره بود که نشان خدمت و 50 سکه طلا جایزه گرفت؟

اخبارویژه

اگر چنان که برخی مدیران دولتی می‌گویند درّی‌اصفهانی (جاسوس دستگیرشده) هیچ‌ کاره بود، چرا به او نشان خدمت داده‌اند؟

ناوگروه ایرانی به روسیه سفر می‌کند

ناوگروه ایرانی به روسیه سفر می کند

 ؛ امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: فردا ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به سمت بندر مخاچ قلعه روسیه حرکت می کند که ظرف 48 ساعت در این بندر پهلو می گیرد.

وی افزود: ارسال پیام صلح و دوستی، ارتقای فرهنگ دریایی دو کشور و همکاری لازم برای برقراری امنیت در منطقه دریایی خزر از مهم ترین اهداف این سفر است.

امیر سیاری ادامه داد: این ناوگروه ظرف سه روز با اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده و برگزاری رزمایش مشترک یک روزه با نیروی دریایی روسیه به منظور تبادل تجربه، نمایش اقتدار و توانمندی نیروی دریایی در عرصه راهبردی، سیاسی و بین المللی به کشور باز می گردد.



پادشاه سعودی از راهبرد ترامپ علیه ایران استقبال کرد

پادشاه سعودی از راهبرد ترامپ علیه ایران استقبال کرد

  به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، ملک سلمان، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در این تماس تلفنی بر تلاش واشنگتن برای همکاری با همپیمانانش (در منطقه) در چارچوب محقق ساختن «تأمین امنیت جهانی» تأکید کرد.

در ضمن شماره حسابم اینه++++++++++



درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی و سعودی در شهر عدن در جنوب یمن

درگیری مسلحانه بین مزدوران اماراتی سعودی در شهر عدن در جنوب یمن

 مزدوران سعودی و اماراتی در شهر عدن در جنوب یمن با هم درگیر شدند.

طرف های وابسته به کشورهای متجاوز و اشغالگر عربستان و امارات پس از پایان فعالیت های جداگانه خود در عدن برای برپایی مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد اخراج استعمار انگلیس از جنوب یمن به صورت مسلحانه با هم درگیر شدند.

به گفته منابع میدانی درگیری های شدیدی در منطقه صلاح الدین بین نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» تحت حمایت امارات و عناصر تحت فرمان منصور هادی که از سوی عربستان حمایت می شوند رخ داد.

این شهر اخیرا شاهد تنش های بی سابقه ای بوده که به دلیل آماده سازی ها برای برگزاری مراسم سالگرد اخراج استعمار انگلیس بر این شهر سایه افکنده است، به طوری که هر یک از دو طرف اماراتی و سعودی تلاش می کند دیگری را به حاشیه براند و چنین وانمود کند که خود بر رویدادها در عدن تسلط دارد.



فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا می‌رود

فرمانده نیروی دریایی ارتش به ایتالیا می‌رود

 ؛  امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ایتالیایی ها قبلا میهمان ما در بندرعباس بودند و علاقه‌مندند از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه برقراری امنیت در خلیج عدن استفاده کنند.

وی افزود: ایتالیایی‌ها علاقه دارند برای برقراری امنیت در منطقه وسیع و گسترده خلیج عدن و شمال اقیانوس هند و استفاده از نحوه رفتار ما برای برقراری امنیت، با جمهوری اسلامی ایران تبادل تجربه کنند.

امیر سیاری گفت: ما هم در ابعاد مختلف آموزشی، صنعتی، تبادل دانشجو و استاد و مسائل ساخت و ساز نیروهای دریایی دو کشور با ایتالیا همکاری می کنیم. به زودی برای شرکت در این همایش دریایی عازم ایتالیا هستم.

سیاری همچنین از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در همایش دوسالانه کشورهای حاشیه اقیانوس هند موسوم به آیانس خبر داد.

وی گفت: برقراری امنیت جمعی در اقیانوس هند مهم ترین محور این همایش است که 55 تیم از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت می کنند.

سیاری افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت آینده میزبان و برگزارکننده همایش دریایی آیانس است.



