حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

این تصاویر زیرآبی را بی شک ندیده اید +عکس

 

تصاویری که همه ما در فیلم های علمی و تخیلی از دنیای زیرآب می بینیم برگرفته از همین موجودات عجیب دریایی هستند که به دلیل شرایط زندگی شان در اعماق اقیانوس ها کمتر دیده شده اند.

این تصاویر زیرآبی را بی شک ندیده اید!

ادامه مطلب ...

100 هزار موشک و راکت برای شلیک به سرزمین اشغالی در اختیار حزب‌الله است

100 هزار موشک و راکت برای شلیک به سرزمین اشغالی در اختیار حزب‌الله است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به برکت انقلاب و ترویج روحیه جهاد، فلسطینی‌ها که زمانی به دشمن سنگ پرتاب می‌کردند امروز موشک می‌زنند، بیش از 100 هزار موشک و راکت برای شلیک به هر نقطه از سرزمین اشغالی در اختیار حزب‌الله است.

رونمایی از اهداف شبکه «نزار ذکا» شاه‌مهره لبنانی- آمریکایی

 براساس گزارش‌های منتشر شده، «نزار ذکا» شاه‌مهره لبنانی- آمریکایی دستگیر‌شده در ایران، ماموریتی ویژه در حوزه فناوری اطلاعات ایران داشته و به همین جهت نیز با وزارت ارتباطات مرتبط بوده است. اما سوال اینجاست که این ماموریت چه بوده است؟ ادامه مطلب ...

تسلط نیروهای ارتشی یمن بر پایگاه های نظامی شهر ربوعه عربستان

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، بخش رسانه ای وزارت دفاع یمن تصاویر ویدئویی از عملیات مهم ارتش و کمیته های مردمی این کشور علیه مواضع نظامی عربستان سعودی در داخل شهر "ربوعه" در استان عسیر منتشر کرد. این تصاویر نشان دهنده ورود نیروهای یمنی به داخل شهر ربوعه و تسلط آنان بر مواضع نظامیان سعودی است. نظامیان سعودی پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش یمن عقب نشینی کردند.

نیروهای یمنی شمار زیادی از تجهیزات و خودروهای زرهی عربستان را در این شهر منهدم کردند.

هزینه 18 میلیون دلاری پادشاه سعودی در آنتالیا

هزینه 18 میلیون دلاری پادشاه سعودی در آنتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پاشگاه اینترنتی تلگراف، حضور پادشاه سعودی در اجلاس سران گروه 20 در آنتالیای ترکیه و قرق کردن هتل ماردان پلیس، دستکم هجده میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت.
سعودی ها برای اقامت پادشاه سلمان به همراه یک هیات هزار نفره در آنتالیا، هتل ماردان پلیس را به مدت 18 روز قرق کرده است.
کارکنان این هتل در ترکیه برای خدمت رسانی به شاه سعودی در مدت اقامتش در این هتل، آموزش های ویژه دیده اند.
تلگراف افزود: اقدام پادشاه سعودی در تابستان گذشته در قرق کردن هتل و ساحل دریا در فرانسه برای حضور هیات هفتصد نفری وی در این هتل، موجب نارضایتی شدید شهروندان فرانسوی شده بود.

ایران درپی فروپاشی اتحاد واشینگتن و ریاض


 وب‌سایت "میدل‌ایست‌آنلاین" در گزارشی ادعا کرد ایران آماده رها کردن متحدان خود به شرط فروپاشی اتحاد آمریکا و عربستان سعودی است.

 

