حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

هشدار وزیر دفاع ایران در مورد حماقت سعودی‌ها

 ، سردار حسین دهقان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان با هشدار به ریاض تصریح کرد: تکبر موجب شده است تا سخنانی را به زبان بیاورند که خود آن را درک نمی کنند، همه کاری که آنان می توانند انجام دهند تحریک نتانیاهو علیه ایران است، حتی تحریک آنان علیه مردم بحرین نیز نتوانسته است این مردم را از پیگیری حقوق مشروعشان بازدارد، نه زندانبانان، نه جلادان و نه محاصره آیت الله عیسی قاسم از برجسته ترین چهره های این کشور، نتوانسته است در اراده این مردم خلل وارد کند.

وزیر دفاع کشورمان اعلام کرد، اگر عربستان حماقتی علیه ایران مرتکب شود، جز مکه و مدینه، دیگر مناطق این کشور را امن نخواهیم گذاشت.



آیا می دانید چند درصد از عراق در اشغال داعش است؟

 سخنگوی ستاد مشترک عملیات ارتش عراق اعلام کرد، داعش بیشتر مناطق تحت تسلط خود را از دست داده و اکنون فقط چند درصد از خاک عراق در اشغال آن است. 
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه روزنامه الیوم السابع، سرتیپ یحیی رسول، اعلام کرد گروه [تکفیری- صهیونیستی] داعش سال 2014  به طور تقریبی بر 40 درصد خاک عراق تسلط داشت، اما اکنون فقط بر 6 درصد از مساحت عراق تسلط دارد.

جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد

جمعی از معلمان و دانشجویان دانشگاه‌ فرهنگیان، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند

 ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، آموزش و پرورش را زیر ساخت اصلی علم و تحقیق در کشور دانستند و با تأکید بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش،  گفتند: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی «با ایمان، با وفا، مسئولیت پذیر، دارای اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حیا، اهل تفکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین انتخابات را موضوعی حیاتی و برآمده از اندیشه مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانستند و تأکید کردند: حضور همه مردم، با سلایق مختلف سیاسی، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونیت کشور است و با چنین حضوری، دشمن هرگز نخواهد توانست هیچ غلطی در مقابل ملت ایران انجام دهد.


تانک ایرانی را بشناسید/ از "تیام" قدرتمند تا "مبارز" چالاک

سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در طول سالهای گذشته از تانک های مختلفی همچون تانک «تیام»، تانک «سبلان»، تانک «صمصام»، تانک «ذوالفقار» و تانک «مبارز» رونمایی کردند که هر کدام متناسب با الگوبرداری از نوع خاصی از تانک‌های غربی و شرقی با قابلیت‌هایی فراتر از طرح اولیه ساخته و وارد چرخه دفاعی کشور شده اند. 

4 تانک ایرانی را بشناسید/ از


سربازان و کارکنان وزارت دفاع با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید پیمان کردند

سربازان و کارکنان وزارت دفاع با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید پیمان کردند

  جمعی از کارکنان و سربازان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب با آرمان‌های امام تجدید میثاق کردند. 
 
در این مراسم سردار تمیزی معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و جمعی از فرماندهان فرماندهان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی حضور دارند. 
 
لازم به ذکر است نهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی وزارت دفاع برگزار خواهد شد و این مراسم پیش آغازی برای جشنواره حضرت علی اکبر است. 


: قدرت آمریکا در جهان رو به افول است

  به نقل از پرس تی‌وی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جایگاه «رهبریت» آمریکا در جهان را رو به افول دانسته و آن را «فرصتی» برای تبدیل اتحادیۀ اروپا به «شریکی قابل‌اعتماد» در عرصۀ بین‌المللی عنوان کرده است.

 
وی به امکان سیاست خارجی غیرمنتظرۀ  آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرد و افزود: «اتحادیۀ اروپا می‌تواند به شریک اصلی روسیه،‌ هند و چین تبدیل شود.»


فرانسه قرارداد خود با ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا لغو کرد

فرانسه قرارداد خود با ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا لغو کرد

  به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت "بوویگ" فرانسه (BOUYGUES) اعلام کرد این شرکت قرارداد سال گذشته خود با ایران برای توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را لغو کرده است.
 
این شرکت فرانسوی دلیل لغو این قرارداد را امتناع بانک‌های بزرگ اروپایی از مشارکت در این پروژه به دلیل هراس از تحریم‌های باقیمانده آمریکا اعلام کرد.
 
طبق تفاهم‌نامه‌ای که ژانویه 2016 پس از اجرا شدن توافق هسته‌ای میان ایران و شرکت بوویگ به امضا رسید، این شرکت متعهد به ساخت و راه‌اندازی یک پایانه جدید در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شد. 