با این دمنوش معجره آسا کبدتان را مثل دسته گل تمیز کنید +روش تهیه

دمنوشی برای درمان کبد چرب+روش تهیه

  یکی از دمنوشهای مخصوصفصل پاییز که بیشتر افراد با هر مزاج و طبعی می‌توانند از آن میل کنند و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوند‌، «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین»است.

پیشنهاد می‌کنیم به‌مدت 4 تا 5 هفته به‌جای چای معمولی سیاه از این دمنوش میل کنید.

برای تهیه این دمنوش‌، یک مشت دانه انار آبدار ترجیحاً ترش‌مزه را با یک قاشق غذاخوری چوب دارچین پودر‌نشده به‌همراه 5 لیوان آب جوش در درون قوری مخلوط کرده و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

طرز مصرف این دمنوش به این صورت است که 2/3 لیوان را از دمنوش فوق به‌همراه 1/3 لیوان عرق کاسنی مخلوط و با کمی عسل شیرین و میل کنید.

خواص «دمنوش دانه آبدار انار با چوب دارچین» شامل موارد زیر است:

کاهنده قوی چربی کلسترول خون
درمان‌کننده کبد چرب
درمان جوش صورت و آکنه‌ها
لاغرکننده و چربی‌سوز
مفتح و بازکننده عروق کرونر قلبی
درمان بواسیر یا همورویید
پاکسازی‌کننده و مصفای خون
درمان‌کننده آفت دهان
شست‌وشو‌دهنده رسوبات کیسه صفرا.

منبع:بهداشت نیوز



علت ناراحتی آمریکا از سپاه پاسداران چیست؟

آمریکایی ها از سپاه ناراحت هستند چرا که سپاه توانسته تمام نقشه‌هایشان در سوریه و عراق و هدفشان از ایجاد داعش و حمایت از تروریست‌ها در منطقه را برهم زده‌اند.

علت ناراحتی آمریکا از سپاه پاسداران چیست؟

ادامه مطلب



نظر رهبر انقلاب درباره شعری که میثم مطیعی در عید فطر خواند

شعری که میثم مطیعی قبل از نماز عید فطر امسال خواند واکنش های مختلفی به همراه داشت ، که به تازگی نظر رهبر انقلاب نیزدر خصوص آن در فضای مجازی منتشر شد.

نظر رهبر انقلاب درباره شعری که میثم مطیعی در عید فطر خواندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از آنکه میثم مطیعی در روز عید فطر و قبل از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب ، شعری انتقادی و صریح را قرائت کرد؛ واکنش های مختلفی از طرف احزاب و گروه های مختلف سیاسی و رسانه های آنها منتشر شد.

این واکنش ها را میتوان به سه دسته مثبت ، منفی و محافظه کار تقسیم کرد ، اما به تازگی نظر رهبر انقلاب اسلامی نیز درباره این شعر در فضای مجازی منتشر  شده است.

نشریه خط حزب الله در شماره جدید خود به دیدار  رهبر انقلاب با مداحان مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین در بیت رهبری و بیان نکات مهمی به آنان  اشاره کرد و در پی آن  حجت الاسلام سید کمیل باقر زاده استاد دانشگاه امام صادق (ع) با انتشار سلسله توئیت هایی در صفحه شخصی خود نظر رهبر انقلاب را درباره شعر میثم مطیعی در عید فطر امسال، این گونه بیان کرد:

"بعد از مراسم شام غریبان بیت رهبرى، آقا خطاب به میثم مطیعى نکات مهمى فرمودند که بیش از آنکه شخصی باشد بیانگر شاخص‌های مداحی انقلابی است.

آقا فرمودند: می‌دانم بعد از عید فطر خیلی شما را اذیت کردند و فشار آوردند، هم به شما و هم به شعرا؛ اما مطلقا اعتنا نکنید.

شما یک حرف کاملا درست و محکمی زدید. تردید نکنید. من نظرم را همان موقع به اطرافیان هم گفتم. کار شما کاملا درست بود.

اصلا محل نگذارید به این حمله‌ها و بدانید کار شما مؤثر است. شما روی این جوان‌ها تاثیر دارید. این جمعیتی که امشب آمده بود تاثیر می‌پذیرد از شما.

