حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

متفاوت‌ترین خودروهای دنیا + تصاویر

راننده‌های خلاقی را ببینید که با چند تغییر جزئی و ساده دنیایی متفاوت پیش چشم ما باز می‌کنند.

متفاوت‌ترین خودروهای دنیا + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این خبر به سراغ خودروهایی رفته‌ایم که با تمام خودروهای دیگر تفاوت دارند. صاحبان این خودروها با روش‌هایی  کاملا خلاقانه و گاهی اوقات با ساده‌ترین وسایل ممکن، خاص و ویژه شده‌اند. 

برخی از این خودروها شبیه ماشین‌های کارتونی شده‌اند و توجه هر عابری را به خود جلب می‌کنند. 

 

  ادامه مطلب ...

بازدید محسن رضایی از مناطق زلزله زده +عکس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کرد.

بازدید محسن رضایی از مناطق زلزله زدهبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ضمن پیگیری امدادرسانی به آسیب دیدگان و توزیع آب، نان و چادر در بین آنها، در جلسه مسؤولان ارتش که مسئولیت کمک رسانی در سرپل ذهاب را به عهده گرفته اند، شرکت کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار ‎سردار پاکپور و دیگر فرماندهان نیروی زمینی سپاه که مسئولیت امداد رسانی به هزار روستا ی زلزله زده را به عهده گرفته اند، گزارش وضعیت کمک به روستاییان را دریافت کرد.

در اثر زمین لرزه 7.3 ریشتری اخیر در غرب ایران تعداد زیادی از هموطنانمان فوت و مصدوم شدند. این زلزله در حوالی ازگله استان کرمانشاه به وقوع پیوست و به دلیل گستره وسیعی که داشت در سایر مناطق غربی کشورمان به خصوص شهرستان های استان کرمانشاه از جمله شهرستان سرپل ذهاب خسارت های بسیاری بر جای گذاشت.

بازدید محسن رضایی از مناطق زلزله زده

انتهای پیام/

اولین مسجد ضد زلزله جهان در ایران+عکس

مسجد چوبی واقع در روستای چوبی نیشابور از سازه های ضد زلزله و یکی از جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسجد چوبی نیشابور نخستین مسجد چوبی مقاوم در برابر زلزله در جهان است که 200 متر مربع وسعت دارد و سقف آن به صورت شیروانی است.

دو مناره آن 13 متر از سطح زمین ارتفاع دارد و وزن هر یک تقریباً 4 تن، شکل ظاهری آن به صورت کشتی‌های وارونه بر زمین است‌، در ساخت این مسجد که حدود دو سال طول کشیده 40 تن چوب استفاده شده است.

با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه نیشابور، این مسجد می‌تواند تا 8 ریشتر زمین‌لرزه را تحمل کند و بنای آن به گونه‌ای است که تا صدها سال دیگر نیز آسیب نخواهد دید.

این مسجد، اولین مسجد چوبی مقاوم در برابر زلزله در جهان می باشد که در دهکده چوبین واقع در نیشابور ساخته شده است .

در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری از این مسجد ضد زلزله را مشاهده کنید.

اولین مسجد ضد زلزله جهان در ایران+عکس

انتهای پیام/

مقابله با فساد در عربستان تسویه حساب میان شاهزادگان است

جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو شورای مرکزی جمنا گفت: اقدامات اخیر عربستان به منظور مقابله با فساد نوعی تسویه‌حساب داخلی میان شاهزادگان است.

مقابله با فساد در عربستان تسویه حساب میان شاهزادگان استمحمدصالح جوکار عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست‌های داخلی عربستان و اصلاحات اخیر در این کشور اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که به منظور حفظ نظام سلطنتی عربستان اصلاحات ساختگی را در عربستان اعمال کنند.

وی افزود: اخیراً اقداماتی مبنی بر مقابله با فساد در عربستان در حال انجام است که می‌توان آنرا نوعی تسویه‌حساب داخلی میان شاهزادگان تلقی کرد.

جوکار تصریح کرد: ملک سلمان به دنبال آن است که نظام پادشاهی را از سلسله آل‌سعود به سلسله سلمان انتقال دهد و بازداشت‌هایی که تحت عنوان مبارزه با فساد صورت می‌گیرد نیز اقدامی به منظور سرکوب شاهزاده هاست.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: اشخاصی که در رأس حکومت پادشاهی عربستان قرار دارند، همگی دارای فساد هستند از جمله شاه فعلی عربستان که درگیر مشکلات داخلی بسیاری است و به منظور کاستن نارضایتی‌های داخلی سعی دارد با اصلاحات ساختگی و سیاسی از میزان نارضایتی‌های داخلی بکاهد.

