حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی ؛ کیم و ترامپ ملاقات کردند

رهبران آمریکا و کره شمالی پس از مدتها رایزنی فشرده و تنشهای به وجود امده برای برگزاری این دیدار، امروز سه شنبه در سنگاپور دیدار می‌کنند.
به گزارش نامه نیوز مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قرار است ساعت 9 صبح به وقت محلی سنگاپور آغاز شود.

-دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی پس از کش و قوسهای فراوان و پس از اینکه یک بار از سوی طرف آمریکایی لغو شده بود امروز سه شنبه در سنگاپور انجام خواهد شد.

-رسانه های آمریکایی با برجسته کردن مطالبات واشنگتن می‌گویند که دستور کار مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی است. با این حال تا کنون در باره خواسته های طرف کره شمالی خبری رسمی منتشر نشده است و مقامات این کشور اظهار نظر رسمی درباره آن نداشته‌اند.

- کیم جونگ اون و دونالد ترامپ از روز دوشنبه برای برگزاری این نشست وارد سنگاپور شده بودند و هر کدام دیدارهایی با مقامات سنگاپور برگزار کرده‌اند.

- نخست وزیر سنگاپور گفته بود که برگزاری این دیدار 20 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که عمده آن صرف مسائل امنیتی میشود. 

-خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که سنگاپور طی یک هفته گذشته تدابیر امنیتی سطح بالایی را در اطراف هتل کاپلاف محل مذاکرات، ترتیب داده است. 300 پلیس عمومی، 5000 افسر پلیس امنیتی و افسرانی از نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش سنگاپور برای تامین امنیت این مذاکرات به خدمت گرفته شده‌اند.

با حکم فرمانده معظم کل قوا؛ فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش منصوب شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب کردند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب کردند.

 

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد

 

نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوائی خاتم‌الانبیاء (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب می‌کنم.

 

رشد و استحکام بیش از پیش سازمان پدافندی همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقویت آموزش‌ها، نگهداری به روز از ابزار و تجهیزات و استفاده حداکثری از آنها، هوشیاری و بهنگام بودن آمادگی‌ها با بهره‌گیری از روشهای متنوع پدافندی در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش ج.ا.ا و بخش‌های مرتبط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

 

از تلاش‌ها و خدمات امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

 

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

سید علی خامنه‌ای

 

۸ خرداد ۱۳۹۷

 

توافق روسیه با اسرائیل برای دورکردن نیروهای ایران و حزب الله را از بلندی‌های جولان

جروسالم پست نوشت: سرگئی لاوروف روز دوشنبه گفت که نیروهای دولت سوریه تنها نیروهای حاضر در مرز جنوبی این کشور باید باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ این روزنامه اسرائیلی در ادامه آورده است: لاوروف این سخنان را در کنفرانس خبری مشترک با همتای موزامبیکی خود در مسکو اظهار داشت.

به گفته ی شبکه ی دو اسرائیل، سخنان لاوروف بخشی از تفاهم بدست آمده بین اسرائیل و روسیه برای دور نگه داشتن نیروهای ایرانی و حزب الله از بلندی های جولان در مرز سوریه با اسرائیل است.

براساس این گزارش، روسیه و اسرائیل به توافقی دست پیدا کرده اند که براساس آن، اسرائیل از استقرار نیروهای نظامی بشار اسد در مرز جنوبی و بلندی های جولان جلوگیری نمی کند و در مقابل مسکو حصول اطمینان خواهد کرد که در بین نیروهای مستقر، نیروهای ایرانی و حزب الله وجود نداشته باشند.

بعلاوه، روسیه براساس این توافق به صورت علنی از همه ی نیروهای خارجی خواهد خواست که سوریه را ترک کنند، اقدامی که لاوروف انجام داد.

به گفته ی مقامات اسرائیلی، مسکو اخیرا نگران شده که رویارویی ایران و اسرائیل در سوریه می تواند دستاوردهای مسکو در این کشور را به خطر بیاندازد.

 

اهدای کیف زنانه به وزیر احمدی نژاد

در جریان بازدید از مجموعه تالار وحدت، وزیر فرهنگ سودان در دیدار سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم یک کیف زنانه به او هدیه داد که از پوست مار است!

اهدای کیف زنانه به وزیر احمدی نژاد/عکس

واکنش جالب اردوغان به کاهش ارزش لیر: هرچه دلار و یورو زیر بالشت نگه داشته‌اید را به لیر تبدیل کنید

رجب طیب اردوغان از مردم این کشور خواست ارزهای خارجی خود را به پول ملی تبدیل کنند.
به گزارش نامه نیوز  به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه ۵ خرداد در واکنش به کاهش ارزش پول ملی این کشور، در صحبت‌هایی گفت: «برادران من که دلار و یورو در زیر بالشت‌های خود نگه داشته‌اید، بروید و این ارزها را به پول ملی (لیر) تبدیل کنید.»

اردوغان که این صحبت‌ها را در شهر ارزروم ترکیه به زبان می‌آورد همچنین به مردم وعده داد که با همراهی آنها، این بازی (کاهش ارزش پول ملی ترکیه) را خنثی خواهند کرد.

سقوط بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه در برابر دلار

اشاره اردوغان درباره خنثی کردن این بازی از آن جهت است که دولت ترکیه معتقد است، مخالفین اردوغان در تلاش هستند با سفته‌بازی ارزش لیر را کاهش دهند تا او در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده میلادی شکست بخورد.

گفتنی است بانک مرکزی ترکیه ۴ خرداد در اطلاعیه‌ای به یک‌باره سود بانکی را ۳ درصد افزایش و به ۱۶.۵ درصد رساند تا با بحران کاهش روزافزون ارزش پول ملی این کشور مقابله کند.

در حال حاضر لیر ترکیه تقریبا ۱۹ درصد از ارزش خود را از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در برابر دلار آمریکا از دست داده است.

ستاره استقلال در لیست خرید قلعه نویی

از اصفهان خبر رسید وریا در لیست خرید سپاهان است و هیچ بعید نیست در صورت عدم توافق با استقلال، سر از سپاهان درآورد.
وریا غفوری بدون شک از بهترین‌های لیگ و استقلال در فصل گذشته بود، بازیکنی که از تیم ملی خط خورد اما شفر قبل از سفرش به آلمان تأکید کرد که حتماً او، ابراهیمی، تیام و... را حفظ کنند.

به گزارش نامه نیوز ، از اصفهان خبر رسید وریا در لیست خرید سپاهان است و هیچ بعید نیست در صورت عدم توافق با استقلال، سر از سپاهان درآورد. اگر به خاطر داشته باشید این بازیکن چندی قبل گفت از استقلال کلی طلب دارد و از طرفی شنیده می‌شود خط خوردنش از تیم ملی را هم به نوعی با تغییر پستش در استقلال مرتبط می‌داند. به هر حال آبی‌ها اگر می‌خواهند وریا را از دست ندهند، باید زودتر دست به کار شوند.

منبع : خبرورزشی