حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

همه مخاطبان خاص هشدارهای دیروز رهبر انقلاب/ شرط تازه «مافیای سینما» برای نقش دادن به سلبریتی‌های ایرانی


  

*** 

همه مخاطبان خاص هشدارهای دیروز رهبر انقلاب


مقام معظم رهبری، روز دوشنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان‌های مختلف، سخنان مهمی را درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت‌های آمریکا، پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان بیان کردند.

سخنان مهمی که البته مخاطبان خاصی هم داشت...

ما در ادامه به بخش‌هایی از این سخنان مهم رهبر انقلاب اشاره می‌کنیم:

_ اکثر کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولان متفق هستند که عامل همه این مشکلات تحریم ها نیست بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت و سیاست گذاری اجرایی است. من نمی گویم تحریم ها اثر ندارد، اما عمده مشکلات اقتصادی اخیر مربوط به عملکردها است و اگر عملکردها بهتر و با تدبیرتر و به هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم ها تأثیر زیادی نخواهد داشت و می توان مقابل آن ایستاد.

_ مشکلات اقتصادی کشور راه‌حل دارد و این‌گونه نیست که دشمن و برخی افراد دنباله‌رو او، در داخل و در رسانه‌ها خبیثانه تبلیغ کنند که کشور به بن‌بست رسیده و هیچ راهی جز پناه بردن به فلان شیطان یا شیطان اکبر وجود ندارد.

_ هرکسی که اعلام کند ما به بن‌بست رسیده‌ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است.

_ برخی درخصوص فساد به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا همه‌ی نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست و ما در کشور، مدیران پاکدست و مؤمن فراوانی داریم و این‌گونه سخن گفتن، ظلم به این افراد و ظلم به نظام اسلامی است... افراط و تفریط غلط است. برخی در صحبت‌ها و نوشته‌های خود بی‌ملاحظه هستند. نمی‌توان فساد در برخی دستگاه‌ها و یا در میان برخی افراد را به کل کشور تعمیم داد.

_ انتقاد اشکالی ندارد اما نباید مردم را ناامید کرد. گاهی در یک روزنامه یا در یک برنامه‌ی تلویزیونی و رادیویی، به‌گونه‌ای سخن گفته می‌شود که گویا همه‌ی درها بسته است؛ درحالی‌که این‌گونه نیست.

_ امام راحل عظیم‌الشأن هم مذاکره با آمریکا را تا وقتی این رژیم آدم نشود ممنوع کرده بود ما هم بر همین نکته تأکید می‌کنیم.

_ برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چارچوب نقشه‌ی دشمن حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند...آن‌ها که می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه‌ی دشمن نقش‌آفرین هستند. دولت باید سر کار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد.[۱]

*مقام معظم رهبری ابعاد و فرایندهایی را در وضع موجود مورد اشاره قرار داده‌اند که سرجمع آنها در صورت عدم انسداد، منجر به «فتنه اقتصادی» می‌شود.

ما در وبلاگ مشرق طی سالیان گذشته کراراً و تقریباً هر روز، اسنادی را به مخاطبان محترم ارائه کرده‌ایم که نشان می‌دهد مقوله «القای ناامیدی»، «مفسدنمایی از نظام اسلامی»، «اصرار بر اضمحلال دولت» و «بزرگنمایی از تحریم‌ها» تماماً در قالب پروژه‌های مختلف اما همسو توسط برخی افراد معلوم‌الحال در ۲ جریان سیاسی در حال پیگیری هستند.

اما نکته اینجاست که نظام اسلامی و قوای کشور، قصد مبارزه با این حرکات مرموز را دارند و قضیه دیگر صرفا یک رصد رسانه‌ای و یا هشدار برخی محافل تحلیلی نیست.

صحبت‌های رهبر معظم انقلاب که در بالا به آن اشاره شده است، مخاطبان خاصی دارد که خود بهتر از هرکسی می‌دانند چشمان تیزبین نظام اسلامی متوجه آنهاست و قطع نکردن پروژه‌های جنگ روانی اشاره شده، سرنوشتی همانند رسوایی سال ۸۸ را برای تک به تک آنها رقم خواهد زد.

صد البته منظور و مصداق سخنان رهبر معظم انقلاب شامل جلوگیری از «آزادی بیان» نمی‌شود و آزادی بیان و صحبت‌های مدلل از معانی نظام جمهوری اسلامی است اما همانطور که اشاره شد کسانی هستند که از بام تا شام بر کلمه «ناامیدی» تأکید دارند، اصرار دارند که با شکست برجام دیگر «سرمایه‌گذاری خارجی» در ایران ممکن نیست، اقتصاد کشور «بحران» زده و دچار «ابرچالش» است، «فساد» سر تا پای نظام را فرا گرفته، راهی جز مذاکره نیست و مردم «سرخورده» شده‌اند!

ما البته به منظور عدم ورود به ایجاد فضای دوقطبی از ذکر رج به رج منابع این سخنان خطرناک و افشای اسناد پروژه بودن آنها در اینجا خودداری کرده‌ایم تا فقط صرفا مشخص شود که هشدارهای دیروز رهبر معظم انقلاب، جملگی مخاطبان خاصی داشته‌اند که اصلاً و ابداً پنهان و یا در خارج از مرزها نیستند.

با اینحال ولی مبرهن است که در صورت ادامه فرایندهای اشاره شده و بی‌توجهی این افراد معلوم‌الحال به هشدارهای نظام اسلامی، طریقی دیگر رقم خواهد خورد...

گفتنیست، سخنگوی قوه قضائیه نیز به تازگی اعلام کرد که قرار شده هر کس با ژست افشاگری درباره وضعیت اقتصاد کشور و بروز مفاسد، مسائلی را عنوان کرد، توسط دستگاه قضایی احضار شود تا اطلاعات خود را ارائه کند. [۲]

***

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.