وی با اشاره به تأثیر عربستان در اتفاق‌های اخیر در لبنان ادامه داد: عربستان از پیش جریانی را در لبنان مورد حمایت قرار می‌داد و سعد حریری نیز حقوق خود را از این کشور دریافت می‌کرد و این امر در چارچوب پروتکل‌هایی میان این دو خلاصه می‌شد.

جوکار تأکید کرد: اقدامات اخیر عربستان در لبنان به منظور آن است که این کشور بتواند از بن‌بست سیاسی که در منطقه در آن گرفتار شده است خارج شود، لذا به دنبال این است که پروژه دیگری را برای متشنج‌سازی لبنان عملی کند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: استعفای نخست وزیر سوریه به دنبال حبس خانگی سعد حریری و تحت فشار قراردادن وی محقق شد و در واقع هدف عربستان از این اقدام آن است که جبهه مقاومت را تحت فشار مضاعف قرار دهد.

وی اذعان کرد: بدیهی است که سیاست‌های عربستان در سطح منطقه با رژیم صهیونیستی و آمریکا در یک راستا قرار دارد، لذا ما باید راهبردهایی را به منظور وحدت میان مردم لبنان ایجاد کنیم تا از به وجود آمدن تفرقه جلوگیری شود.

جوکار با اشاره به اهمیت وحدت میان جریان‌های سیاسی در داخل ایران، تصریح کرد: بهترین گزینه در راستای انسداد اجرای راهبردی آمریکا در سطح منطقه آن است که جریان‌های سیاسی همگام با یکدیگر در جهت سیاست‌های کلان نظام که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند حرکت کنند، چرا که این وحدت و همگرایی می‌تواند هم‌افزایی بسزایی در داخل کشور ایجاد کند.

 
انتهای پیام/

مادربزرگی که سجاده اش سوژه کاربران شد + عکس

در شبکه های اجتماعی عرب زبان تصویری از سجاده مادربزرگ مرحومه یکی از کاربران دست به دست می شود.

مادربزرگی که سجاده اش میان کابران دست به دست می شود+عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،کاربری از یک کشور عرب زبان که شاره ای به نام او و محل زندگی‌اش نشده است، تصویری از سجاده مادربزرگ مرحومه اش را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که بسیار برای کاربران جالب بود.

در این عکس سجاده ای را می بینم که بر اثر سجده های فراوان این پیرزن، قسمتهایی از آن نخ نما شده و از بین رفته است.

کاربران با مشاهده این عکس تحت تاثر قرار گرفتند و برای شادی روح این پیرزن از خداوند طلب آمرزش کردند.

مادربزرگی که سجاده اش میان کابران دست به دست می شود+عکس

انتهای پیام/

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

استعفای سعد الحریری هرچند غیرمنتظره و مشکوک است، اما سؤال‌برانگیزتر و عجیب‌تر از آن اینکه انگیزه و عامل این اقدام به ایران و سفر اخیر ولایتی به لبنان نسبت داده شود. نخست وزیر لبنان استعفای خود را نه در خاک کشور خود بلکه از عربستان و در برابر دوربین شبکه العربیه اعلام کرده و در متن استعفایش به‌صورت مستقیم و صریح جمهوری اسلامی ایران را دلیل نابسامانی اوضاع لبنان و چالش‌های منطقه برشمرده و مدعی شده است سیاست‌های تنش‌زای تهران در منطقه در نهایت گریبانگیر ایران خواهد شد.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!


چرا سعودی‌ها به‌دنبال جنگ دیگری در لبنان هستند؟

الحریری و سلمان

یک روزنامه اتریشی شکست عربستان در پروژه کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را دلیلی دانست که ریاض حالا می‌خواهد جنگ دیگری را در لبنان به‌راه بیندازد.

 



ادامه مطلب

نرخهای جدید اینترنت غیرحجمی اعلام شد + جدول قیمت

شهرهای تحت پوشش اینترنت 3G و 4G همراه اول ایرانسل رایتل تا پایان خرداد 96

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویسهای پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.

  



ادامه مطلب
برچسب‌ها: جوان -

زلزله کرمانشاه| برپایی بیمارستان صحرایی ارتش در سرپل ذهاب

بیمارستان صحرایی ارتش

نیروی زمینی ارتش اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان سرپل ذهاب برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله کرمانشاه کرد.

   نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگاه تیپ 71 سر پل ذهاب برای ارئه خدمات درمانی به مصدومان مناطق زلزله‌زده کرده است.

همچنین بالگردهای هوانیروز ارتش هم از صبح امروز مشغول انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه به مراکز درمانی هستند.