در آن شعر هم هیچ اهانت نبود. مسؤولان رده بالای دولتی آمدند پیش من و گفتند توهین شده؛ من گفتم خیر، هیچ اهانتی نبوده.

خود بنده هم صف اوّلی هستم. صف اوّل یک نفر نیست که؛ ما هم مدعى بودیم و هم صف اوّلى.

در آن شعر هم هست: "ما مدعیان صف اول بودیم"، ولی معلوم شد خبرها جای دیگری است؛ دیگرانی را بردند و ماها جا ماندیم.

هیچ خسته نشوید. اگر بنای بر خسته‌شدن بود آنهایی که قبل از انقلاب زندان رفتند و کتک خوردند و تبعید شدند باید خسته می‌شدند.

سفت بایستید و خسته نشوید. اگر خسته نشوید خداوند به کارتان برکت می‌دهد، و برکت داده است. راه درست همین است که شما دارید می‌روید.

من همیشه شما را دعا می‌کنم، اما سر قضیه عید فطر فقط دعا نبود؛ هم دعا می‌کردم، هم حمایت کردم و نکاتی را به آنهایی که باید می‌گفتم گفتم.

حمایت قاطع رهبر انقلاب از شعر عید فطر میثم مطیعی نشان داد خیلی از مدعیان ولایت‌مداری، از فهم ولیّ زمان خویش فرسنگ‌ها فاصله دارند.

از دیوار سفارت بالا رفتن را انقلابی‌گری دانستند، آقا آن را محکوم کردند. شعر عید فطر را افراطی‌گری خواندند، آقا از آن حمایت کردند."

انتهای پیام/

تصویر هوایی بی نظیر از مسکو

در زیر می توانید تصویری از شهر مسکو در روسیه را از نمای بالا مشاهده کنید.

تصویر هوایی بی نظیر از مسکوبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فضای مجازی تصویر هوایی زیبایی از بزرگراه های جنوبی شهر مسکو پرجمعیت‌ترین پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه به ثبت رسیده و در حال دست به دست شدن است.

گفتنی است؛ این شهر با جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت جهان است و از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا به‌ شمار می‌آید.

چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد.

 

 تصویر هوایی بی نظیر از مسکو

انتهای پیام/

شهاب حسینی دوباره خلبان می‌شود


شهاب حسینی

قرار است در بخش‌هایی از سریال «کارگاه ۴۸»، شهاب حسینی برای دومین بار نقش شهید بابایی را ایفا کند.

  نگارش سریال «کارگاه 48» به نویسندگی رسول صانعی به پایان رسیده است و لوکیشن اصلی این سریال پایگاه هوایی شهر اصفهان است. 

این سریال 25 قسمتی درباره تولید قطعه‌ای مهم از هواپیمای F14 است که یکی از مهمترین هواپیماهای جنگنده در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق بود.پیشتر این سریال به تهیه کنندگی حمید آخوندی وارد مرحله پیش تولید نیز شده بود، اما بعد از درگذشت او هنوز تهیه‌کننده‌ای برای «کارگاه 48» انتخاب نشده است.



3نکته از سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران


 دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با وزیر دفاع

ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در آخرین ساعات روز یکشنبه 9 مهر ماه با استقبال سردار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح، در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی وارد تهران شد.

این سفر در پاسخ به سفر اخیر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و یک هیئت عالی رتبه نظامی از کشورمان به کشور ترکیه صورت گرفته است.

ارتشبد آکار، در سفر 3 روزه خود به تهران با تعدادی از مقامات عالی رتبه سیاسی - نظامی کشورمان دیدار کرده است که در این دیدارها، چند موضوع مهم مورد مذاکره و گفت‌وگو قرار گرفته است.

در مجموع می‌توان موضوعاتی که رئیس ستاد ارتش ترکیه و مقامات ایرانی مورد مذاکره قرار داده‌اند را به 3 موضوع اصلی تقسیم کرد:

1- اقلیم کردستان و سیاست تجزیه‌طلبانه در عراق

2- تحولات سوریه

3- همکاری‌های دوجانبه دفاعی - نظامی



چه‌کسانی نمی‌گذارند جوان‌ها وارد حلقه مدیریت شوند؟

صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس در حالی در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان سیاسیون را مستثنی کردند که مدیریت کشور از پیرسالاری و عدم ورود جوان به حلقه مدیریت کشور رنج می‌برد.