عربستان ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات از آمریکا خریداری می‌کند

  به نقل از خبرگزاری رویترز، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده به عربستان سعودی، دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادهای ده‌ها میلیارد دلاری خرید تسلیحات هستند.

به نوشته رویترز به نقل از منابع آگاه، سامانه دفاع موشکی تاد؛ سامانه نرم افزاری C2BMC (که برای کنترل و فرماندهی و ارتباطات در جنگ به کار می رود) و همچنین یک بسته تجهیزات ماهواره ای، بخشی از تجهیزاتی است که به عربستان فروخته خواهد شد.

خودروی زرهی برادلی و تانک ام109 نیز بخشی دیگر از بسته مورد مذاکره را تشکیل می دهند.


ویژگی‌های موشک بالستیک عماد:

   رضا سراج

رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت:

موشک بالستیک عماد، نخستین موشک ایران با قابلیت کنترل و هدایت شوندگی است که موجب حیرت کارشناسان غربی و ‌وحشت رژیم صهیونیستی شد. «اوزی روبین» کارشناس صهیونیست در حوزه موشک‌های بالستیک گفت : « موشک عماد یک‌ جهش [در صنعت موشکی ایران] محسوب می‌شود.»

 

ادامه مطلب

توان موشکی هیچ ارتباطی با برجام ندارد/

سردار جزائری

سردار جزایری ضمن بی‌ارتباط دانستن توان موشکی با موضوع برجام، اظهار داشت: ارتقاء توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.

سردار جزایری تصریح کرد: ما مجدداً  به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح و نادرست به مردم اجتناب ورزند.



کسی که می‌گوید مشکلات کشور ۱۰۰ ساله هم حل نمی‌شود

کسی که می‌گوید مشکلات کشور ۱۰۰ ساله هم حل نمی‌شود بداند که مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر نوح

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سوال ما از دولت مردان این است که چرا امروز باید بیکاری آن چنان گریبانگیر خانواده‌ها شود که فرزندان شرمنده پدران و پدران شرمنده فرزندان باشند؟

  کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر روز(سه‌شنبه 12 اردیبهشت) در دیدار کارگران، معلمان و اقشار مختلف مردم با تبریک روز معلم و روزکارگر به این دوقشر جامعه، اظهار داشت: 29 اردیبهشت مردم تصمیم می‌گیرند و سکان اداره کشور را مشخص می‌کنند.

"نتیجه انتخابات" ثانویه است، بحث اولیه "حضور" است

امیر موسوی

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح مستقیم از سوی ولی فقیه انتخاب می‌شوند و با چنین وضعیتی این سازمان و این نیرو باید الگوی جامعه قرار گیردنیروهای مسلح باید در پاکیزگی فردی و جمعی الگوی جامعه باشد.              "نتیجه انتخابات" ثانویه است، بحث اولیه "حضور" است



کاندیداها از دخالت غیرتخصصی در عرصه نظامی خودداری کنند

سردار جزایری معاون ستاد کل

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم و مراقبت شود نامزدها از دخالت غیرتخصصی در عرصه نظامی خودداری کنند.

  سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگویی پیرامون وضعیت جنگ و یا صلح میان ایران و آمریکا اظهار داشت: ما طی دهه جاری به لحاظ توان نظامی و دفاعی همواره در مرحله بازدارندگی فعال بوده‌ایم و به برکت حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه و توانمندی و آمادگی روزافزون نیروهای مسلح سال‌هاست که کشورمان از دوره اقدام نظامی آمریکا عبور کرده است. 

سامانه «شبیه‌ساز میدان مین» رونمایی شد

سردار دهقان وزیر دفاع

سامانه «شبیه‌ساز میدان مین» با حضور وزیر دفاع و در حاشیه همایش روز جهانی «آگاهی از خطر مین» رونمایی شد.



هشدار وزیر دفاع درباره تجاوز کشورهای همسایه به سوریه

سردار دهقان

وزیر دفاع گفت: هرگونه اقدام تجاوز کارانه به کشور سوریه موجب تشدید بحران و توسعه دامنه جنگ و خونریزی وتداوم خشونت در منطقه خواهد شد.

وزیر دفاع اظهارات جهانگیری درباره "بودجه تقویت بنیه دفاعی" را رد کرد

سردار دهقان و جهانگیری

وزیر دفاع اعلام کرده که بودجه تقویت بنیه دفاعی "تا ۲.۵برابر دولت قبل" در این دولت افزایش یافته است. پیش از این جهانگیری در برنامه تبلیغاتی خود این بودجه را ۴برابر اعلام کرده بود.

  سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز گذشته طی سخنانی در آیین گرامیداشت روز جانباز در مصلای قدس قم، با بیان میزان دقیق بودجه تقویت بنیه دفاعی، اظهارات اسحاق جهانگیری را تلویحاً تکذیب کرده است.



منتفی شدن تهدیدات دشمن بعد از برجام دروغ است

مصلحی در شیراز

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه برخی‌ها ادعای این را داشتند که جلوی تهدیدات دشمن را گرفته و از وقوع جنگ جلوگیری کرده‌اند گفت: ما هر موقع که از رسانه‌های مختلف اخبار را دنبال می‌کردیم همیشه گزینه نظامی دشمن روی میز بود و کشور را تهدید می‌کردند.  پس چگونه جلوی تهدیدات دشمن را گرفتید.منتفی شدن تهدیدات دشمن بعد از برجام دروغ است. در صورتی که حضور پررنگ مردم در صحنه‌ها موجب حفظ نظام و انقلاب شده است.

80درصد کل پول کشور در اختیار ۲ درصد مردم

وال استریت

نماینده ادوار مجلس با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده طی سالهای اخیر، از بروز یک بحران قریب‌الوقوع خبر داد.

ادامه مطلب



امیر قطر نام "اردوغان" را برروی اسب خود گذاشت!

  به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روسیا الیوم گزارش کرد، طبق اخبار منتشر شده، تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر و مالک مرکز جهانی اسب سواری "الشقب" که مرکزی شناخته شده در زمینه سرمایه گذاری‌ها برای خرید اسب و اسب سواری است، اسبی را به قیمت ۷۵۰ هزار پوند استرلینی معادل چهار میلیون لیره ترکیه در سال ۲۰۱۵ خرید، اما مساله قابل توجه این است که وی بر این اسب نام اردوغان را گذاشته است.

 
قرار است که این اسب برای نخستین بار و پس از آنکه به سه سالگی رسیده است، وارد میدان مسابقه بشود. این اسب با توجه بسیار و توسط گروهی از متخصصان در انگلیس آماده شده است.
 
امیر قطر نام

ایران درصدد تسلط بر کشورهای مسلمان است

محمد بن سلمان

جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی مدعی شده است ایران درصدد تسلط بر کشورهای مسلمان است.

وزیر دفاع سعودی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، گفت: «منطق مقام‌های ایرانی در این سیاست، ایجاد زمینه‌ای مساعد برای ظهور مهدی منتظر است.»

پسر شاه سعودی همچنین اظهار داشت، از آنجا که هدف اصلی ایران، آسیب رساندن به عربستان است، امکان همگرایی تهران وجود ندارد.

جانشین ولیعهد سعودی تصریح کرد ریاض منتظر جنگ در درون عربستان نخواهد ماند و برای کشاندن نبرد به درون ایران تلاش می کند.

یاوه گویی فرمانده آمریکایی:

رئیس ستاد فرماندهی عملیات ویژه آمریکا، اعلام کرد واشنگتن به رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه برای به گفته او مقابله با ایران کمک خواهد کرد.



ادعاهای تند تشکیلات خودگردان علیه ایران

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، از ایران خواست به آنچه مداخله تهران در امور داخلی فلسطین نامید، پایان دهد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، «نبیل ابوردینه»  گفت: ایرانی که در تغذیه جنگ‌های داخلی در جهان عرب دست داشته، حق ندارد به زبانی صحبت کند که جز در راستای منافع اسرائیل و دشمنان امت نیست. وی در ادامه ایران را به پایان آنچه مداخله در امور داخلی فلسطین نامیده، فراخواند و گفت ایران که خود در تقویت دوگانگی در فلسطین شریک است درباره فلسطین و ملت آن حرف نزند.

وی افزود: برای کشوری که خود توافق «کوتاه ‌آمدن هسته‌ای» [برجام] را امضا کرده، حق ندارد در امور داخلی فلسطین مداخله یا به رئیس جنبش فتح توهین کند؛ جنبشی که ده‌ها سال است به همراه امت عربی سابقه مبارزه دارد. روزنامه «القدس العربی» نوشت این اظهارات در پاسخ به صحبت‌های «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر خارجه ایران بوده که در آن از عملکرد تشکیلات خودگردان انتقاد کرده است.

آمریکا نگران پیروزی نیروهای انقلابی و مذهبی در انتخابات ایران است

یک روزنامه‌ آلمانی می‌گوید احتمال برآمدن نیروهای مذهبی و انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، آمریکا را به وحشت انداخته است.