نشست محرمانه فرماندهان ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل

 آیا طبل جنگ به صدا در می‌آید؟

دانفورد در بروکینگز

روسای ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل اخیرا در یکی از کشورهای اروپایی به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده و محور گفت وگوهای این دو بر افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران متمرکز بود.

  به نقل از روزنامه رای الیوم، در اوج تنش در جبهه شمالی و جنوبی و اخبار متعدد در مورد احتمال رویارویی نظامی جدید بین حزب الله لبنان و اسرائیل، منابع امنیتی بلندپایه فاش در تل آویو فاش کردند که گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز جمعه گذشته در یکی از کشورهای اروپایی با ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار کرد.

محور گفت وگو بین این دو در خصوص نقش رو به رشد ایران در منطقه وبرنامه ریزی برای تشکیل پایگاه هوایی و زمینی در خاک سوریه متمرکز بود.



کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!

یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی با بیان اینکه ولیعهد عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک دیکتاتوری فردمحور است، حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

کاریکاتور/ دیکتاتوری فردمحور بن‌سلمان!


بازداشت شاهزاده‌های سعودی توسط «نیروهای خارجی» انجام شد

محمد بن سلمان

روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به نقل از منابع آگاه در خاندان سلطنتی عربستان نوشت که یک گروه از «نیروهای ویژه خارجی» به بازداشت شاهزاده‌های سعودی به اتهام فساد، نظارت داشت.

  هیچ چشم‌انداز روشنی درباره آزادی شاهزاده‌های بازداشت‌شده در راستای پاکسازی منتقدان «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، وجود ندارد. احتمال می‌رود محاکمه آنها اوایل سال آینده میلادی و پس از کناره‌گیری «سلمان بن‌عبدالعزیز» از پادشاهی به نفع پسرش، برگزار شود.

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.



سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند

سربازی کاربردی می‌شود/ سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند

سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح   اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
وی ادامه داد: به همین منظور در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است. بر این اساس مقرر شد:


اعزام هواپیماهای C130 به مناطق زلزله‌زده

اعزام هواپیماهای C130 به مناطق زلزله‌زده

  در پی وقوع حادثه مصیبت بار زلزله در غرب کشور ستاد بحران نیروی هوایی ارتش تشکیل جلسه داد و ضمن اعلام آماده باش کامل به یگان‌های تابعه خود، برای خدمات رسانی به مناطق زلزله زده تصمیماتی را اتخاذ کرد.

در جلسه ستاد بحران نیروی هوایی ارتش مقرر شد، تیم پزشکی که برای خدمات رسانی به زائران اربعین به فرودگاه ایلام اعزام شده بود، با تجهیزات کامل به پادگان ابوذر سرپل ذهاب اعزام شوند.

در این راستا یک تیم پزشکی با تجهیزات درمانی از پایگاه شهید نوژه همدان به کرمانشاه اعزام شده و با تشکیل بیمارستان صحرایی مشغول خدمات رسانی به مجروحان هستند.

بنابر این گزارش به پایگاه های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C130 جهت انتقال مجروحان، کمک های مردمی و غیره آماده باش کامل داده شده است.

گفتنی است، بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش و دیگر بیمارستان های این نیرو نیز آماده پذیرش مجروحان است و تیم آماد رزمی نهاجا نیز مامور ارائه خدمات آمادی از قبیل پوشاک، تغذیه، چادر و غیره به حادثه دیدگان شدند.



عربستان میدان‌دار معرکه جدید منطقه‌ای!

یک مقام ارشد اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که در زمان حمله اسرائیل به لبنان و نبرد با حزب‌الله، عربستان سعودی، ما را مورد حمایت اطلاعاتی قرار می‌داد!

حماقت تل‌آویو در انتظار ریاض/ عربستان میدان‌دار معرکه جدید منطقه‌ای!/ عربستان سعودی این روز‌ها به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا ماموریت به آشوب کشاندن منطقه را برعهده دارد. این ماموریت پس از آن به قبیله سعودی محول شد که دست‌ساخته جبهه واحد ارتجاع و استکباریعنی داعش در عراق و سوریه متحمل شکست‌های پی‌درپی شد و از پیشبرد نقشه آن‌ها عاجز ماند.

حال آمریکایی‌ها نسخه مقابله با   حزب‌الله لبنان رامشترکاًبه سعودی‌ها   و صهیونیست‌ها تفویض کرده‌اند. سعودی‌ها در نخستین گام از اجرای پروژه مزبور، سناریو بازداشت سعدحریری نخست‌وزیر لبنان را به مفتضحانه و مضحک‌ترین شکل ممکن پیاده کردند.



اقدامات ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان + تصاویر

اقدامات ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب + تصاویر

  فرماندهان تیپ ۳۵ تکاور ارتش به همراه پرسنل و سربازان جهت کمک به زلزله‌زدگان شهرستان سرپل ذهاب شتافتند که تصاویر آن را مشاهده می‌نمایید.