ادامه مطلب



نهاجا چگونه هواپیمای ایلوشین را اورهال کرد؟ +عکس

1396070411324711212049164.jpg

فرمانده پایگاه هوایی شیراز گفت: درجریان اورهال هواپیمای ایلوشین توانستیم هر ۴ موتور هواپیما و بیش از ۲۰۰ قطعه الکترونیکی آن را تعمیر کنیم.

  ۲۱ شهرویورماه سال جاری  متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای نخستین بار عملیات اورهال (بازآماد) یک فروند هواپیمای ایلوشین را در پایگاه شهید دوران شیراز به اتمام رساندند.

تمام مراحل تعویض و تعمیر قطعات این هواپیما که بیش از سه سال زمینگیر بوده و برای تعمیر اساسی آن باید متخصصان کشور سازنده این کار را انجام می‌دادند، توسط نیروهای توانمند داخلی انجام شده است.

در ذیل، تصاویری از بخش‌های از تعمیرات این هواپیما را ملاحظه کنید:

 



ادامه مطلب

هواپیمای «لاکهید یو-۲ » در برد موشک صیاد-۳ ایران قرار دارد

موشک صیاد-3

ماهنامه ارتش آمریکا نوشت: سرمایه گذاری ایران در ساخت موشک‌ها مبین این نکته است که مقام‌های نظامی این کشور نمی‌خواهند تنها به تجهیزات ساخت روسیه متکی باشند.

 



ادامه مطلب

امسال آخرین سال معافیت سربازی با اخذ جریمه است

سربازی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد نیروهای مسلح گفت: امسال آخرین سال معافیت سربازی با اخذ جریمه ریالی است.ثبت‌نام طرح جریمه غیبت سربازی از مشمولان واجد شرایط سال آینده اجرا نخواهد شد.

  سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد نیروهای مسلح در مورد آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی، اظهار داشت: امسال آخرین سال طرح جریمه غیبت سربازی است و سال دیگر بحث پرداخت جریمه وجود نخواهد داشت.



داعش به کردستان عراق پناه آورد+عکس

به‌دنبال پیشروی‌های امروز رزمندگان عراقی در اطراف شهر الحویجه، صدها تن از عناصر داعش با فرار از منطقه خود را به یکی از پایگاه های شبه نظامیان کرد در منطقه داقوق تسلیم کرده اند! این در حالی است که در جریان عملیات نیروهای عراقی در شهر شیعه و ترکمان نشین تلعفر در شمال استان نینوی این کشور نیز بیش از 500 تروریست تکفیری داعشی خود را به شبه نظامیان کرد پیشمرگه تسلیم و تصاویر متعددی از آنها منتشر شده بود.

مقامات استان کردستان عراق تا کنون حاضر به تحویل این تروریست‌ها نشده و بر اساس اطلاعات موثق بخش اعظم آنها توسط آمریکا و ترکیه به مناطق امن در سوریه یا لیبی، مصر و افغانستان منتقل شده اند. پیش از این بالگردهای آمریکایی بارها طی عملیات های هلی‌برن اقدام به انتقال فرماندهان و اعضای داعش از سوریه و عراق به مناطق امن کرده اند. الحویجه کرکوک آخرین دژ نظامی داعش در عراق می باشد.



آغاز مرحله سوم رزمایش «حیدر کرار» در مرزهای غربی

رزمایش غدیر گردان 179 در منطقه میاب بجنورد

مرحله سوم رزمایش «حیدر کرار» ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «اقتدار» کلید خورد. این مرحله در مرزهای غربی کشور و «مرز پرویزخان» یکی از مهمترین دروازه های ارتباطی ایران و عراق در حال انجام است.

در جریان این رزمایش فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرماندهان ارشد این نیرو حضور دارند؛ همچنین یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند واکنش سریع، متحرک هجومی و انبوهی از یگان‌های زرهی در حال انجام رزمایش‌اند و همچنین رزم آوران ارتش عراق نیز در کنار ایرانیان حضور دارند.