دی‌ولت نوشت: پس از چند سال ممکن است نیروهای مذهبی دوباره به دولت بازگردند. این موضوع، آمریکا را به وحشت انداخته است. ابراهیم رئیسی نامزد ریاست‌جمهوری ایران در یک برنامه تلویزیونی خواستار مقابله جدی با آمریکا شده و گفت از مقابله با آمریکا ترسی ندارد. ما باید آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی کنیم.


از نظر این طیف، دولت فعلی در توافق هسته‌ای منفعلانه عمل کرده است. این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را کنترل و مهار کرده است.



مراسم تجلیل از جانبازان نداجا برگزار شد

مراسم تجلیل از جانبازان نداجا برگزار شد

  مراسم تجلیل از جانبازان نیروی دریایی ارتش پیش از ظهر روز دوشنبه 11 اردیبهشت باحضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از تعدادی از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس نداجا تقدیر به عمل آمد.


چه رازی پشت اختلاف سنی بالای زوج مشهور نهفته است؟ +تصاویر

اختلاف سنی بسیار زیاد این زوج سرشناس به سوژه جنجالی رسانه‌ها تبدیل شده است.



بیشترین دلیل مرگ تهرانی ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت برای تکمیل شبکه بهداشتی ۱۰ علت اول مرگ تهرانیان را اعلام کرد.

شریعتی به ۱۰ علت اول مرگ مردم شهر تهران، ری و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده سکته قلبی، دیابت، سکته مغزی، سایر بیماری‌های قلبی، پرتاب و برخورد اجسام و صاعقه، پنومونی، کهولت بدون زوال عقل، سرطان ریه، سرطان معده و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی به ترتیب ۱۰ علت اول مرگ مردم در شهر تهران، ری و اسلام شهر است.

 



تقویم روز

تقویم روز

سه شنبه

۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ هجری خورشیدی

۵ شعبان سال ۱۴۳۸ هجری قمری

۲ می سال ۲۰۱۷ میلادی

ذکر روز: ۱۰۰ مرتبه « یا ارحم الراحمین »

مناسبت ها:

ولادت حضرت امام سجاد(ع)(38 ق)

درگذشت "محمد بن زکریای رازی" دانشمند نامدار جهان اسلام(313 ق)

تصویب معاهده ی ترکمانچای بین ایران و روس(1243 ق)

تشکیل دولت دکتر "محمد مصدق" (1330ش)

شهادت عالم مجاهد، آگاه و اندیشمند بزرگ اسلام استاد "مرتضی مطهری" (1358)

روز معلم

درگذشت محمد رضا لطفی ، موسیقی‌دان نامدار ایرانی (1393ش)

آغاز دوران حکومت تزاری خاندان رومانوف بر سرزمین پهناور روسیه (1613م)

در گذشت "لئوناردو داوینچی" نقاش، مجسمه ساز و معمار معروف ایتالیایی (1519م)

تولد "کاترین کبیر" ملکه مشهور روسیه (1729م)

تسلیم دو میلیون سرباز آلمانی در ایتالیا به ارتش امریکا در پایان جنگ جهانی دوم (1945م)

آغاز جنگ عراق و انگلستان بر سر ادامه سلطه انگلیس بر عراق و چاه‏های نفت آن (1941م)

آغاز جنگ دریایی انگلیس و آرژانتین بر سر جزایر فالْکْ لَند (1982م)

کمک نداجا به مردم محروم بندرعباس

مردم یاری

فرمانده منطقه یکم نداجا گفت: با هدف ارتقای سطح سلامت مردم در مناطق محروم و کم برخوردار، طرح مردم یاری برای کمک به قشر آسیب پذیر در روستای محروم نانگ و باغوی شهر بندرعباس اجرا شد.

ادامه مطلب



جهانگیری چشم سعودی‌ها را گرفت

جهانگیری

 رسانه‌های وابسته به دربار آل‌سعود، مانند العربیه و الشرق‌الاوسط ضمن استقبال از سخنان جهانگیری درباره حمله به سفارت عربستان، این بخش از سخنان وی را برجسته کرده و نشانه حقانیت جنایتکاران سعودی دانستند.

 

ادامه مطلب

در آستانه‌ی روز کار و کارگر

افسران - در آستانه‌ی روز کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور، صبح امروز با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار

انتخابات، امنیت ملی را تأمین میکند
حضور مردم سایه جنگ را از کشور رفع کرده، نه مسئولین

رهبرانقلاب، امروز: عمده حرف بنده با مردم است. مردم عزیز ما باید بدانند که حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف تعیین‌کننده است، تعیین‌کننده‌ی امنیت ملی است؛ اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت خواهد بود.