ادامه مطلب



دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

دستور وزیر دفاع برای کمک‌رسانی فوری به مناطق زلزله‌زده‌

 شهاب نادری  نماینده مردم‌ ‌اورامانات اظهار کرد: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه و با توجه به امکان تلفات و خسارات بالا‌ی این زلزله، در تماسی تلفنی با ‌امیر حاتمی وزیر ‌دفاع از وی درخواست فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را داشتم.

وی با بیان اینکه امیر حاتمی در این تماس تلفنی ضمن ابراز همدردی با جانباختگان این زمین لرزه تاکید کرد دستور فوری کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را خواهم داد، تصریح کرد: امیر حاتمی تاکید کرد وزارت دفاع با تمام توان آماده کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده است.



تخریب پادگان سرپل ذهاب صحت ندارد

تخریب پادگان سرپل ذهاب صحت ندارد

شاه حسینی، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  اظهار کرد: تخریب پادگان سرپل ذهاب بر اثر زلزله  صحت ندارد و هیچ مجروح یا تلفاتی در این پادگان نداریم.

لازم به ذکر است، پس از وقوع زلزله یکشنبه شب برخی اخبار حاکی از تخریب این پادگان و کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان بود.



همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند

پیام مقام معظم رهبری به مناسبت زلزله غرب کشور  در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

ادامه مطلب



دستور ویژه فرمانده کل ارتش برای همکاری با ستاد مدیریت بحران

آماده باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش برای کمک به زلزله زدگان/ دستور ویژه فرمانده کل ارتش برای همکاری با ستاد مدیریت بحران

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران   درباره کمک‌های ارتش به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: به محض وقوع زلزله یگان‌های نیروی زمینی مستقر در مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش صددرصدی درآمدند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: پس از آماده‌باش، پادگان ابوذر که در منطقه سرپل‌ذهاب مستقر است، به عنوان یک منطقه اضطراری تخلیه فوری شد و برای اسکان و مداوای فوری مجروحان حادثه  مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون بیش از 300 نفر از هموطنان در این پادگان حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: همزمان با این فعالیت‌ها، بیمارستان‌های صحرایی ارتش در منطقه فعال شدند و بیمارستان‌های 520 کرمانشاه نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت و در حال حاضر نیز مجروحان و حادثه‌دیدگان زلزله به این بیمارستان منتقل می‌شوند؛ در کنار این بیمارستان نیز دو بیمارستان خرم‌آباد و سنندج ارتش نیز اعلام آمادگی صددرصدی کردند.



اعلام رسمی دستیابی ایران به موشک ضد زره با سرجنگی «ترموباریک

طوفان موشک

در سرجنگی ترموباریک، علاوه بر انفجار اولیه و ترکش هایش، یک شعاع اثر حرارتی برای تأثیرگذاری روی هدف وجود داشته و در ادامه، امواج شدیدی در محیط انفجار موشک ایجاد می‌شود که تاثیر مخربتری روی هدف دارد.

 


ادامه مطلب

طرح سه مرحله ای عربستان

طرح سه مرحله ای عربستان+عکس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحولات منطقه و احتمال جنگ افروزی عربستان در منطقه نوشت:

"طرح سه مرحله‌ای عربستان
عربستان پس از ناکامی‌های گسترده داخلی و خارجی می‌خواهدجبهه جدیدی علیه  لبنان    بگشاید.

اگر چه و در وهله نخست، رویکرد نظامی از سوی این رژیم متجاوز پیش‌بینی نمی‌شود؛ ولی انتظار می‌رود سرمایه‌های کویتی، اماراتی و عربستانی را از بانک‌ها و پروژه‌های لبنانی خارج کند.

پس از این و در گام بعد به اختلافات داخلی دامن خواهد زد تا زمینه آشوب و ناامنی را ایجاد و سپس با تلاش برای تضعیف جبهه مقاومت در لوای حمایت از برخی گروه‌ها در لبنان، شرایط را برای حمله و تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به این خطه فراهم آورد.

بر این اساس و با توجه به ضعف تدبیر حاکمان سعودی، گسترش بیماری آلزایمر در بین آنان و هوشیاری و تجربه ملت لبنان پیش‌بینی می‌شود که این طرح در گام دوم شکست‌خورده و سرنوشت خفت باری مانند آنچه بر سر بارزانی و سایر ایادی آل سعود آمد، برای طرفداران رژیم نیمه‌جان عربستان رقم بخورد.محسن رضایی"

گفتنی است شواهد و شنیده ها از نقشه ی سعودی-صهیونیستی-آمریکایی برای اتش افروزی جدید در منطقه حکایت می کند.