 ارتش در این مرحله از رزمایش «حیدر کرار» قدرت یگان‌های زرهی، توپخانه‌ای،موشکی و پهپادها، بالگردها و نیروهای متحرک و هجومی خود را می سنجد. فردا نیز مرحله‌ای دیگر از این رزمایش آغاز می‌شود.



بازدید سرلشکر موسوی از شناور زیرسطحی

سرلشکر موسوی

فرمانده کل ارتش با حضور در منطقه سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی بازدید کرد.

 ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که یک روز پس از عاشورا منطقه سوم نیروی دریایی آخرین نقطه از سواحل مکران را به عنوان اولین مقصد بازدید خود از یگان های تحت امرش انتخاب کرد، صبح امروز از بخش‌های مختلف این متطقه بازدید کرد.

 

بر اساس این گزارش، سرلشکر موسوی ضمن ارزیابی توانمندی یگانهای شناور سطحی و زیرسطحی، از یگان های موشکی، جنگال، پدافند هوایی، پایگاه سوم هوادریا، پهپاد و میدان تیر منطقه سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش بازدید کرد.



ترکیه دیگر نیازی به عضویت در اتحادیه اروپا ندارد

ترکیه دیگر نیازی به عضویت در اتحادیه اروپا ندارد

 رجب طیب اردوغان در مجلس این کشور گفت کشورش دیگر به عضویت در اتحادیه اروپا از طریق مذاکراتی که 12 سال است به نتیجه نرسیده است، نیاز ندارد.

اردوغان با متهم کردن اروپا به پناه دادن به تروریست ها گفت: اگر بخواهیم حقایق را بگوییم ، ما دیگر به عضویت در اتحادیه اروپا نیازی نداریم .

با این حال اردوغان به طور کامل موضوع پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا را رد نکرد و گفت : ما طرف تسلیم نخواهیم بود و ترکیه آماده است تنها به عنوان یکی از اجزای شایسته وارد این بلوک شود.



ریالی از آب و نان مردم در جبهه مقاومت اسلامی هزینه نمی‌شود

حاج علی ولیزاده - فرمانده واحد تخریب قرارگاه خاتم

همانطور که در بخش بهداشت و درمان باید مردم را واکسینه کنیم تا آلوده نشوند در موضوعات دفاعی هم بودجه هایی داریم تا امنیت را واکسینه کنیم.



غافلگیری ارتش در ابتدای جنگ کذب محض است

در اذهان برخی گاهی این نکته خطور می کند که ارتش با آغاز جنگ تحمیلی و اشغال خرمشهر، در برابر دشمن غافلگیر شد. بنده می خواهم بگویم نه تنها ارتش غالگیر نشد بلکه بسیار بسیار هم جالب عمل کرد.

برای اثبات این سخن شما کافیه وضعیت ارتش ما و ارتش عراق را قبل از آغاز جنگ بیاورید روی کاغذ، ببینید آنها چه دارند و ما چه داریم. امکانات آنها را با ما بسنجید.

ادامه مطلب



تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر

آنچه خواندید، حال و هوای ناخدا یکم هوشنگ صمدی، فرمانده گردان تکاور در خرمشهر و در روزهای اغازین جنگ است که در کتاب تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.



استقبال رسمی سرلشکر باقری از رئیس ستاد ارتش ترکیه

رئیس ستاد ارتش ترکیه مورد استقبال رسمی رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

  حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه دقایقی پیش در تهران مورد استقبال رسمی سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان قرار گرفت.

رئیس ستاد ارتش ترکیه که شب گذشته وارد تهران شده است، قرار است  در دیدار با سرلشکر باقری  در رابطه با مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کند.



«ع.ا»جاسوس آمریکا در دمشق دستگیر شد

دستگیری جاسوس امریکا در دمشق

نیروهای سازمان امنیت داخلی سوریه پس از ماه ها تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی و دستگیری فردی بنام (ع.ا) شدند که متهم به همکاری های اطلاعاتی و جاسوسی برای سازمان سیا می باشد.

  منابع رسانه ای سوری از دستگیری یک جاسوس سازمان اطلاعات آمریکا در شهر دمشق خبر داده اند. بنابر این گزارش، نیروهای سازمان امنیت داخلی سوری پس از ماه ها تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی و دستگیری فردی بنام (ع.ا) شدند که متهم به همکاری های اطلاعاتی و جاسوسی برای سازمان سیا می باشد.