دنیای عجیب و غریب

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل:

عربستان باید نگرانی‌ها درباره فجایح انسانی در جریان حملاتش به یمن را در نظر بگیرد

جنایات سعودی علیه یمن

وزیر دفاع آمریکا:

 ایران در بی ثباتی خاورمیانه نقش دارد/ به‌دنبال افزایش حمایت از عربستان هستیم



نقش اردن در دستور کار آمریکایی–اسرائیلی برای تقسیم سوریه چیست؟

پادشاه اردن وترامب

جنگ رسانه ای سوریه وا ردن در حالی شعله ور شد که سوریه امان را به تکاپوی ورود نیروهای اردنی به جنوب سوریه متهم کرد؛ اتهامی که امان آن را به طور کلی تکذیب کرده است.

شورای نیمه تعطیل فضایی تعطیل شد

فیلم/ تعطیلی صنعت فضایی و نانو

طبق زمان بندی برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور، در سال ۹۶ باید پروژه اعزام انسان به فضا و پروژه بلوک انتقال مداری GEO و پرتاب ماهواره مخابراتی تکمیل می شد.

ادامه مطلب



برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن انجام شده است

سرلشکر باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخاباتی امن توسط نیروی انتظامی انجام شده است.



تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده

جت کوثر

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده خبر داد.

 ، امیر «عبدالکریم بنی طرفی» مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می‌شود.



رای مثبت کمیسیون حقوقی مجلس به حذف مجازات اعدام برای برخی از قاچاقچیان مواد مخدر

مواد مخدر

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی جزویات حذف مجازات اعدام برای برخی از قاچاقچیان مواد مخدر را تشریح کرد.

ادامه مطلب

شش منهای یک یعنی چه؟

فتح الهی محدصادق

مسئله اصلی اکثریت قریب به اتفاق مردم در این شرایط نه چندان مطلوب مدیریتی کشور در مواجهه تعارف گونه با فساد و بیکاری نهفته است.

تشکیل قرارگاه سازندگی در ارتش

پوردستان

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در حال حاضر به جد پیگیر موضوع مسکن مهر برای کارکنان ارتش هستیم و ما همچنین قرارگاه سازندگی را در ارتش راه‌اندازی کردیم.

 



ادامه مطلب

تأیید ۵ سال حبس نازنین زاغری در دادگاه تجدیدنظر

نازنین زاغری

دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت نازنین زاغری یکی از محکومان امنیتی که در دادگاه انقلاب اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شده را تأیید کرد.

ادامه مطلب



نقش و اهمیت حماسه دفاع مقدس

امیر فلاح

رئیس مرکز اسناد و مطالعات راهبردی نزاجا گفت: برابرمنویات مقام معظم رهبری جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس و ارائه آن به نسل‌های بعدی از سال ۸۱ در دستور کار نزاجا قرار دارد.



آتش گرفتن انبار سلاح عربستان در پی حمله موشکی ارتش یمن

ارتش یمن

 

  به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن از آتش گرفتن یک انبار سلاح عربستان در پایگاه نظامی الفواز در نجران در پی حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.



ایران به برجام عمل کرده اکنون وظیفه آمریکاست به تعهداتش عمل نماید

نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور ظریف

وزیر امور خارجه ایران طی پیامی نوشت که آمریکا اعتراف کرده که ایران به برجام عمل کرده و اکنون وظیفه آمریکاست که به تعهداتش عمل کند.

تشریح جزئیات شهادت ۸ مرزبان ایرانی در حمله تروریست‌ها

نشست خبری سردار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی

سخنگوی نیروی انتظامی جزئیات شهادت ۸ مرزبان ایرانی در منطقه مرزی میرجاوه را تشریح کرد و گفت: مرزبانان کشورمان با سلاح‌های دوربردی که از داخل خاک پاکستان شلیک شده بود، به شهادت رسیدند.



آمریکا از کنترل قدرت منطقه‌ای ایران عاجز است

گزارش بازدارندگی پسابرجام

«مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل» ضمن اعتراف به ناتوانی آمریکا در مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران، چارچوبی را برای تدوین سیاست ضدایرانی دولت ترامپ در پسابرجام پیشنهاد می‌دهد.



ژنرال آمریکایی: برنامه موشکی قدرتمند ایران ما را نگران می‌کند

ووتل

ژنرال جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی با تکرار ادعاها علیه ایران گفت که تهران می‌خواهد قدرت مسلط در منطقه باشد. 

وی که در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا صحبت می‌کرد از افزایش تنش‌ها با ایران به عنوان چالشی یاد کرد که نیازمند توجه و تلاش آمریکا است.