مخالفت مصر با درخواست عربستان سعودی

توییت مجری شبکه الجزیره  +عکس

 فیصل قاسم مجری ضد ایرانی و سابق شبکه الجزیره توییتی در رابطه با موضع  مصر در رابطه با لبنان منتشر کرد و نوشت:

"مصربا ارسال نامه ای به  ریاض     مجددا حضور نظامی در لبنان را رد کرد "گفتنی است با استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان آتش جدیدی در منطقه راه افتاده است و به نظر می رسد رژیم صهیونیستی و عربستان درصدد حمله نظامی به لبنان باشند.

گفتنی است السیسی رئیس جمهور مصر در اظهاراتی گفته بود که موضع مصر در قبال تحولات منطقه ثابت است و ضد هر جنگی در منطقه است. 



بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور

در پی اقدامات اخیر دولت عربستان مبنی بر مبارزه با فساد که منجر به بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مسئولان و وزرای این کشور شد، حواشی بسیاری درباره این عملکرد  آل سعود ایجاد شد. 

بسیاری از تحلیلگران این اقدامات را لاپوشانی و ماله‌کشی بر روی اقدامات و اهداف پشت پرده بن سلمان شاهزاده عربستان دانستند. آنها بر این باورند که بن سلمان اقدامات را در پی قدرت‌طلبی و کنار زدن رقبا انجام می‌دهد. این درحالی است که بن سلمان علاوه بر ادامه بازداشت شاهزادگان همچنان بر حملات خود نسبت به مردم یمن ادامه می‌دهد و دستش به خون کودکان بی‌گناه این کشور آلوده است. 

با توجه به  استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان و حمایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، این طور برمی‌آید بن سلمان قصد دارد با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی آتش جدیدی در منطقه بیافروزد.

تصویر زیر کاریکتوری است که با این مضمون کشیده شده است. اثری که در آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بن سلمان می‌گوید که آیا این شاهزاده عرب تمام خواسته‌های ما را اجابت خواهد کرد؟ 

بن سلمان مترسک آمریکا و اسرائیل در منطقه + کاریکاتور



علت انتصاب امیر پوردستان در مرکز مطالعات ارتش از زبان فرمانده ارتش

سرلشکر موسویامیرسرتیپ احمدرضا پوردستان

فرمانده کل ارتش گفت: هیئت رئیسه ارتش باید به حالت ترکیبی در می‌آمد و از طرف دیگر، ظرفیت مهمی در مرکز مطالعات ارتش داشتیم که باید به فردی با ظرفیت آن سپرده می‌شد.

  امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم معارفه جانشین جدید و معاون هماهنگ‌کننده جدید ارتش گفت: از فرمانده کل قوا به خاطر همه عنایات و حمایت‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: سازماندهی موضوعی است که گذاره‌های مختلفی در آن نقش دارند و جابه‌جایی افراد مبنی بر ضعف آن نیست، هیئت رئیسه ارتش باید به حالت ترکیبی در می‌آمد و از طرف دیگر، ظرفیت مهمی در مرکز مطالعات ارتش داشتیم که باید به فردی با ظرفیت آن سپرده می‌شد، همچنین نیروی دریایی باید به فرد جوان‌تری سپرده می‌شد که بتواند راه خوب امیر سیاری را ادامه دهد.

افشاگری تل‌آویو درباره نقشه ازپیش‌طراحی‌شده عربستان در لبنان

بنابر اعلام منابع امنیتی اسرائیلی، موضوع استعفای سعد حریری و اعلام آن از عربستان نقشه ازپیش طراحی‌شده سعودی بود.

  به نقل از روزنامه رأی الیوم، روزنامه معاریو به نقل از منابع امنیتی بلندپایه اسرائیل نوشت: موضوع استعفای سعد حریری از نخست وزیر لبنان و اعلام آن از عربستان، اقدامی ناگهانی نبود بلکه درچارچوب نقشه ازپیش طراحی‌شده سعودی انجام گرفت.

منابع امنیتی بلندپایه اسرائیل همچنین مدعی شدند از نظر محافل سیاسی و نظامی اسرائیل، بحران کنونی لبنان موضوع داخلی است و اسرائیل هیچ نقشه‌ای برای دخالت و تأثیرگذاری بر آن ندارد.

این منابع در عین حال یادآور شدند که بنابر ارزیابی‌های سرویس اطلاعات اسرائیل، حزب‌الله و ایران به مشی آرام خود ادامه خواهند داد که مبتنی بر خودداری از تشدید اوضاع در لبنان و در مقابل اسرائیل است.