در بازرسی دقیق بعمل آمده از منزل این فرد دوربین های مدرن، تجهیزات مدرن ارتباطی، انواع سلاح مجهز به صدا خفه کن و رمزکننده های مخابراتی کشف و ضبط شده است. این منابع گفتند فرد دستگیر شده یک شهروند سوری دارای اصالت یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می باشد.

حسب اعترافات اولیه، این جاسوس به همکاری با سازمان سیا در مقابل حقوق ماهیانه 20 هزار دلار اعتراف کرده است. وی در اعترافات اولیه گفت که از طریق شبکه احتماعی فیسبوک جذب سیا شده و یکی از نزدیکانش نیز با این سازمان جنایتکار همکاری داشته است.

از دیگر اعترافات جاسوس دستگیر شده همکاری نظامی و اطلاعاتی با گروه های تروریستی تکفیری جبهه النصره و جیش الاسلام وابسته به شبکه القاعده و مستقر در منطقه غوطه شرقی دمشق می باشد.



یهودیان حسابشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند

یهودیان حسابشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند/ اگر جنگی آغاز شود فرصت ترک فلسطین را هم ندارند

سید حسن نصرالله

دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز عاشورا برای عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی کرد و بشدت درباره آغاز هر جنگ جدیدی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

اگر جنگی آغاز شود، اسرائیل ارزیابی دقیقی از آن نخواهد داشت.

طرح واقعی آمریکا تجزیه منطقه است.مردم یمن پیروزی نهایی خواهند بود



ایران و عراق در مرزهای دو کشور رزمایش نظامی برگزار می‌کنند

ایران و عراق در مرزهای دو کشور رزمایش نظامی برگزار می‌کنند

  سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درخصوص جلسه امروز فرماندهان نظامی با موضوع کردستان عراق، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اعلامی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به یکپارچگی وحفظ تمامیت ارضی کشور عراق و نیز به دنبال درخواست دولت عراق در جهت همکاری جمهوری اسلامی ایران برای استقرار حاکمیت دولت مرکزی در پایانه‌های مرزی دو کشور، صبح امروز نشست فرماندهان نیروهای مسلح به ریاست سردار سرلشکر محمد باقری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار جزایری افزود: در این جلسه با تأکید مجدد بر تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق و غیرقانونی بودن همه‌پرسی استقلال در شمال این کشور، تصمیمات لازم جهت برقراری امنیت در مرزها و پذیرش نیروهای دولت مرکزی عراق جهت استقرار در پایانه‌ها اتخاذ شد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد رزمایش مشترک اقتدار توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و واحدهایی از ارتش عراق در مرزهای مشترک در مناطق مرزی قصرشیرین تا پرویزخان، مرز باشماق در مریوان و مرز تمرچین در پیرانشهر در روزهای آینده برگزار شود.



معاملات نفتی ایران با اقلیم کردستان ممنوع شد

معاملات نفتی ایران با اقلیم کردستان ممنوع شد

  بر اساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرگونه بارگیری فرآورده های نفتی از ایران به اقلیم کردستان عراق ممنوع شد.

در این بخشنامه آمده است با توجه به تحولات اخیر منطقه و اعلام مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور مقتضی است به شرکتهای حمل اعلام شود تا اطلاع ثانوی از بارگیری و حمل فرآورده های سوختی به اقلیم کردستان عراق خودداری به عمل آید.

لازم به ذکر است هرگونه عواقب اقدام در این زمینه متوجه شرکت مربوطه خواهد بود.

این بخشنامه چهارشنبه گذشته (5 مهرماه 96) توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌های حمل‌ونقل و فعالان این بخش ابلاغ شده است.



شهید اردستانی قهرمان نبردهای هوایی جهان

 واپسین دقایق شب 31 شهریورماه 1359 بود که برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که نشان از توان بالای قدرت نظامی ایران داشت.

