حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

حسام

فرهنگی، اجتماعی، سیاسی

/ اولین پهپاد پدافندی ایران با ۴ موشک و موتور جت +عکس


همزمان با سالروز فرمان فرماندهی کل قوا مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) یکی دیگر از دستاوردها و اقدامات مهم این قرارگاه برای تامین امنیت پایدار در آسمان کشور رونمایی و با نام «آشیانه عقاب های پدافندی» معرفی شد. حضور خبرنگار رسانه ملی در یکی از این پایگاهها، فرصت مناسبی بود تا تعدادی از سامانه های بدون سرنشین تولید شده در صنابع دفاعی نیروهای مسلح، به مردم و دشمنان جمهوری اسلامی ایران معرفی و برخی از جزییات منتشر نشده از این یگانها، برای نخستین بار مشخص شود.

 

ادامه مطلب

اسرائیل به تنهایی قادر به جنگ با ایران نیست

مقام نظامی صهیونیست: اسرائیل به تنهایی قادر به جنگ با ایران نیست

 به نقل از وبسایت دیفنس نیوز، یک مقام نظامی عالیرتبه اسراییلی گفت اسراییل باید خود را برای رویارویی مستقیم با ایران آماده کند اما حقیقت این است که ارتش اسراییل به تنهایی قادر به جنگ با این کشور نیست.

ژنرال «یائیر گولان» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی در موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن اذعان کرد که ارتش اسراییل به تنهایی نمی تواند در جنگ با ایران پیروز شود. 

وی تصریح کرد: «ایران روز به روز به تهدید بزرگتری برای اسراییل تبدیل می شود اما ما نمی توانیم به تنهایی با این کشور بجنگیم. آنها (ایران) می توانند بر ما تاثیرگذار باشند و ما نیز می توانیم بر آنها تاثیرگذار باشیم اما اگر می خواهیم به نتیجه عمیق تری در این نبرد فرسایشی دست پیدا کنیم به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم. این حقیقتی است که بهتر است آن را بپذیریم.»



هشدار ناو موشک انداز ارتش ایران به ناو آمریکایی در ۴۵ مایلی بندر جاسک

هشدار ناو موشک انداز ارتش ایران به ناو آمریکایی در ۴۵ مایلی بندر جاسک

  یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس که برای تست موتور خود در فاصله 45 مایلی از ساحل بندر جاسک مستقر شده بود دچار آبگرفتگی و خرابی موتورخانه می‌شود و از نیروی دریایی ارتش طلب کمک می‌کند.

پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایتنیروی دریایی ارتش، ناو موشک انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می شود.

یک فروند ناو آمریکایی به شماره بدنه 02 در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.



ایران؛ جزو شش کشور برتر دنیا در ساخت رادار

امیر اسماعیلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: ما به واسطه همت جوانان‌مان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها، جزو شش کشور برتر دنیا در ساخت رادار هستیم.



کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

کدام شاهزاده سعودی مخفیانه به اسرائیل سفر کرد؟

  هفته گذشته خبر سفر محرمانه یک شاهزاده سعودی به اسرائیل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. اهمیت این سفر از آن جهت بود که عربستان هنوز موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

هرچند وزارت خارجه اسرائیل و عربستان هیچ واکنشی به این خبر نداشتند، اما رادیو اسرائیل به نقل از اسپوتنیک، هدف از سفر این شاهزاده سعودی به سرزمین‌های اشغالی را گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی درباره پیشبرد مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینیان اعلام کرد.

خبر سفر محرمانه شاهزاده سعودی به اسرائیل یک روز پس از آن منتشر شد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد روابط بین اسرائیل و جهان عرب هیچگاه تا این اندازه عالی نبوده است.

نتانیاهو با بیان اینکه رابطه اسرائیل با کشور‌های  عربی در سطحی است که هرگز در گذشته اتفاق نیافتاده است، اضافه کرد: همکاری ما با جهان عرب، اکنون بیش از هر زمان دیگری است.  



ظرفیت قابل توجهی برای اجرای «آفند و پدافند سایبری» در نیروهای مسلح وجود دارد

ظرفیت قابل توجهی برای اجرای «آفند و پدافند سایبری» در نیروهای مسلح وجود دارد  مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت جمعی از فرماندهان، مسئولان و دست اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش، اظهار کرد: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم کرده و پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

امیر سرتیپ پوردستان به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت. 



هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی

هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی ؛ امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیداری بر لزوم هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح تاکید کردند.

بررسی راهکار‌های ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری‌های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره‌مندی از دستاورد‌ها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محور‌هایی بود که در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.



جایروکوپترهای ایرانی، کابوس دشمنان

چندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تکمیل پازل قدرتی خود در زمینه تجهیزات استفاده از هواپیماهای فوق سبک یا «جایروکوپتر» را در دستور کار قرار داده و از آنها در جهت شناسایی اهداف زمینی استفاده می‌کند.
 
اما همانند گذشته این پایان کار در استفاده از تجهیزات نبود و متخصصان داخلی با دانش بومی در توسعه آن برآمدند و طرح‌هایی چون مسلح کردن این هواپیمای فوق سبک را در پیش گرفتند و موفق به این کار شدند.
 