محمد بن سلمان



جانشین و معاون هماهنگ کننده ارتش معارفه شدند

ارتش

مراسم معارفه امیر محمدحسین دادرس به عنوان جانشین و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری به عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور و دستیار ارشد فرمانده کل قوا، امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده کل قوا، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز راهبردی ارتش، امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر محمدحسن حبیبیان فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور دارند.

سردار شیرازی در این مراسم، ضمن قرائت احکام فرمانده معظم کل قوا برای جانشین و معاون هماهنگ کننده جدید ارتش، اظهار داشت: این انتصابات با پیشنهاد فرمانده کل ارتش و با موافقت حضرت آقا به تصویب رسید و امیر موسوی این افراد را سرحوصله و با مطالعه پیشنهاد کردند.

مراسم ادامه دارد...



سید حسن نصرالله: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است

سید حسن نصرالله: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است

 به نقل از شبکه العالم، سخنرانی سید حسن نصرالله -- دبیرکل حزب‌الله لبنان ( عصر روز جمعه 19 آبان ) به مناسبت سالروز اربعین آعاز شد.

دبیرکل حزب‌الله چند روز قبل درباره استعفای سعدحریری،نخست‌وزیر این کشور و تحولات لبنان سخنرانی کرده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم اربعین حسینی و روز شهید گفت: عملیات استشهادی احمد قصیر دوران جدیدی را از مقاومت و عملیات حزب الله ضد رژیم صهیونیستی رقم زد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عراق اظهار داشت: شمار زوار اربعین حسینی در کربلا به 20 میلیون نفر از اقصا نقاط جهان رسید.

وی تصریح کرد:تنها از ایران بیش از دو میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند، این مراسم به صورت مردمی اداره می شود و دولت فقط حفظ امنیت را بر عهده دارد.  مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در طول تاریخ بی‌نظیر است



سخنگوی حشد الشعبی عراق: این سازمان هیچ نیرویی در خارج از مرزهای عراق ندارد

 به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز،احمدالاسدی سخنگوی حشدالشعبی    اعلام کرد: این سازمان هیچ نیرویی خارج از مرزهای عراق ندارد و منطقه البوکمال را ارتش سوریه آزاد کرده است.

الاسدی تاکید کرد: هیچ نیروی - حتی یک نیرو - از بسیج مردمی عراق خارج از مرزهای این کشور حضور ندارد و اعزام نیرو به خارج از عراق به موافقت پارلمان نیاز دارد. وی افزود: منطقه البوکمال سوریه را نیز ارتش سوریه و هم پیمانان آن آزاد کرده اند.

الاسدی در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در شهر کربلای معلا برگزار کرد گفت: هیچ رزمنده عراقی وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از این کشور نمی جنگد. وی افزود: مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از کشور آنهم در صورت ضرورت به موافقت پارلمان عراق بستگی دارد.

وی با اشاره به گزارش برخی رسانه های عربی در زمینه حضور نیروهای بسیج مردمی در منطقه البوکمال در کنار ارتش سوریه گفت: همه این اطلاعات نادرست است و منطقه البوکمال سوریه تنها توسط ارتش ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد شده است.

گفتنی است برخی رسانه ها روز چهارشنبه مدعی شدند ارتش سوریه و یگانهای بسیج مردمی عراق و حزب الله لبنان منطقه البوکمال در استان دیرالزور سوریه را که هم مرز با عراق است بطور کامل آزاد کرده اند.



آمانو: ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی جهان قرار دارد

آمانو: ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی جهان قرار دارد

  یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت بر اساس برجام، ایران تحت سخت‌ترین نظام بازرسی در جهان قرار دارد.

او افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام به شدت کاهش داشته پس ما نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت داریم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در ادامه گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران پس از برجام به شدت کاهش یافته است. ما اکنون نظام راستی‌آزمایی قدرتمندتری برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در اختیار داریم.

آمانو گفت: بازرسان آژانس به‌صورت روزانه میلیون‌ها قطعه اطلاعات، شامل صدها هزار تصویر از دوربین‌هایی که در تاسیسات هسته‌ای ایران نصب شده و ۲ هزار پلمپی که در بخش‌های مختلفی از آنها خورده، جمع‌آوری می‌کنند.



ماجرای حضور امام زمان (عج) در میان سه جوان

ماجرای حضور امام زمان (عج) در میان سه جوان

 حدود صد سال پیش، هشت نفر جوان اهل شوشتر با هم رفیق می‌گردند، و تصمیمی می‌گیرند که مسیر توسل به حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را با هم طی کنند و به قصد توجه به حضرت، هر هفته یک جلسه در خارج از شهر روی یک تپه برگزار می‌کرده‌اند و دعائی می‌خواندند.

