حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

چه چیزی "پادشاه خون" را از تخت پادشاهی پایین کشید؟

 پادشاه خون این روزها در خاورمیانه مشغول به سفرهای منطقه ای است و این سوال مطرح می شود هدف اصلی وی از این سفرها چیست.

به گزارش شریان نیوز،سفر مقامات کشورها به کشورهای دیگر همواره به منظور انجام اقدامات دیپلماتیک و عقد قرار داد و یا گسترش ارتباطات است اما در منطقه غرب آسیا فردی را میشناسیم که با هر سفر خود قرار داد های نا نوشته و پشته پرده ای را به انعفاد می رساند که جوهر ان بی شک خون تعداد انسانی بی گناه است و پس از هر سفرش باید منتظر باشیم و ببینیم چه توطئه ای در کار است.

لذتلذ


 این فرد کسی نیست جز " ملک سلمان" پادشاه عربستان که در سفر منطقه ای اخیر خود ابتدا به مصر رفت و اکنون در استانبول حضور دارد.


برای درک سفرهای پر توطئه وی شاید لازم باشد به فاجعه منا باز گردیم، فاجعه ای که شدیدا بوی زهر می‌داد و هرچه از آن گذشت واژه "عمد" در آن پر رنگ‌تر شد، پیش از آغاز برگزاری مراسم حج، پادشاه سعودی با خدم و حشم در پی عقد قرار داد تسلیحاتی سنگین و اطمینان گیری بابت برجام به واشنگتن سفر کرد اما..

لذتلذ


تحلیل‌های فراوانی پیرامون این سفر ارائه شد و رسانه‌ها با زرق و برق تمام این سفر شاهانه را منعکس کردند در حالی که پشت این دیدارها و درهای بسته، این سران داشتند فرمول خون جدیدی را برای کشتار مسلمانان و ضربه به اسلام طرح می‌کردند، این بار نقشه به نحوی کشیده شد تا علاوه بر قربانی دادن از سوی ایران، ضربه‌هایی را که پروژه ایران و اسلام هراسی نتوانست به "اسلام" وارد کند را جبران کند  و باقی ماجرا..

امروز هم تحلیل های فراوانی پیرامون سفر منطقه ای وی ارائه می شود، این "پادشاه خون" در سفرش به مصر از دانشگاه قاهره به دستور ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کودتائی این کشور دکترای افتخاری افتخاری گرفت و در مقابل وعده پرداخت 15 میلیارد دلار کمک مالی به ژنرال سیسی داده و علاوه بر این متعهد شد تا 50 سال نیاز نفتی مصر به ارزش 20 میلیارد دلار را تامین کند.

این ریخت و پاش ها تنها برای قاب رسانه های بود و آنچه در پشت ماجرا می گذشت بسیار عمیق تر و مهم تر بود که باعث شد بار دیگر سلمان از تخت پادشاهی در ریاض پایین بیایید و تکیه بر هواپیما زند.
سفر شاه سلمان به مصر درست در زمانی که توطئه عادی سازی روابط ارتجاع عرب با رژیم صهیونیستی مطرح شده و ژنرال کودتاچی مصر سخن از تشکیل دولت فلسطین در صحرای سینا به میان آورده، اهداف شومی را دنبال می‌کند که استفاده آل سعود از جایگاه قابل ملاحظه کشور مصر در جهان عرب برای توجیه روابط پنهانی خود با صهیونیست هاست.

لذتلذ


تحقق توطئه به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط دولت‌های مرتجع عرب، حمایت از آل سعود در سرکوب مخالفین داخلی و انقلابیون بحرین، دولت قانونی سوریه و مردم یمن و همراهی با ریاض برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای برتر که بر سر راه توطئه‌های آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی موانعی جدی ایجاد می‌کند از دیگر موضوعات مورد نظر شاه سلمان از سفر به قاهره و تحکیم روابط با ژنرال عبدالفتاح السیسی است. آل سعود اکنون تحقق اهداف خود به استفاده ابزاری از تروریست‌های تکفیری در منطقه بشدت احساس نیاز می‌کنند و در این زمینه روی سران ارتجاع عرب به ویژه ژنرال سیسی حساب ویژه باز کرده‌اند.

مهمترین نکته درخصوص مقطع زمانی سفر ملک سلمان به مصرتقارن آن با نشست قریب الوقوع سازمان همکاری اسلامی درترکیه است که قرار است ریاست دوره ای این سازمان از مصر به ترکیه منتقل شود. با توجه به اینکه هنوز اختلاف نظرهای این دو کشور درخصوص نقش و موقعیت جنبش اخوان المسلمین در معادلات داخلی مصر و منطقه پایان نیافته است؛ لذا عربستان تلاش می کند در پوشش این سفر بتواند بین ترکیه و مصر آشتی ایجاد کند تا بتواند هر دو کشور را در چارچوب ائتلاف به اصطلاح اسلامی علیه تروریسم درکنار خود نگه دارد.

این در حالی است که آنکارا همچنان محمد مرسی را رئیس جمهور قانونی مصر می داند و دولت السیسی را دولت کودتا توصیف می کند .

از سویی  سفر پادشاه ملک سلمان به مصر و سپس به ترکیه در شرایطی صورت گرفت که این روزها، جهانیان مقامات آل سعود را متهم اصلی ترویج افراط گرایی و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی می دانند و در بیشتر حملات تروریستی در جهان نیز رد پای عربستان دیده شده است .
از این رو به نظر می رسد یکی دیگر از اهداف بزرگنمایی سفر ملک سلمان به مصر وترکیه و در جریان این سفرها اتهام زنی علیه ایران و حزب الله ؛ فرافکنی و تطهیر وجهه مخدوش آل سعود است .

 

لذتلذ


سریال شکست های عربستان در پرونده های مختلف منطقه ای، حکام سعودی را بر آن داشته است تا با سفر به مصر، هم اختلافات سیاسی دوجانبه را بر طرف کنند و هم با میانجیگری و برقراری مصالحه بین آنکارا و قاهره ، ائتلافی برای نجات و تقویت موضع خود در مسائل و بحران های چند لایه منطقه به وجود آورند.

 سفرهای پادشاه خون بدون فرمولهایی از جنس جنایت و توطئه غیر ممکن خواهد بود و به زودی بار دیگر جنایت های جدیدشان آشکار خواهد شد اما بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته موضوعی است که هیچکاه مرتجع عرب در حین نقشه ریزی به ان توجه نکردند .

در نهایت باید گفت که وجود این نا آرامی ها و تلاطم اینکه هرکس به قیمت خون به دنبال امتیاز گیری مدرن است با یک جمله کار را تمام خواهیم کرد؛ "وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ !".

لذتلذ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.