ادعای وب‌سایت میدل‌ایست‌آنلاین: ایران به دنبال از هم پاشیدن اتحاد واشینگتن و ریاض است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "ترید عربیا"، گزارشی در وب‌سایت "میدل‌ایست‌آنلاین" منتشر شد که ادعا می‌کند تهران آمادگی خود برای رها کردن "بشار اسد" -رئیس‌جمهور سوریه- را به شرط از هم پاشیدن اتحاد واشینگتن و عربستان سعودی اعلام کرد. نویسنده این گزارش ادعا کرده ایران خواستار انجام مذاکرات انحصاری با آمریکا به منظور مشخص نمودن سرنوشت سوریه است.
یک منبع آگاه به امور کشورهای حوزه خلیج فارس در گزارشی از واشینگتن اینگونه ادعا کرده است: "تهران آمادگی خود برای دور نگه داشتن روسیه از سوریه به شرط به حاشیه رانده شدن عربستان سعودی در این کشور اعلام کرد." همین منبع در ادعای بی اساس خود از اقدامات ایران به منظور از بین بردن اتحاد آمریکا و عربستان در بحران سوریه خبر داد.
در گزارش مذکور ادعا شده است، مقامات آمریکایی تمایل ایران را برای رها کردن روسیه در ازای برقراری مذاکره انحصاری تهران و واشینگتن در بحران سوریه تأیید کردند. در ادامه ادعاهای نویسنده، هدف ایران بیرون نگه داشتن ریاض، آنکارا و مسکو از مذاکرات سوریه است. در صورت برقراری این مذاکره انحصاری، آمریکا از طرف معارضان سوری (بدون در نظر گرفتن عربستان) با ایران وارد مذاکره خواهد شد. برخی بر این عقیده اند که هدف نهایی تهران از بین بردن اتحاد قدیمی واشینگتن و ریاض است.
البته مقامات آمریکایی چگونگی طرح این آمادگی از طرف ایران را اعلام نکردند و در نتیجه ادعای آنها در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند. این در حالی است که برخی ادعا می‌کنند وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مذاکرات وین، تمایل کشورش به مذاکره انحصاری با واشینگتن را با "جان کری" در میان گذاشته است.  

جنجال حمایت شاهزاده سعودی از اسرائیل

انتشار اظهارات منسوب به شاهزاده میلیاردر سعودی مبنی بر حمایت تمام قد وی از رژیم صهیونیستی در مقابل انتفاضه ملت فلسطین، با توفانی از انتقادها در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. 

   سایت " AWD news" بخش‌هایی از گفتگوی "ولید بن طلال" را با روزنامه کویتی "قبس" در تاریخ 27/10 منتشر کرد که در آن گفته بود: "عربستان باید برای مقابله با تهدید ایران، با اسرائیل توافق حمایت متقابل امضا کند."

وگرم نیز می‌توانند از خدمات MRI بهره مند شوند که متعاقباً این خدمات برای بیماران نادر، مبتلایان سرطان و افراد بی‌بضاعت رایگان خواهد بود.داودیان همچنین به ارائه خدمات سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، سنجش تراکم استخوان، سونوگرافی کالرداپلر، الکترودیاگنوزیس، پری اپیکال دیجیتال، آزمایشگاه تشخیص طبی، رادیولوژی دی

 

بن طلال خاطرنشان کرد: "بحران کنونی در خارومیانه برای عربستان مسأله مرگ و زندگی است و من می‌دانم که ایرانی‌ها قصد دارند با برگه فلسطین، نظام عربستان را خلع کنند، در نتیجه عربستان و اسرائیل باید از طریق تقویت روابط و تشکیل جبهه یکپارچه آنان را رسوا کنند، تا مانع ایران شوند."

به هر حال نمی‌توان مشاهدات گرفتاری بیماران که به تنها مرکز تصویربرداری پایتخت در ساعات بعد از 24 شب مراجعه می‌کنند را نادیده گرفت و این به معنای آن است در تهران و این ابرکلان شهر ایران فقط یک مرکز تصویربرداری؛ خدمات سونوگرافی و MRI ارائه می‌دهد و وقتی هم خدمتی به این مهمی تنها در یک مرکز صورت پذیرد

 

این شاهزاده میلیاردر سعودی افزود: "من در کنار ملت یهود و اهداف دموکراتیک آن در مقابله با آغاز انتفاضه فلسطین ایستاده‌ام، و همه تلاش خود را برای شکست هر ابتکار شوم عربی در خصوص محکوم کردن تل آویو به کار می‌گیرم؛ زیرا به نظر من توافق عربی – اسرائیلی و دوستی آینده بین آن‌ها برای مقابله با ایران بسیار ضروری است."