 هر هفته یکی از آنها موظف به پذیرایی از جمع بوده است و غذای مختصری مثل نان و پنیر تهیه می‌کردند که هم هزینه‌ای نداشته و هم قصد و هدفشان خالصانه برای توسل به حضرت باشد؛ به تعداد نفرات هفته‌ها می‌گذرد و حال و هوایی عجیب و امام زمانی بر جلساتشان حکم فرما بوده است.





 

ادامه مطلب

افشاگری ایندیپندنت درباره استعفای نخست‌وزیر لبنان

افشاگری ایندیپندنت درباره استعفای نخست‌وزیر لبنان/عربستان خانواده حریری را به گروگان گرفته است

  روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به قلم رابرت فیسک در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شب سوم نوامبر که هواپیمای سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی فرود آمد، گروهی پلیس سعودی در اطراف هواپیمایش بود. آنها سوار هواپیما شدند و تلفن همراه وی و محافظانش را توقیف کردند. بدین طریق، نخست وزیر لبنان وادار به سکوت شد.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است: این لحظه مهم، هماهنگ با سناریویی بود که هفته پیش در عربستان اجرا شد: یعنی بازداشت خانگی 11 شاهزاده، از جمله الولید بن طلال که بسیار ثروتمند است و همچنین چهار وزیر و شمار زیادی از دیگر افراد سابق نزدیک به دولت. در ضمن، بالغ بر هزار و 700 حساب بانکی آنان نیز مسدود شد. اما قصد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان چیست؟ به صراحت باید گفت که وی مشغول از میان برداشتن رقبای خود است و -همانطور که لبنانی ها بیم دارند- تلاش می کند دولت لبنان را نابود کند، گروه حزب الله را از کابینه بیرون براند و موجب از سرگیری جنگ داخلی در لبنان شود. اما این تلاش مؤثر نخواهد بود؛ چرا که لبنانی ها شاید به اندازه سعودی ها ثروتمند نباشند، اما بسیار باهوش تر از آنها هستند. همه گروه‌های سیاسی لبنان، از جمله حزب الله فقط یک چیز می خواهند: اینکه حریری باید (به کشور) بازگردد. در مورد عربستان، کسانی که می گفتند انقلاب عربی روزی به ریاض خواهد رسید - نه با قیام یک اقلیت شیعه، بلکه با جنگ در خاندان وهابی سنی حاکم در این کشور- هم اکنون با بیم و حیرت ناظر تحولات اخیر در عربستان هستند.

عربستان خانواده حریری را گروگان گرفته است



عربستان در تدارک اقدامی خطرناک علیه لبنان است؟

عربستان در تدارک اقدامی خطرناک علیه لبنان است؟ ،عبدالباری عطوان سردبیرروزنامه رای الیوم با اشاره به درخواست عربستان و سپس امارات متحده عربی و بحرین از اتباع خود در لبنان برای ترک این کشور، نوشت: این نشانه ای خطرناکی و حاکی از این است که عربستان در تدارک موضع گیری علیه لبنان است.

اینکه عربستان سعودی و سپس چند کشور دیگر عربی از اتباع خود می‌خواهند خاک لبنان را ترک کنند، از تکاپوی خطرناک سعودی علیه لبنان حکایت دارد.



استعفای سعد الحریری؛ برنامه‌ای برای کشاندن ایران به صحنه درگیری منطقه‌ای

سعد حریری

به نظر می‌رسد که محور ضدا ایرانی می‌خواهد گرداگرد حزب‌الله را احاطه کرده و لبنان را تبدیل به کارزار مرگ آن کند و نهایتا، ایران را درگیر کرده و به اهداف مورد نظر خود برسد.

 استعفای ناگهانی اما فرمایشی و از پیش‌تعیین‌شده «سعد حریری» -نخست‌وزیر لبنان- برنامه‌ای مشخص از سوی عربستان، اسراییل، و آمریکا برای ایجاد تنش داخلی در لبنان و وقوع یک درگیری و مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی است. برنامه‌ای که اگر محقق شود، به زعم طراحان‌اش می‌تواند پای ایران را به یک درگیری منطقه‌ای گسترده پس از پیروزی در قضیه سوریه و ناکام کردن آنها باز کند. در گزارش جاری، به تحلیل رسانه‌های آمریکایی و روزنامه‌های رژیم صهیونیستی در مورد قضیه اخیر پرداخته می‌شود.



تلاش اردوغان برای کاستن از تنش‌ها در روابط ایران و عربستان

اردوغان

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در راستای تلاش برای کاتنش از تنش‌ها در روابط ایران و عربستان سعودی، هفته آینده به روسیه، کویت و قطر سفر خواهد کرد.