جایروکوپترهای ایرانی کابوس دشمنان/ مسلح شدن هواپیماهای فوق سبک سپاه
 
«جایروکوپتر» چیست؟
 
«جایروکوپتر» به هواگردی گفته می‌شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است؛ اما حرکت آن یا به‌وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می‌گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان باعث بلند شدن هواچرخ از زمین می‌شود.


دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند/

دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند/ با اقدامات دولت میانمار و آن زن بی‌رحم در رأس آن، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و با تأکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد.



احتمال استیضاح رئیس دیوان محاسبات به دلیل تبرئه نجومی بگیران

استیضاح رئیس دیوان محاسبات به دلیل تبرئه نجومی بگیران

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  با اشاره به تبرئه نجومی‌بگیران توسط دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: مقابله نهادهای نظارتی با حقوق‌های نجومی مطالبه جدی مردم از مجلس است که متولی اصلی این کار دیوان محاسبات شد و قرار بر این شد که اگر حقوق نجومی مدیران اثبات شد آن را برگردانند و در غیر این صورت هم اعلام شود که آن مدیران تخلفی نکرده اند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دیوان محاسبات به وظایف اصلی خودش در این باره عمل نکرد، ادامه داد: مدت زیادی از وقت کشور با جار و جنجال‌های زیاد درباره حقوق‌های نجومی گرفته شد؛ اما در عین ناباوری دیوان محاسبات گفت چیزی نبوده و کسانی هم که حقوق نامتعارف گرفتند آن را بر می‌گردانند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه گویا دیوان محاسبات به دنبال تبرئه نجومی‌بگیران است، تصریح کرد: حکم دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نجومی شفاف نبود و از نظر ما قضاوت دیوان محاسبات درست نبوده و تصور ما این است که تحت شرایط خاصی این اظهارات بیان شده است.



الاهلی عربستان ۱ - پرسپولیس ۳ / با حذف تحقیر آمیز سعودی ها، پرسپولیس به نیمه نهایی رسید

دیدار تیم‌های الاهلی عربستان و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۴۵ دیروزدر ورزشگاه محمد بن زاید آغاز شد.

الاهلی عربستان:

 محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، الاسمری، تیسیر، صالح الامری، لئوناردو و عمر السوما
سرمربی: سرگی ربروف

 پرسپولیس ایران:

 علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی ‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

تا پایان نیمه نخست؛ الاهلی عربستان ۰ - پرسپولیس ۱ + فیلم و حاشیه‌ها

ادامه مطلب



صهیونیست‌ها چگونه کشتار مسلمانان میانمار را اداره و هدایت می‌کنند؟

صهیونیست‌ها چگونه کشتار مسلمانان میانمار را اداره و هدایت می‌کنند +عکس

 کشتار مسلمانان و نسل کشیآنها، یکی از مهمترین راهبردهای رژیم صهیونیستی است که از زمان اشغال فلسطین و سرزمین‌های عربی هیچ گاه از نگاه تل آویو دور نمانده است.

در این راستا، نقشه های رژیم صهیونیستی تنها کشتار مسلمانان ساکن سرزمین های اشغالی را شامل نشده، بلکه مسلمانان دیگر نقاط جهان نیز هدف این کشتارها بوده اند، اما نه در قالب کشتارهای مستقیم مسلمانان در کشورهای دیگر، بلکه به صورت غیر مستقیم و از طریق تامین سلاح های مورد نیاز رژیم های سرکوبگر و گروه های شبه نظامی تندرو فعال در مناطق و کشورهای مسلمان نشین مانند منطقه «کشمیر» و کشور «میانمار» که این روزها شاهد عملیات نسل کشی اقلیت مسلمان «روهینگا» در این کشور است.

در این ارتباط روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی اذعان کرد که وزارت جنگ اسرائیل علی رغم کشتار و قتل عامی که علیه مسلمانان در کشور میانمار صورت می گیرد، با این حال صادرات اسلحه به این کشور را متوقف نخواهد کرد.

حقیقت امر این است که رابطه صهیونیست ها با کشور میانمار به سال های دور باز می گردد. اوایل قرن نوزدهم کشور میانمار از جمله مهمترین مقاصد تجار و بازرگانان یهودی در منطقه جنوب شرقی آسیا بوده و به لطف استعمار انگلیس، پس از خارج کردن اشغالگران ژاپنی از این کشور، شمار زیادی از یهودیان به میانمار مهاجرت کردند.



حمله موشکی نیروهای یمنی به محل تجمع مزدوران سعودی

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یگان موشکی ارتش یمن و جنبش انصارالله مواضع نظامیان سعودی را درنجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

بر این اساس، ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه شب محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران هدف حملات موشکی خود قرار داد. یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری رسمی یمن "سبا" گفت یگان موشکی ارتش یمن چندین فروند موشک کاتیوشا را به سمت محل تجمع نظامیان سعودی در پایگاه عاکفه شلیک کرد.

نیروهای یمنی روز چهارشنبه نیز با تعداد از عناصر شبه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب درگیر شدند و اقدام به تبادل آتش کردند. منابع محلی یمن می‌گویند در این تبادل آتش، 10 نفر از عناصر مزدور در مناطق مختلف منطقه صراوح استان مارب کشته شدند.