ماره حسابی هم نداریم که کسی به آن حساب پول بریزد بلکه بنده از هزینه شخصی و در قالب امورات خیر این مراکز تشخیصی و درمانی را دایر کردم، ادامه داد: بیشترین هدف ما در قالب شعار 724 یعنی "هفت روز هفته 24 ساعت شبانه روز" به بیماران برای کاهش سرگردانی بیماران و خانواده‌هایشان برای دریافت خدمات سونوگرافی و

 

پیش از این نیز خبرهای بسیاری از سوی رسانه‌های مختلف در خصوص روابط پنهان و طولانی مدت عربستان با رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

با وجود اقدام رسانه ها در انتشار تکذیبیه این خبر از سوی دفتر ولید بن طلال، سابقه روابط مخفیانه عربستان با رژیم صهیونیستی باعث شد فعالان در شبکه های اجتماعی، به شدت از اظهارات این شاهزاده میلیاردر سعودی انتقاد کنند.

یکی از کاربران به نام "مایار پالاسیریا" نوشت: کسی که شب‌های خود را در کلوپهای تل آویو سپری می کند، حق ندارد نام فلسطین را به زبان بیاورد، زیرا به این نام توهین می‌شود ... ما به تو (ولید بن طلال) اجازه چنین کاری نمی‌دهیم ..

فارس الیل هم تأکید کرد: من به عنوان یک فلسطینی امیدوارم که سران و مردم کویت و امارات به خاطر آتش موشک‌ها آواره و گریزان شوند، تا آنان هم مقداری از دردها و رنج‌های ملت‌های فلسطین و سوریه را بچشند.

"باسم عیسی" خاطرنشان کرد: خیانت از مدت‌ها قبل در خون دولت‌های عربی وجود داشته است؛ ولی موضوع جدید این است که این روزها به صورت علنی در رسانه های مصری از "ترورسیم فلسطینی" سخن گفته می‌شود و یک نویسنده کویتی از "حق اسرائیل" حرف می‌زند که بر "باطل فلسطین" پیروز خواهد شد و ولید هم می‌گوید که "در کنار اسرائیل می‌ایستد".

"انتصار طاهر" در صفحه خود تأکید کرد: این حرف‌ها از یک فرد پست بعید نیست، حتی اگر او برعکس این مسائل را مطرح می‌کرد مردم فلسطین حمایت کسی را که در رگ‌هایش کثافت در جریان است نمی‌پذیرند.

"معتز ظاهر" خاطرنشان کرد: این که موضوع جدیدی نیست .. همه دولت‌های عربی به صورت مخفیانه از اشغالگران حمایت می‌کنند

ایران دولتی قدرتمند در خاورمیانه است

محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیلگر مشهور مصری جمهوری اسلامی ایران را دولتی قدرتمند در منطقه دانست.

  


حسنین هیکل با کیفیت

محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیلگر مشهور مصری جمهوری اسلامی ایران را دولتی قدرتمند در منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیلگر مشهور مصری در گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مصر به تشریح اوضاع داخلی مصر و تحولات منطقه و بحرانهایی که این کشور با آن مواجه است، پرداخت.

وی در بخشی با اشاره به استقبال ضعیف در مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر گفت که بی‌میلی جوانان نسبت به انتخابات یک بحران است.

این نویسنده و تحلیلگر مصری که با شبکه ماهواره‌ای "سی‌بی‌اس" مصر گفتگو می‌کرد، افزود: حتی یک کمیته تحقیق نیز در مصر وجود ندارد.

هیکل با بیان اینکه رسانه‌های مصر در تنگنا هستند، اظهار کرد: رسانه‌های مصری نیازمند یک نگاه و ارزیابی فراگیر هستند و رسانه‌ها باید از سرمایه به‌دور باشند.

این نویسنده مشهور مصری گفت: ما در مصر در چندین تنگنا قرار داریم که اولین آن رئیس‌جمهور بدون حزب است.

وی ادامه داد: اهداف درگیری در طول تاریخ همان رسیدن به امنیت، برتری و آرامش بوده و این اهداف تغییری نکرده، اما امکانات رسیدن به آن تغییر کرده است.

حسنین هیکل در بخش دیگری از این گفتگو افزود: ملت مصر به‌طور طبیعی انقلابی نیستند، اما اگر از حاکم خوششان نیاید از وی روی‌گردان خواهند شد و به وی پشت خواهند کرد.