المانیتور گزارش داد اردوغان در این سفرها تلاش خواهد کرد راه حلی برای کاستن از تنش‌های دیرپا در روابط عربستان سعودی و ایران پیدا کند. 

مسکو که از مدت‌ها پیش همکاری‌های نزدیکی با تهران دارد، در ماه‌های گذشته تلاش کرده روابطش با عربستان را هم بهبود ببخشد. سیاست خارجی خنثی کویت باعث شده این کشور نقش مهمی در تلاش‌ها برای حل مناقشات میان قطر و عربستان سعودی داشته باشد.



ثروتمندان سعودی، پول‌های خود را از عربستان خارج می‌کنند

پول سعودی

  خبرگزاری بلومبرگ امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعدادی از ثروتمندان عربستان تلاش می‌کنند سرمایه‌های خود را از این کشور و همچنین کشورهای عربی خلیج فارس خارج کنند.

بلومبرگ به نقل از ۶ منبع آگاه اعلام کرد که ثروتمندان عربستان از بیم بلوکه شدن سرمایه‌های خود در حال گفت‌وگو با بانک‌ها به منظور خروج پول‌های خود از این کشور هستند.



کویت از اتباع خود خواست فوراً لبنان را ترک کنند

کویت از اتباع خود خواست فوراً لبنان را ترک کنند

 به نقل از تلویزیون المیادین،وزارت امور خارجه کویت از اتباع این کشور خواست به سرعت کشور لبنان را ترک کنند.

پیش‌تر، عربستان سعودی و بحرین نیز در راستای رویکرد خصمانه خود در قبال لبنان و تلاش برای بی ثبات کردن این کشور، از شهروندان خود خواسته بودند لبنان را ترک کنند.



امت اربعین و یزیدیان داعش+عکس

امت اربعین+عکس

 محسن رضایی با انتشار پستی در اینستاگرام درباره حماسه اربعین و   یزیدیان داعشی نوشت:

"امت اربعینعراق در سه سال اخیر با دو حادثه کاملاً متضاد روبه‌رو بوده است؛ یکی حادثه تروریستی داعش که تا چهل کیلومتری بغداد رسید و دیگری راهپیمایی اربعین حسینی که در همان سرزمین، شکوفایی بی‌ سابقه‌ای را آغاز کرد و با افول و خاموشی داعش، پرفروغ‌تر شد.
شگفت آن‌که برخلاف منشأ این دو حادثه که در آن، لشکر سی‌هزارنفره داعشی به جمعیت صدنفره حسینی حمله کرد، مردان را از دم تیغ گذراند و زنان و کودکان را به اسارت برد؛ امروز قرن‌ها پس از عاشورای سال ٦١ هجری، داعش با همه جنایاتی که همانند پدران خود در کربلامرتکب شده است، درنهایت ذلت، دفن می‌شود. اینجاست که باید گفت: «فاعتبروا یا اولی لابصار»محسن رضایی" 

امت اربعین+عکس



ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند

ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند+عکس

 محسن رضایی با انتشار رشته توییتی از رسیدن ارتش های   سوریه و عراق به مرز مشترک خبر داد و نوشت:

"رسیدن ارتش های سوریه و عراق پس از سه سال در ایام اربعین به مرز مشترک،پیروزی بزرگی است"

وی افزود:"این رویداد یأس حامیان   داعش و پیروزی دو ملت و دولت عراقوسوریه رابه نمایش گذاشت.            



رهبرانقلاب: مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

رهبرانقلاب: مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

  در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.



عربستان خواستار خروج فوری اتباع خود از لبنان شد

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش‌ها حاکی است عربستان  سعودی از شهروندان خود که مقیم  لبنان هستند یا به این کشور سفر کرده‌اند خواست در اولین فرصت این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «ما از شهروندان خود درخواست می‌کنیم به سرعت لبنان را ترک کنند.»

این اقدام عربستان در ادامه اجبار سعد حریری به استعفا و تلاش برای بی ثبات کردن لبنان صورت می‌گیرد.

 این در حالی است که یک مقام بلند پایه لبنان پیش از این اعلام کرد: «سعد حریری» در عربستان در بازداشت به سر می‌برد.



اکبر افتخاری، پیشکسوت فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت

پیشکسوت فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت

  اکبر افتخاری، پیشکسوت فوتبال ایران امروز در بیمارستان ابن سینای تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

او زننده یکی از دو گل ایران به تیم رژیم صهیونیستی در فینال جام ملت‌های ۱۹۶۸ بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/



امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش شد


امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان

امیر احمدرضا پوردستان به عنوان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

پوردستان پیش از این مسئولیت هایی نظیر فرماندهی نیروی زمینی و جانشینی فرمانده کل ارتش را داشت.