در این روز نیروی هوایی ارتش در پاسخ به حمله هوایی عراق که مراکز ایران را هدف قرار داده بود، با 140 فروند جنگنده بمب‌افکن پایگاه‌ها و مراکز اقتصادی دشمن بعثی را هدف قرار داد و ضربه محلکی بر پیکره آن وارد کرد.

تا قبل از این عملیات چند عملیات بسیار کوچک در سال‌های 48 یا 49 داشتیم که فقط در حد پرواز اسکورت بر اروندرود بود. ما در نیروی هوایی قهرمانانی چون شهید اردستانی را داریم که حدود 800 عملیات جنگی موفق انجام داده که 250 مورد آن عملیات‌های صعب‌الانجام بوده و دنیا ایشان را بعنوان قهرمان نبردهای هوایی جهان قبول کرده است.

 عراق در زمان جنگ یک حمله 192فروندی به رزمندگان ما کرد که به دلیل نداشتن کیفیت، به کارگیری پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران و لطف الهی شکست خورد. تاثیر عملیات 140فروندی ما بسیار بیشتر از عملیات بعثی‌ها بود. آنها می‌خواستند نیروی هوایی ما را فلج کنند که خوشبختانه نتوانستند این کار را بکنند.

رژیم بعث می‌خواست کمر ایران را بشکند/ شهید اردستانی قهرمان نبردهای هوایی جهان است/



سردار باقری دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی را تشریح کرد

سردار باقری دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی را تشریح کرد

 سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح  در حاشیه دومین جلسه هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی که در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تصویب شد سردار خضرایی که بیش از ۶ سال مدیریت این مجموعه را بر عهده داشتند و خدمات ارزنده ای را در این مجموعه انجام دادند، جای خود را به آقای علی اصغر جعفری که دارای سوابق ایثارگری و فرهنگی هستند دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت، این مجموعه بتواند با استفاده از تجارب پیشکسوتان، اسناد و مدارک دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت را در جامعه توسعه دهد.

سرلشکر باقری گفت: همچنین در این جلسه مصوب شد با تفاهم و همکاری وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم, تحقیقات و فناوری زمینه و تسهیلات استفاده هر چه بیشتر جوان، بسیجیان، کارکنان نیروهای مسلح و طلاب فراهم شود و استفاده بهتر و بیشتری از ظرفیت این مجموعه داشته باشند.



هلاکت 100 داعشی طی عملیات نُجَباء در

 رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در اولین هفته از آغاز عملیات آزادسازی الحویجه، بیش از 100 تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.

با اتمام موفقیت‌آمیز فاز اول عملیات آزادسازی "الحویجه"، دومین مرحله از این عملیات روز جمعه 31 شهریورماه با بیانیه رسمی سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آغاز شد.

رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء در ابتدای این عملیات، حملات متوالی گروه تروریستی داعش به روستای "المسحک" واقع در جنوب الشرقاط را دفع کردند.

عناصر تروریست‌ها که در نتیجه‌ی شکست‌های پی در پی قصد جبران خسارات وارده را داشتند؛ با هدف فتح گذرگاه "الزویة" به این شهر یورش بردند که این حمله نیز نافرجام ماند و با مقاومت رزمندگان نُجَباء همراه شد.

فرمانده توپخانه نُجَباء آمار تلفات گروه تروریستی داعش به دست این گروه مقاومت در اولین هفته آغاز عملیات الحویجه را بیش از 100 نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد که فاز دوم این عملیات نیز در کمتر از یک‌ماه با موفقیت تمام به اتمام برسد.



قلم و زبان قادر به توصیف عظمت شهیدان نیست/شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان است

قلم و زبان قادر به توصیف عظمت شهیدان نیست/شهادت، عطیه الهی به برگزیدگان است

  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، به ‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس پیامی صادر کردند.

متن این پیام که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده‌ی ولی‌ّفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در بهشت زهرای تهران قرائت شد به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

شهادت، عطیه‌ی الهی به برگزیدگان است. عظمت این مقام والا متناسب با عظمت از خودگذشتگی مخلصانه‌ئی است که شهید را به عرصه‌ی مجاهدت میکشاند و شهد شهادت را به او می‌نوشاند.