مصر در طول دوره گذشته سوریه را رها کرد

این نویسنده مشهور مصری گفت: ما در طول دوره گذشته سوریه را رها کردیم بدون اینکه دخالتی داشته باشیم و بپرسیم که دقیقاً چه‌چیزی در این کشور در حال رخ دادن است.

ایران و ترکیه دو دولت قدرتمند در منطقه

هیکل در بخش دیگری از این گفتگو ابراز کرد: آنچه می‌تواند ایران را دفع کند جنگ یا صدام نیست، بلکه این مصر است. ایران و ترکیه دو دولت قدرتمند در خاورمیانه هستند. در دوره شاهنشاهی بین ایران و مصر قوم و خویشی برقرار بود اما امروز هیچ چیز وجود ندارد. من تا به امروز موضعمان نسبت به ایران را نفهمیدم. به من می‌گویند که هیکل گرایش ایرانی دارد. اما گرایش من مصری است. اما من می‌خواهم ببینم چه‌چیزی مصری بودن این گرایش را تقویت می‌کند، زیرا گرایش من فقط کشور من است اما کشورم تنهاست و نمی‌تواند. من در این منطقه گشتم و ارزش مصر را می‌دانم و وضعیت فعلی کشور من را ناراحت می‌کند.

این نویسنده مشهور مصری در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم مسئله فلسطین را به حال خود رها کنیم و کاری با آن نداشته باشیم. نمی‌توانیم با سودان و یمن که هر روز در آن کشتارهای بی‌معنی رخ می‌دهد کاری نداشته باشیم.

 

کشتی نجات امام حسین علیه السلام + عکس

 یک عکاس خوش ذوق عکسی از شش گوشه اباعبدالله الحسین علیه السلام گرفته است که با حس و حالی متفاوت عجین شده است.وی در باره این عکس می نویسد: "خیلی سعی کردم ضریح سید الشهدا علیه السلام را مانند کشتی نجات به تصویر بکشم و در آخر توانستم." 

کشتی نجات امام حسین علیه السلام + عکس

جزئیاتی از «طرح پیشنهادی روسیه» برای تشکیل دولت آتی سوریه

منابع آگاه به المیادین گفتند که مسکو خواستار برگزاری گفتگو و سپس تشکیل دولتی متشکل از طرف‌های مشارکت کننده در این گفتگوها شده است.  

پوتین اسد

منابع آگاه به المیادین گفتند که مسکو خواستار برگزاری گفتگو و سپس تشکیل دولتی متشکل از طرف‌های مشارکت کننده در این گفتگوها شده است.

به گزارش گروه بین الملل  خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه به شبکه خبری المیادین، گفتند که مسکو خواستار برگزاری گفتگو و سپس تشکیل دولتی متشکل از طرف‌های این گفتگوها شده است.

به‌گفته این منابع، طرف‌های مشارکت کننده در گفتگوها سپس کمیته‌هایی را مشخص خواهند کرد که این کمیته‌ها ظرف 18 ماه انتخابات پارلمانی را برگزار خواهند کرد.

همچنین بعد از انتخابات پارلمانی انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و هر کسی حق خواهد داشت در این انتخابات نامزد شود.

بر اساس این گزارش، پوتین رئیس جمهور روسیه تضمین کامل داده است که تا موعد برگزاری انتخابات در سوریه هیچ دست‌اندازی به مقام ریاست جمهوری صورت نگیرد.

این منابع با اشاره به جزئیاتی از دیدار پوتین و اسد گفتند که رئیس جمهور روسیه تأکید کرده است که آمریکا و انگلیس دو دشمن سرسخت روسیه هستند ولی فرانسه به‌دنبال منافع خود در فروش اسلحه است.

به‌گفته منابع آگاه، بشار اسد در دیدار با پوتین پذیرفته است که گروه‌های مسلح به ارتش ملحق شوند به این شرط که سلاح خود را تحویل دهند و در مقابله با تروریسم مشارکت کنند.

بحران سوریه و نبردهای ارتش این کشور با گروه‌های تروریستی بعد از ورود روسیه و حملات هوایی این کشور علیه مواضع تروریست‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.

در این میان کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر و ترکیه به‌شدت از حوادث اخیر در سوریه نگران هستند و همچنان بر مواضع خود در کنار رفتن بشار اسد از قدرت تأکید دارند.

انتهای پیام/*