قلم و زبان ناتوان امثال اینجانب قادر به توصیف این عظمت نیست، ولی هرگاه در جامعه‌ئی و در نقطه‌ای چنین انسانهای بزرگی پدید آمدند بر امثال ما است که در پرتو آنان راه را تشخیص دهیم و پای در صراط مستقیم عروج الی‌الله گذاریم و دل و جان خود را حیات بخشیم.

سلام بر سرور شهیدان، چراغ روشن همه‌ی نسل‌ها و دورانها و سلام بر همه‌ی شهیدانی که در راه او قدم نهادند.



چشم مرموز «اس ۳۰۰» ایران هم رؤیت شد/

رادار گاما توانایی ردگیری همزمان ۲۰۰ هدف را داشته و امکان ارتباط با سامانه های دفاع هوایی مدرن همچون اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را دارد.

چشم مرموز «اس ۳۰۰» ایران هم رؤیت شد/ امکان شناسایی موشک‌های بالستیک دشمن از فاصله ۱۱۱۱ کیلومتری +عکس

علاوه بر نمایش غرورآفرین دستاورد جدید موشکی کشورمان به نام "خرمشهر" در رژه ۳۱ شهریورماه امسال نیروهای مسلح، سامانه های مهم دیگری نیز در این مراسم حضور داشتند.

 رادار مدرن و مهم "گاما" برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفت. البته پیش از این در بهمن ماه سال ۹۲ خبری در خبرگزاری های داخلی منتشر شد که بر اساس آن، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از مواضع پدافندی در استان سمنان بازدید کرده بود و در این خبر برای اولین بار، نامی از رادار پیشرفته گاما و عملیاتی شدن آن در ایران، منتشر شد.



عدم اصابت موشک اسرائیلی به هواپیمای سوری

عدم اصابت موشک اسرائیلی به هواپیمای سوری

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛موشکی که رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به سوی یک فروند جنگنده سوری در آسمان استان قنیطره شلیک کرد به هدف اصابت نکرد و بی نتیجه بود.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه ای اعلام کردند یک فروند جنگنده سوری توانست از موشکی که رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن آن در آسمان منطقه الشوکتیله در استان القنیطره شلیک کرد نجات یابد.

خلبان این هواپیما در حال انجام ماموریت حمله به مواضع تروریست ها بود که یک فروند هواپیمای اسرائیلی متعرض آن شد و موشکی را به سوی آن شلیک کرد.

خلبان سوری بالن های حرارتی رها کرد و موشک به یکی از این بالن ها اصابت کرد و در هوا منفجر شد و خلبان سوری به سلامت به پایگاه هوایی بازگشت.



موساد: ایران به مرزهای ما نزدیک شده است


موساد

رئیس سازمان جاسوسی موساد طی سخنانی مدعی شد که ایران بیش از هر زمان دیگری به مرزهای سرزمین های اشغالی با سوریه و لبنان نزدیک شده است.



بازگشت پیکر ۱۱۹ شهید دوران دفاع مقدس به کشور

Image result for ‫پیکر شهدا‬‎

پیکر مطهر ۱۱۹ شهید دوران دفاع مقدس پنجشنبه ۱۳ مهرماه از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود. به گزارش میزان، پیکر مطهر ١١٩ شهید دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ١٣ مهرماه مصادف با ١٤ ماه محرم ساعت ٩ صبح از مرز شلمچه وارد کشور خواهد شد. پیکر مطهر این شهدا طی ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی زبیدات، عملیات رمضان در کنار نهر کتیبان و عملیات کربلای ٤ در ساحل غربی رود اروند تفحص شدند.

از این تعداد پیکرهای تازه تفحص شده ٥٣ پیکر از شهدای ژاندارمری که توسط تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیداد به شهادت رسیدند، ٣٦ پیکر از شهدای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در منطقه عملیاتی رمضان و ٣٠ پیکر از شهدای عملیات کربلای ٤ از سپاه و بسیجان هستند. پیکر ٥٣ شهید ژاندارمری توسط نیروی انتظامی در مرز شلمچه مورد استقبال قرار خواهند گرفت. گفتنی است، مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا ١٣ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود. سپس پیکر شهدای تازه‌تفحص شده برای گذراندن مراحل آزمایش و شناسایی به تهران منتقل می‌شوند.